پنجشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : 27246
مشاور وزیر امور خارجه:

رزمندگان حزب‌الله مانع حضور داعش در لبنان شدند

قم نيوز : قم نیوز: مشاور وزیر امور خارجه با بیان اینکه داعش روز به روز در حال زوال است، گفت: علت اینکه داعش نتوانست به لبنان نفوذ کند وجود رزمندگان حزب‌الله لبنان است که جان بر کف در برابر آن‌ها ایستادگی کرد.
رزمندگان حزب‌الله مانع حضور داعش در لبنان شدند
به گزارش قم نیوز، غضنفر رکن‌آبادی صبح امروز در همایش بررسی تحولات غرب آسیا که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به سرنگونی رژیم شاهنشاهی و تشکیل انقلاب اسلامی اظهار کرد: هدف انقلاب اسلامی این است که مستقل بوده و الگویی برای دیگر کشور‌ها باشد؛ ما می‌خواهیم عدالت را در همه جا برپا کنیم، این هدف انقلاب اسلامی با کشورهای استکباری که به‌دنبال ثروت اندوزی و کشورگشایی هستند، در تضاد است.

وی با اشاره به اهمیت جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای خاورمیانه و منطقه بیان کرد: منابع غنی انرژی و اسلام خواهی که در کشور ایران وجود دارد، سبب شده تا کشورما در میان دیگر کشور‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

مشاور وزیر خارجه در امور خاورمیانه عنوان کرد: ما کشوری داریم که از جمهوریت و اسلامیت برخوردار است و زیر نظر ولایت فقیه اداره می‌شود که دارای اهمیت و ارزش بالایی است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های کشور ایران تصریح کرد: انقلاب اسلامی از نظر اقتصادی زیر فشار تحریم‌ها قرار دارد اما از لحاظ پیشرفت‌های علمی، صنعتی و هسته‌ای در سطح اول قرار دارد.

سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به ریشه پیشرفت‌ها و موفقیت‌هایی که در کشور ایران وجود دارد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با هدایت کشتی انقلاب در دریای متلاطم سبب شده‌اند تا کشورمان باثبات‌ترین کشور در خاورمیانه باشد.

رکن آبادی با اشاره به جنگ‌های رژیم صهیونیستی در منطقه با اعراب گفت: در همه سال‌ها که میان رژیم صهیونیستی و اعراب جنگ وجود داشت، رژیم صهیونیستی به پیروزی می‌رسید اما با تشکیل حزب الله لبنان، در سال ۹۳ میلادی رزمندگان حزب‌الله موفق به شکست رژیم اسرائیل شدند؛ باید در نظر داشت که تشکیل حزب‌الله لبنان در منطقه سبب اقدامات و تحرکات جدیدی علیه رژیم صهیونیستی در منطقه شد.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در اوج اقتدار قرار دارد، عنوان کرد: قدرت جمهوری اسلامی یعنی اینکه ما در یک طرف میز مذاکره قرار داریم و در طرف مقابل کشورهای بزرگ و صاحب قدرت و برای حرف‌ها و افکار ما ارزش قائل هستند و به صحبت‌های ما در مذاکره گوش می‌دهند؛ این نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به جنگ ۳۳ روزه لبنان و رژیم صهیونیستی تصریح کرد: در جنگ ۳۳ روزه‌ای که میان کشور لبنان با رژیم کودک‌کش وجود داشت، امدادهای الهی شامل حال رزمندگان حزب الله می‌شد که نشان دهنده برحق بودن رزمندگان اسلام است.

رکن آبادی با اشاره به ماهیت رژیم اسرائیل گفت: رژیم صهیونیستی مذهب همه بدی‌ها و پلیدی‌هایی است که سیدالشهدا (ع) روز عاشورا علیه آن قیام کرد، رژیم صهیونیستی از نسل شمر و یزیدی است که امام حسین (ع) را به شهادت رساندند.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به اقدامات داعش در منطقه عنوان کرد: نیروهای داعش اقدامات پلید خود را زیر نظر کشورهای آمریکا و استکبار انجام می‌دهند و همه اقدامات آن‌ها با هماهنگی آمریکا صورت می‌گیرد.

سفیر سابق ایران در لبنان با اشاره به نابودی داعش خاطرنشان کرد: داعش روز به روز در حال زوال است، علت اینکه داعش نتوانست به لبنان نفوذ کند وجود رزمندگان حزب‌الله لبنان است که جان بر کف در برابر آن‌ها ایستادگی کرد.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcaiunu.49n0y15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما