يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : 27101
آیت‌الله حسینی بوشهری:

برخی از حاکمان کشور‌های منطقه، لباس اسلام را برای نوکری به اجانب می‌پوشند‌

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به پیام حج رهبر انقلاب گفت:‌ عده‌ای به نام اسلام بر کشورها حکومت می‌کنند، اما لباس اسلام را برای نوکری به اجانب می‌پوشند.
برخی از حاکمان کشور‌های منطقه، لباس اسلام را برای نوکری به اجانب می‌پوشند‌
به گزارش قم نیوز، به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، آیت‌الله حسینی بوشهری امروز در خطبه های نماز عید سعید قربان در جمع نمازگزاران این مکان مقدس با اشاره به روز نیروی انتظامی اظهار کرد: نیروی انتظامی حافظ امنیت کشور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در رابطه با آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی، بعضی اتفاقات و صحنه ها در شهر کریمه اهل بیت(علیهاسلام) علیرغم تلاش های شبانه روزی، در شأن جامعه اسلامی نیست و تقاضا داریم خدمت‌گزاران نیروی انتظامی در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با اشاره به پیام حج رهبر انقلاب گفت: پیام بلند و رفیع رهبر انقلاب سه نکته مهم را شامل می شد؛ اول آنکه اتحاد حیاتی ترین وظیفه امروز جامعه اسلامی است، چرا که دشمنان با توطئه ها و تفرقه افکنی های خود و ایجاد گروه های تکفیری به دنبال آن هستند که مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند و خود در حاشیه امنیت باشند.

وی مسئله فلسطین را دومین نکته مهم پیام رهبری عنوان کرد و اظهار کرد: از بیش از ۶۰ سال پیش تاکنون با حضور رژیم غاصب صهیونیستی در خاک های فلسطین، روزی نبوده که مردم مورد آماج حملات و آزار نباشند و وظیفه امت اسلامی حمایت مادی و سیاسی از فلسطین است.

آیت‌الله حسینی بوشهری بیان کرد: سومین نکته پیام رهبری نیز آن است که عده ای به نام اسلام بر کشورها حکومت می کنند اما لباس اسلام را برای نوکری به اجانب می پوشند و به جای آنکه اشداء علی الکفار باشند در مقابل مسلمانان جبهه می‌گیرند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در ادامه گفت: نشانه اسلام محمدی صفا و همدردی با امت اسلام و نشانه اسلام امریکایی خدمت به بیگانگان است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به معنای عید اظهار کرد: عید به معنای رجوع و برگشت است و قربان به معنای تقرب و نزدیک شدن؛ بنابراین عید قربان روزی است که زمینه بازگشت به خود و خدا فراهم می شود.

وی افزود: اعیاد اسلامی عبارتند از قربان، فطر، غدیر و روز جمعه که وجه اشتراک تمام این اعیاد آن است که این رزوها همگی در رابطه با مسئولیت پذیری انسان است.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: عید فطر به شکرانه مبارزه با نفس و روزه داری در ماه مبارک رمضان است و عید قربان نیز یادآور اطاعت بی چون و چرای حضرت ابراهیم و اسماعیل در انجام بزرگترین تکلیف الهی است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در توضیح درس های عید قربان گفت: نخستین درس عید قربان آن است که در راه خدا باید از همه وابستگی‌ها و دلبستگی‌ها از جمله مال، زن و فرزند دست بکشیم؛ دومین درس عید قربان نیز آن است که سرلوحه زندگی فداکاری است.

وی در تبیین درس‌های عید قربان تصریح کرد: انسان مسلمان و مؤمن در رابطه با اطاعت پروردگار اهل بهانه گیری نیست و آنچه او دستور داده را انجام می‌دهد و البته در انجام وظایف نیز باید صبر کرد.

خطیب نماز عید قربان مسجد مقدس جمکران گفت: در روایات آمده است:« نيَّةُ الْمُؤمِنِ خَيْرٌ مِنْ عَمَلِهِ» و این بیانگر آن است که در فرهنگ اسلامی و اهل بیت(علیهم السلام) روی نیت اعمال بسیار تأکید و حساب شده است. بنابراین ما باید سعی کنیم هر چند توان و امکانات مالی و مادی نداشته باشیم اما با نیت نیک در مسیر کار خیر قرار گیریم.

آیت الله حسینی بوشهری ضمن تشکر از ملت ایران در سراسر کشور به جهت شرکت در دعای باشکوه عرفه روز گذشته گفت: این نجواها و دعاها بسیار در بارش رحمت الهی موثر خواهد بود.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdca66nu.49n0w15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما