يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب : 27238
شهردار قم خبرداد

آماده‌سازی حرم حضرت معصومه(س) برای میزبانی بیش از ۹۰۰ دسته عزاداری

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با اشاره به برنامه‌ریزی‌های شهرداری برای روز عاشورا و تاسوعا گفت: شهرداری تمهیدات مربوط به آماده سازی حرم مطهر را انجام می‌دهد.
آماده‌سازی حرم حضرت معصومه(س) برای میزبانی بیش از ۹۰۰ دسته عزاداری
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری صبح امروز در جلسه شورای شهر قم، با اشاره به درس گیری از قیام عاشورا در زندگی اظهار کرد: در موضوع ایام محرم و دهه اول ماه محرم، مجموعه خدمات شهری اقداماتی را در بعد خدمت رسانی به عزاداران امام حسین (ع) مربوط به مسجد جمکران و هیئات داشته است.

شهردار قم با اشاره فعالیت‌های صورت گرفته در بخش ایمنی هیئت‌های مذهبی افزود: در باب ایمنی هیئت‌ها، اقداماتی در حوزه آتش نشانی و تحویل کپسول آتش نشانی به هیئت‌ها را داشته‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: با همکاری سازمان آتش نشانی امیدواریم اتفاق نامترقبه‌ای در شهر و هیئت‌ها نیفتد.

دلبری با عنوان اینکه ماشین‌های آتش نشانی را سازمان دهی کرده‌ایم، گفت: سازمان فرهنگی و ورزشی شهر با هماهنگی با هیئت‌ها مردمی و سازمان‌های مردم نهاد داشته‌ایم.

شهردار قم با اشاره به برگزاری مراسم تعزیه خوانی گفت: همه تلاش خود را برای انتقال این شعائر مقدس به آیندگان می‌کنیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌های شهرداری برای روز عاشورا و تاسوعا خاطر نشان کرد: در مورد روز تاسوعا و عاشورا در حال برنامه ریزی هستیم که امسال با توجه به اعتراض به تفکیک سال گذشته در ورود هیئت‌ها از یک مسیر بر خلاف سال گذشته که از دو مسیر صورت می‌گرفت تصمیم گیری‌هایی انجام شده است.

دلبری افزود: شهرداری تمهیدات مربوط به آماده سازی حرم مطهر را انجام می‌دهد.

شهردار قم با بیان اینکه لایحه‌ای در مجلس شورای اسلامی مربوط به شورای شهر‌ها در دستور کار قرار دارد، خاطر نشان کرد: در جلسات زیادی با اعضا مجلس شرکت کرده‌ایم.

وی افزود: تعیین تعداد اعضای شورا در دستور کار مجلس قرار دارد و استیضاح شهردار که فعلاً از دستور کار خارج کرده‌اند در یکشنبه هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود.

دلبری با تشکر از اعضا شورای شهر و کمیسیون سرمایه گذاری افزود: این کمیسیون در جهت رفع موانع سرمایه گذاران کار می‌کند و ما نیز همه تلاش خود را برای رفع این مشکلات داریم.

شهردار قم خاطر نشان کرد: باید همه قسمت‌هایی که نیاز است سرمایه گذاران بران متمرکز شود را در یک ساختمان ایجاد کنیم تا سبب سردرگمی آن‌ها نشویم و مجموعه شهرداری طی دو روز به سرمایه گذار پاسخ دهد که هم اکنون به دلیل اینکه بخش‌های مختلف این سازمان از هم تفکیک شده است فرایند طولانی ایجاد می‌کند که با ایجاد پیشخوان خدمت به تسریع این امر کمک می‌کنیم.

وی با عنوان اینکه در جلسات منظم با استاندار قم، استاندار قم اعلام امادگی برای همکاری برای تسهیل سرمایه گذاران را داشته است گفت: موانع مربوط به سرمایه گذاری را حل می‌کنیم.

شهردار قم با اشاره به موضوع بانک شهر که بعد از تکلیف اعضا شورا که در رأس هیئت مدیره بانک شهر حضور داشته باشیم افزود: قم تنها کلان شهری است که تأییدیه صلاحیت هیئت مدیریه از بانک مرکزی دریافت کرده است.

دلبری با بیان اینکه اقدامات خوبی در این بخش داشته‌ایم گفت: کمیته حسابرسی نقش مهمی بر نظارت عملکرد بانک‌ها دارد و قم که ریاست این کمیته را دارد فضای مناسبی برای فعالیت در این حوزه دارد.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcbw5b5.rhbzfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما