چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب : 27468

سقوط ۷۰درصدی اوباما در نظر آمریکایی‌ها

قم نيوز : قم نیوز: طبق یک نظرسنجی صورت گرفته، ۶۹ درصد از مردم آمریکا معتقدند که نفوذ کشورشان رو به افول است و بیش از ۷۰ درصد آمریکایی‌ها، «باراک اوباما» را مقصر این امر می‌دانند.
سقوط ۷۰درصدی اوباما در نظر آمریکایی‌ها
به گزارش قم نیوز ، نتایج نظرسنجی ماه دسامبر «آی بی دی/تی آی پی پی» حاکی از آن است که جایگاه آمریکا در جهان رو به افول است و اکثر مردم آمریکا، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا را مقصر این امر می‌دانند.
 
طبق این نظرسنجی، ۶۹ درصد از مردم آمریکا که در این نظرسنجی شرکت‌ کردند، معتقدند که نفوذ جهانی آمریکا رو به افول است.
 
این گزارش‌ می‌افزاید که اعتقاد عمومی مردم آمریکا به کاهش نفوذ کشورشان در سطح جهان به طرز چشمگیری رو به گسترش است و در بین تمامی سنین و گروههای ایدئولوژیک و حتی بین دموکرات‌ها رایج شده است و ۵۳ درصد از دموکرات‌ها معتقدند که نفوذ کشورشان رو به کاهش است و این رقم در بین احزاب مستقل، ۷۳ درصد می‌باشد و در بین جمهوری‌خواهان این رقم بالاتر و معادل ۸۳ درصد است.
 
نظرسنجی مذکور همچنین نشان می‌دهد که جوانان آمریکایی بیش از میانسالان معتقدند که نفوذ کشورشان در سطح جهان رو به کاهش است به طوریکه ۸۰ درصد از مردم آمریکا بین سن ۱۸ تا ۲۴ سال معتقدند که آمریکا رو به افول است و این رقم بین سنین ۴۵ تا ۶۴ سال معادل ۶۹ درصد است.
 
مورد دیگری که در این تحقیق به آن اشاره شده است این است که ۷۵ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، اوباما را مسوول این امر می‌دانند و تنها ۲۳ درصد از آمریکایی ها معتقدند که کاهش نفوذ آمریکا در سطح جهان ربطی به اوباما ندارد.
 
طبق این نظرسنجی، ۵۷ درصد از دموکرات‌ها اوباما را مقصر افت نفوذ آمریکا می‌دانند و این رقم در بین احزاب مستقل، ۷۳ درصد است و تنها لیبرال‌ها رضایت نسبی از اوباما داشتند ولی با اینحال ۴۶ درصد از آنها سیاست‌های اوباما را مقصر این مسئله دانستند.
 
در حالیکه اغلب آمریکایی معتقدند که افت نفوذ آمریکا یک مسئله بدی است اما یک سوم لیبرال‌ها یا همان ۳۷ درصد آنها، این مسئله را یک چیز خوب می‌دانستند و تقریباً یک چهارم از آنهایی که خود را دموکرات معرفی کردند نیز معتقد بودند که افت نفوذ آمریکا در جهان یک امر خوب است و تنها یک درصد از جمهوری‌خواهان این مسئله را خوب توصیف کردند.
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcg7t9x.ak9u34prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما