سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : 26927
با حضور آیت‌الله اعرافی

سال تحصیلی موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت آغاز شد

قم نيوز : قم نیوز: سال تحصیلی موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت در قم با سخنرانی آیت‌الله اعرافی و حضور طلاب و فضلای حوزه علمیه آغاز شد.
سال تحصیلی موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت آغاز شد
به گزارش قم نیوز، مراسم آغاز سال تحصیلی موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت عصر امروز با حضور آیت الله اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه (ص) و حجت الاسلام نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

حجت الاسلام زارعان رئیس موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت در ابتدای این مراسم با اشاره به علوم انسانی گفت: طرح مسائلی همچون علوم انسانی اسلامی در ابتدای انقلاب اسلامی به سادگی نبود و با توجه مقام معظم رهبری، موسسات مختلف حوزوی با آرامش خاطر وارد عرصه های علوم انسانی شدند و امروزه طلبه های حوزه علمیه ورود به برخی از حوزه ها را انحراف و وقت تلف کردن نمی دانند، معارف اسلامی حد و مرزی ندارد و ارائه آن هم نباید حد و مرزی داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما در برخی از حوزه ها عقب ماندگی داریم که باید بخشی از حوزه علمیه به تکمیل این حوزه ها بپردازند، البته ارتباط اخلاق و تربیت با حوزه علمیه پیچیدگی چندانی ندارد و این عرصه یکی از اولویت های حوزه علمیه است.

آیت الله اعرافی رئیس جامعه المصطفی العالمیه (ص) در ادامه این مراسم تراث حوزوی را در حوزه اخلاق قوی ندانست و افزود: دانش پژوهان موسسه اخلاق و تربیت باید خلاء موجود در این حوزه را پر کنند، با وجود روایات ائمه معصومین (ع) روش بندی استنباط مسائل اخلاقی را در حوزه علمیه نداریم و در حوزه اخلاق هنوز هم وامدار حکیمان یونان قدیم هستیم.

وی تصریح کرد: باید در موسسه اخلاق و تربیت کارهای عمیق تری صورت بگیرد و دانش پژوهان این موسسه علاوه بر کسب اطلاعات باید پایه کارهای اجتهادی را در حوزه اخلاق ریخته بریزند و افق های جدیدی در این حوزه باز شود، همچنین دانش پژوهان موسسه اخلاق و تربیت باید الگوهای اخلاقی و تربیتی در جامعه باشند.

آیت الله اعرافی در پایان این مراسم از دانش پژوهان نمونه موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت تقدیر کرد.

موسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت یکی از موسسات آموزشی حوزه علمیه است که در رشته های تربیت اخلاقی، اخلاق کاربردی، راهنمایی و مشاوره و روان‌شناسی اسلامی و فلسفه اخلاق و در مقطع کارشناسی ارشد به آموزش برادران طلبه می پردازد.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcfe1d0.w6dv0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما