چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب : 27474

معاون وزیرعلوم: فضا امنیتی نبود

قم نيوز : قم نیوز:معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون حواشی سخنرانی‌های روز دانشجو توضیحاتی ارائه کرد.
معاون وزیرعلوم: فضا امنیتی نبود
به گزارش قم نیوز ، سیدضیا هاشمی صبح امروز در حاشیه برگزاری مراسم تکریم و معارفه روسای دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر در ارتباط با حواشی سخنرانی‌های روز دانشجو اظهار داشت: خوشحالم که در حواشی ماجراهای روز ۱۶ آذر و روز دانشجو دوستانی به ما پیوستند که به فضای امنیتی در دانشگاه نقد داشتند و خواستار آزاداندیشی و مشارکت‌جویی شدند.
 
وی افزود: چه خوب است که اکنون همه ما می‌گوییم فضای دانشگاه نباید امنیتی باشد، موضوعی که تا دیروز اگر در مورد آن بحثی می‌شد، برخی به ما انتقاد می‌کردند.
 
معاون وزیر علوم با بیان اینکه مصالح کشور بر این است که فضای دانشگاه امنیتی نباشد، تصریح کرد: وقتی عنوان می‌کردیم لیست ۷۰ نفره برای حضور در کرسی‌های آزاداندیشی نباید مطرح شود و لیست سخنرانان هم نباید محدود باشد، کسی توجهی نمی‌کرد، اما تقاضا داریم برخی دوستان ما خلاف واقع سخنی نگویند.
 
هاشمی ادامه داد: قدوم همه به دانشگاه مبارک است، البته این امر باید با حفظ ضابطه و قانونمندی باشد، کجا اعلام شده که وزارت علوم مانع از حضور برخی‌‎ها در دانشگاه برای سخنرانی در روز دانشجو شده و کدام تک صدایی را مطرح کردیم؟
 
وی اضافه کرد: در تهران شاهد تک صدایی نبودیم، آن چند نفری که بدون ضابطه اعلامیه دادند که برای سخنرانی آنها ممانعت به عمل آمده، چرا این اتفاقات را به پای دولت می‌گذارند.
 
معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه همه باید به فضای روشنگری در جامعه کمک کنیم، افزود: روشنگری کاملا با مبانی اسلام سازگار است و آزاداندیشی هم عین مطالبه مقام معظم رهبری است.
 
هاشمی گفت: باید به سمت به رسمیت شناختن حقوق همگان برویم و مسئولیت‌پذیری، آزادی بیان برای پیشرفت کشور را بپذیریم و این امر اصول کار ما باشد.
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcdoo0x.yt0556a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما