پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : 27285
آیت الله نوری همدانی:

نشان دادن چهره استکبار اولویت کار مبلغان خارج از کشور است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله نوری همدانی گفت: نشان دادن چهره‌های استکبار و پشتیبانی از مستضعفان از اصولی است که باید مبلغان اعزامی به خارج از کشور به آن مسلط باشند.
نشان دادن چهره استکبار اولویت کار مبلغان خارج از کشور است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی صبح امروز در دیدار با رئیس مرکز بین المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباط اسلامی با اشاره به اهمیت کار این سازمان درخصوص اعزام مبلغ به کشورهای خارجی اظهار کرد: کار شما بسیار مهم است بنده ۲ سال نماینده امام (ره) در اروپا بودم و از نزدیک در این زمینه آگاهی دارم.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه مبلغانی که برای اعزام به کشورهای خارجی اعزام می‌شوند باید از افراد باسواد را گزینش شوند، افزود: دنیای امروز تشنه معنویت و دین است، غرب از قرن ۱۶ میلادی دین را کنار زد و به لیبرالیسم و اومانیسم گام برداشت تا مشکلات زندگی را به زعم خود برطرف کند اما دیدند دین جزئی از فطرت انسان است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید براینکه اروپا و امریکا از نداشتن معنویت رنج می‌برند، تصریح کرد: از همین جهت تربیت و اعزام مبلغان جامع الاطراف برای توجه دادن مردم به دین و معنویت کاری مهم و لازم است.

استاد برجسته حوزه علمیه درباره ویژگی مبلغان برای اعزام به کشورهای خارجی عنوان کرد: کسانی باید انتخاب شوند که از تمام ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آگاهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه دنیای اروپا و آمریکا در رنج و محرومیت هستند، خاطرنشان کرد: دولتمردان این کشور‌ها می‌خواهند با رنج و ریاضت مردم را سرکوب کنند از همین جهت مردم آن‌ها دست استمداد به سوی ما دراز کرده‌اند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه در اروپا اقتصاد و سیاست اصل اساسی است، عنوان کرد: در کشورهای غربی همه چیز را ثروتمندان و خواست آن‌ها رقم می‌زنند آن‌ها دولت تعیین می‌کنند و قوانین به نفع ثروتمندان تنظیم می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه مردم و مستضعفان جهان از اسلام جواب می‌خواهند، خاطرنشان کرد: آن‌ها به این موضوع پی بردند راهی که پیامبران پیش پای مردم گذاشتند‌‌ همان پاسخگوی نیازهای مردم است از همین رو مبلغان باید به منطق دین و اسلام اشراف کامل داشته باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید براینکه مبلغان باید بتوانند اسلام ناب را به مردم جهان معرفی کنند، اظهار کرد: این‌ها باید به اوضاع زمان و جهان آشنا باشند چرا که زمان‌شناسی از اصول فرهنگی ما است، آشنایی به زمان یعنی آشنایی با افکار اهل ان زمان که با مطالعات تاریخی گره خورده است.

وی با تاکید براینکه مبلغان اعزامی به خارج از کشور باید تاریخ استکبار را بشناسند افزود: نشان دادن چهره‌های استکبار و پشتیبانی از مستضعفان از اصولی است که باید مبلغان اعزامی به خارج از کشور به آن مسلط باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه کسانی که به خارج اعزام می‌شوند در برابر جریاناتی از جنس وهابیت مواجه هستند، عنوان کرد: این مبلغان باید از لحاظ فکر و فرهنگ در برابر مبلغان وهابیت بایستند.

وی تسلط مبلغان به قلم و بیان قوی را از دیگر شاخصه‌های مهم برشمرد و تصریح کرد: مبلغان باید جامع الاطراف باشند چرا که بیدارگری انقلاب همه دنیا را بیدار کرد و آن‌ها تشنه هستند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه جنبش وال استریت از انقلاب اسلامی ایران نشات گرفته است، گفت: سعی آن‌ها در مسکوت کردن این بیدارگری است بیداری‌های اسلامی با الله اکبر و از نماز جمعه‌ها اغاز می‌شود از همین رو دشمن سعی دارد این حرکت‌ها را لوث و خنثی کند.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید براینکه اسلام دین حق است، عنوان کرد: غربی‌ها روحیه خودبزرگ بینی و خودخواهی دارند و این از اصول غربی‌ها هستند از همین رو ما باید آنقدر قوی باشیم تا بتوانیم باطل بودن این ادعا‌ها را به اثبات برسانیم.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی الان حکومتی قدرتمند است که نشات گرفته از دین اسلام است و ما می‌خواهیم آن را به دنیا معرفی کنیم.

انتهای پیام/ ج
اخبار مرتبط
https://qomnews.ir/vdcdkx0x.yt05j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما