شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب : 2693
مدیر امور شیلات و آبزیان قم:

سرانه مصرف آبزیان باید افزایش یابد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر امور شیلات و آبزیان قم بر ضرورت ارتقا سرانه مصرف آبزیان در قم تاکید کرد و از برگزاری طرح‌های مختلف در این راستا خبر داد.
سرانه مصرف آبزیان باید افزایش یابد
به گزارش قم نیوز، سید محمدرضا طاهری در جشنواره طبخ آبزیان قم که به همت مدیریت شیلات و آبزیان قم و در حاشیه هفتمین نمایشگاه صنعت دام، طیور و آبزیان برگزار شد، در سخنانی از برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی از سوی مدیریت شیلات استان قم خبر داد و گفت: شیلات تلاش دارد که نسبت به ترویج فرهنگ مصرف آبزیان و گنجاندن استفاده از آبزیان در سبد غذایی خانواده‌ها اقدام کند و در این راستا علاوه بر مهیا کردن شرایط بازدید‌های علمی، نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی اقدام می‌کند.

وی با اشاره به برخی از مزایای مصرف آبزیان برای سنین مختلف بیان داشت: مصرف آبزیان موجب می‌شود که از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری به عمل آید و به همین دلیل باید مصرف آبزیان بیش از گذشته ترویج شود و برگزاری این مسابقه نیز اقدامی در همین راستا بوده است.

مسئول برگزاری سومین جشنواره طبخ آبزیان نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت آموزش طبخ آبزیان به مردم افزود: باید تلاش کنیم همزمان با توسعه پرورش آبزیان سرانه مصرف در جامعه را نیز افزایش دهیم.

حسین شاهکلایی اضافه کرد: از اقدامات مهم که می‌تواند در افزایش سرانه مصرف ماهی تاثیر بسزایی داشته باشد، ایجاد بازارها عرضه مطمئن و بهداشتی است.

وی خاطرنشان کرد: در استان قم نیز برای ترویج مصرف آبزیان اقداماتی نظیر ایجاد مراکز متعدد عرضه ماهی، برگزاری جشنواره و همچنین برگزاری کلاس‌های طبق آبزیان انجام شده است و امیدواریم که با افزایش میزان آگاهی مردم نسبت به فواید مصرف آبزیان شاهد ارتقای سرانه مصرف در استان قم باشیم.

در پایان این مراسم نیز از برترین‌های مسابقه طبخ آبزیان که در حاشیه نمایشگاه صنعت دام، طیور و آبزیان برگزار شد، با اهدای جوایزی تجلیل شد.

مسئول برگزاری سومین جشنواره طبخ آبزیان بر ضرورت حمایت بیشتر مسئولان از فعالان عرصه تولید و پرورش آبزیان در قم تاکید کرد و همکاری و تعامل بیشتر بانک‌ها را خواستار شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcb.9b5urhb0fiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما