شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : 26968
در دیدار از دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان شد

اعلام آمادگی دانشگاه کاتولیک فرانسه برای همکاری با حوزه علمیه قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه کاتولیک فرانسه گفت: از وسعت مطالعات ادیان صورت گرفته در دانشگاه ادیان و مذاهب شگفت زده شدم و دانشگاه کاتولیک فرانسه آماده هر گونه همکاری با این دانشگاه و حوزه علمیه قم است.
اعلام آمادگی دانشگاه کاتولیک فرانسه برای همکاری با حوزه علمیه قم
به گزارش قم نیوز، رئیس دانشگاه کاتولیک فرانسه و متخصص در گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت به همراه پروفسور بوت سام از اساتید برجسته این دانشگاه در مطالعات دینی با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب، با حجت الاسلام نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت‌وگو کردند.

پروفسور دو لاهوک در جریان بازدید از کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن ابراز شگفتی از مخزن غنی این کتابخانه اظهار کرد: در کتابخانه شما حتی یک کتاب غیر مفید و بی ربط با مطالعات ادیان ندیدم.

هیئت دو نفره فرانسوی پس از این بازدید دیداری کوتاه با حجت الاسلام دکتر نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب داشتند و در ضیافت ناهاری که به افتخار ایشان برپا شده بود، شرکت کردند.

رئیس دانشگاه کاتولیک فرانسه با ابراز مسرت از حضور در ایران و شهر قم گسترش تبادلات فرهنگی و علمی را راهکاری مطلوب برای ارتقای سطح روابط دو ملت دانست و بر لزوم همکاری دو دانشگاه در زمینه ادیان تأکید کرد.

حجت الاسلام نواب نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیئت فرانسوی با تأکید بر آمادگی کامل دانشگاه ادیان و مذاهب برای برقراری روابط علمی و پژوهشی با دانشگاه کاتولیک فرانسه در زمینه تبادل استاد و دانشجو، از برقراری دوره‌های آموزشی کوتاه و بلند مدت و سایر همکاری های پژوهشی استقبال کرد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز از دکتر جازاری خواست که به عنوان پل ارتباطی، اجرای این همکاری‌ها را پیگیری کند و سپس لوح یادبود دانشگاه ادیان و مذاهب توسط حجت الاسلام نواب تقدیم پروفسور دو لاهوک شد.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdcaaonu.49nii15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما