دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : 27419
آیت‌الله علوی گرگانی:

پیاده‌روی اربعین تحول عظیم در جامعه اسلامی را به همراه دارد

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله علوی گرگانی گفت با اشاره به اینکه پیاده‌روی اربعین تحول عظیم در جامعه اسلامی به همراه دارد، گفت: امام حسین(ع) پایان‌نامه دانشگاه انبیا(ع) است زیرا با اهدای خون خود راه هدایت را برای بندگان مشخص کرد.
پیاده‌روی اربعین تحول عظیم در جامعه اسلامی را به همراه دارد
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی، با اشاره به اهمیت علم‌آموزی، اظهار داشت: پیامبر(ص) برای کسب علوم و بهره‌مندی از ذخایر علمی از خداوند متعال مدد می‌گرفتند، بنابراین بقیه افراد نیز باید برای کسب دانش همراه با مدد گرفتن از خداوند تلاش و ممارست داشته باشند.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به فرازی از آیات قرآن، افزود: خداوند در آیاتی از سوره انعام می‌فرمایند، هرگز اجازه نمی‌دهم بندگان به سمت گمراهی کشیده شوند و همواره از راه‌های گوناگون، ابزار هدایت بندگان را فراهم می‌کند.
 
وی با اشاره به فرازهایی از زیارت اربعین، تصریح کرد: در این دعای روح‌بخش می‌خوانیم که امام حسین(ع) با اهدای خون قلب خود راه هدایت را برای بندگان مشخص کرد، زیرا اگر جایی برای احیای دین حق نیازمند اهدای خون باشد نباید از جان دریغ کرد.
 
آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد: در زیارت‌نامه وارث می‌خوانیم که امام حسین(ع) پایان‌نامه دانشگاه انبیا(ع) است، خداوند مهر دانشگاهی را به امام حسین(ع) داده و همین مسئله سبب شده است که رسول اکرم(ص) امام حسین(ع) را جان خود بدانند.
 
مرجع تقلید شیعیان گفت: یک نویسنده انگلیسی از حضور مردم در زیارت اربعین متعجب بوده و در این‌باره نوشته است که مردم 5 برابر آنچه در حج شرکت می‌کنند در زیارت اربعین حاضر می‌شوند که این حضور بدون ترس از موانع سر راه است.
 
به گفته وی پیاده‌روی مردم برای زیارت اربعین سبب تحول عظیمی در جامعه شده است.
 
آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به حب امام حسین(ع) در قلوب مردم، تأکید کرد: در روایات زیادی نوشته‌شده است که در روز حسابرسی بیشتر افراد بهشتی برای محاسبه اعمال خود حاضر نمی‌شوند و فقط امام حسین(ع) را انتخاب می‌کنند.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به هدف قیام امام حسین(ع)، اظهار داشت: انقلاب سرخ عاشورا برای رهایی مردم از بند گمراهی به وجود آمد، در قرآن کریم نیز تأکید زیادی شده است که انسان‌ها با فطرتی پاک خلق می‌شوند که اما قرار گرفتن در مسیرهای انحرافی سبب کج روی آن‌ها می‌شود.
 
آیت‌الله علوی گرگانی، گفت: خداوند در آیات متعدد می‌فرمایند هرچه به سمت کج روی بروید شرایط شما سخت و پیچیده‌تر می‌شود بنابراین در جوانی باید مسیر درست را انتخاب کرد، زیرا قلب جوان آماده پذیرش است.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره داستان‌های حضرت یعقوب(ع)، یوسف(ع) و امام صادق(ع)، عنوان کرد: در قصص قرآنی, تأکید زیادی شده است که جوانان به‌راحتی سخنان حق را می‌پذیرند و در برابر آن مقاومت نمی‌کنند، اما زمانی که سن افراد بالا می‌رود پذیرش برای مردم سخت می‌شود.
 
وی با اشاره به جایگاه رفیع انقلاب اسلامی و ولایت‌فقیه در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: ما همه سرباز امام زمان(عج), ولایت‌فقیه و خدمتگزار مردم هستیم که باید برای تداوم انقلاب اسلامی با مدد گرفتن از امام زمان(عج) تلاش کنیم.
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcco0qi.2bqms8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما