پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : 27277
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار:

سالانه ۱ میلیون فرصت شغلی در کشور باید ایجاد شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار با تاکید براینکه تحقق ۳۵ میلیون شاغل در ۱۴۰۰ نیازمند نرخ رشد ۷ درصدی اقتصاد کشور است، گفت: سالانه ۱ میلیون فرصت شغلی در کشور باید ایجاد کنیم که این مهم منوط به هم‌افزایی است.
سالانه ۱ میلیون فرصت شغلی در کشور باید ایجاد شود
به گزارش قم نیوز، حسن طائی صبح امروزدر چهارمین جلسه کارگروه اشتغال و توسعه کارآفرینی که در تالار امام رضا (ع) استانداری قم برگزارشد، اظهار کرد: وضعیت بازار کار قم نسبت به کل کشور وضعیت مناسبی است که باید روز به روز بهبود پیدا کند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بحث ما پویایی و بهره وری بالا‌تر منابع به ویژه منابع نسانی است، افزود: در حال حاضر ۲۲ میلیون شاغل در کشور مشغول فعالیت هستند که این تعداد باید در سال ۱۴۰۰ به ۳۵ میلیون نیروی کار برسد.

وی با اشاره به اینکه باید تا سال ۱۴۰۰ تعداد شاغلان حداقل باید به ۳۱ میلیون نفر برسد، عنوان کرد: از همین رو باید سالانه ۱ میلیون فرصت شغلی در کشور ایجاد کنیم که منوط به هم افزایی است.

طائی با تاکید براینکه تحقق ۳۵ میلیون شاغل در ۱۴۰۰ نیازمند نرخ رشد ۷درصدی اقتصاد کشور است، تصریح کرد: با این اتفاق و تحقق آن در سال ۱۴۰۰ ما در بحث اشتغال وضعیت قابل قبولی داشته باشیم.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، با تاکید براینکه باید نرخ رشد سرمایه گذاری در کشور ایجاد شود، خاطرنشان کرد: کار‌شناسان براین نظر هستند که ما نمی‌توانیم در طول دهه ۹۰ به نرخ رشد بالا‌تر از ۵ فکر کنیم و این هشداری است که وضعیت بازار کار وضعیت دشوارتری خواهد داشت از همین رو باید تمام تمهیدات را بکار بگیریم تا وضعیت قابل قبولی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر مسائل دیگر را بهبود ببخشیم اشتغال و مسائل اقتصادی نیز بهبود پیدا می‌کند، اظهار کرد: از این میان هم افزایی کارگزاران اقتصادی و بازیگران اجتماعی می‌تواند کاهش بیکاری را به دنبال داشته باشد.

طائی اشتغال را به مثابه دارایی دانست و عنوان کرد: اشتغال محصول سیاست نیست بلکه محصول سیستم است در واقع اشتغال حاصل به هم پیوستن چند جریان تحول است این جریان در یک فرایند یادگیری با هم به اشتغال ختم می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، خاطرنشان کرد: اشتغال محصول جریان‌ها ی پولی و بانکی نیست بلکه باید آموزش مهارت تخصص و دانایی ایجاد شود و ما در کشور در این زمینه مشکلی نداریم بلکه باید به مهارت انجام کار ختم شود.

وی با تاکید براینکه استان قم باید رشد ۸درصدی اقتصادی را داشته باشد عنوان کرد: باید برای رسیدن به رشد اقتصادی خوب سرمایه گذاری، رشد و تولید مورد توجه قرار گیرد در استان قم اگر سرمایه گذاری ۳ هزار میلیارد ریال محقق شود ۱۵ هزار فرصت شغلی جدید را به همراه دارد.

طائی با اشاره به اینکه محیط مناسب کسب و کار را فضای غیرمادی محیط کار، فضای مساعد و امن سرمایه گذاری فضای مادی فضای اقتصادی تعریف کرد و گفت: وجود تقاضا و بازار مناسب، بازاریابی و فروش محصولات، جریان تجارت خارجی دوسویه که در قم وضعیت مناسب است، فرهنگ مناسب و بهره وری نیروی کار، ریسک پذیری و تهور طلبی و نظام اداری تسهیلگر و کارآمد از دیگر جریاناتی است که تحول در اقتصاد و اشتغال را به همراه دارد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، با تاکید براینکه به موازاتی که به این ۶جریان بپردازیم مسئله ما تا حد زیادی حل می‌شود، اظهار کرد: آموزش و پرورش، آموزش عالی و فنی حرفه‌ای را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: نقش آموزش فنی و حرفه‌ای را نباید دور از نظر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه استان قم در وضعیت قابل قبولی در بعد اشتغال قرار دارد به ویژگی‌های خاص استان قم اشاره کرد و گفت: نقش حوزه‌های علمیه در بخش فرهنگ کار نقش بسیار موثری است که موقعیتی ویژه را برای اقتصاد استان قم رقم زده است.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcefw8w.jh8ffi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما