شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۳
کد مطلب : 27155
استاندار قم:

صنعت قالی‌بافی قم احیا شود

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم گفت: قالی‌بافی از دیرباز تاکنون هنر اصلی هنرمندان قم است که در حال منقرض شدن بوده و باید با حمایت‌های مناسب و اساسی از این صنعت جایگاه قالی بافی به وضعیت ایده آلی برسد.
صنعت قالی‌بافی قم احیا شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد صادق صالحی منش ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد که در سالن شهید آوینی ارشاد برگزار شد با اشاره به لزوم کار توسعه اظهار کرد: اگر می‌خواهید کاری توسعه پیدا کند باید اساس استاندارد در آن رعایت شود.

استاندار قم با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) بر درست انجام دادن کار، افزود: در روایتی داریم که پیامبر (ص) هرکاری را که انجام می‌دادند بر انجام صحیح و درست آن کار تاکید داشتند و هرکاری که رسول اکرم (ص) شروع می‌کردند به خوبی به پایان می‌رساندند.

صالحی منش بیان کرد: کسی که می‌گوید من مومن و شیعه امام علی (ع) هستم باید همانند ایشان به کار و فعالیت بپردازد و در کار خود کم نگذارد.

وی عنوان کرد: ۱۴۰۰ سال است که می‌خواهند اسم مبارک امام علی (ع) را از بین ببرند و اثری از ایشان باقی نماند که به برکت امیر المومنین (ع) نام ایشان تا ابد جاودان است.

استاندار قم بیان کرد: امروز انقلاب اسلامی به برکت امام خمینی (ره) خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری به خوبی در حال پیشرفت است.

صالحی منش با اشاره به کار و رونق تولید در کشور عنوان کرد: باید در بخش تولید کار‌ها به خوبی پیش برود و استاندارد در آن رعایت شود و برای این موضوع باید آموزش‌های لازم داده شود.

وی با اشاره به ارتقای دانش جوانان ایرانی تصریح کرد: امروز جوان ایرانی از لحاظ علمی در جهان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و صاحب نظر است، نوجوانان ایرانی در بخش آی تی نبوغ خاصی دارند و در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

استاندار قم با اشاره به اینکه سایت فردو نماد علمی جوانان است اظهار کرد: سایت هسته‌ای فردو در قم که سبب افتخار ما در تمام عالم است نمونه کاملی از دانش جوان ایرانی است.

وی با اشاره به تولید کالاهای استان قم اظهار کرد: کالای تولیدی استان قم باید دارای یک برند باشد و با استفاده از ظرفیت‌های موجود استان قم به حمایت از تولید کنندگان بپردازیم.

صالحی منش با اشاره به هنر اصلی استان قم خاطرنشان کرد: قالی بافی از دیرباز تاکنون هنر اصلی هنرمندان قم است که متاسفانه با بی‌توجهی روبرو شده است و در حال منقرض شدن است که باید با حمایت‌های مناسب و اساسی از این صنعت جایگاه قالی بافی به وضعیت ایده آلی برسد.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcjive8.uqeaizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما