پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : 27491
استاندار قم:

اجتماع عظیم اربعین، تجلی اوج عشق و دلدادگی شیعیان نسبت به اهل بیت است

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم با اشاره به شکوه و عظمت جمعیت حاضر در مراسم اربعین حسینی کربلای معلی گفت: این اجتماع عظیم و میلیونی، تجلی اوج عشق، محبت و دلدادگی شیعیان و مسلمانان نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.
اجتماع عظیم اربعین، تجلی اوج عشق و دلدادگی شیعیان نسبت به اهل بیت است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین \'محمدصادق صالحی منش\' با تسلیت ایام ماه صفر و اربعین حسینی، افزود: با نزدیک شدن به این ایام، غم و اندوه شهادت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای آن حضرت و رنج ها و مصائب گذشته بر کاروان کربلا، بیش از هر زمان دیگری بر دلها سنگینی می کند.
 
وی با اشاره به اینکه دل مسلمانان و شیعیان برای همیشه عالم از این غم جانکاه داغدار و پرخون است، اربعین را یادآور بوی حسین و 72 شقایق خونین دشت نینوا عنوان و خاطرنشان کرد: عشق و محبت به حسین(ع)، هر ساله عشاق و شیدایان حسینی زیادی را از سرتا سر عالم به پهنه کربلای معلی می کشاند.
 
وی با بیان اینکه واقعه عاشورا با گذشت قرن ها هنوز زنده است، رمز این جاودانگی را در فلسفه قیام و حرکت تاریخی ابا عبدالله(ع) دانست و گفت: اربعین، نقطه عطفی در مسیر ماندگاری و جاودانگی قیام کربلا و امتداد این حرکت تاریخی و ابدی است.
 
صالحی منش با تاکید بر اینکه مجالس ماتم حسینی از جمله اربعین هر ساله پرشور تر و باشکوهتر از قبل برگزار می شود، بیان کرد: جمعیت انبوه و میلیونی حاضر در کربلا که اغلب مسافت های طولانی را با پای پیاده از شهرهای مختلف عراق طی کرده و از کشورهای مسلمان گرد هم آمده اند، مراسم ابعین را به یکی از باشکوه ترین آیین های معنوی و بزرگ ترین اجتماع بشری تبدیل کرده است.
 
وی اضافه کرد: اجتماع عظیم و میلیونی اربعین دارای پیام ها و نشانه های روشنی به مستکبران و دشمنان اسلام است.
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdccs0qi.2bqmo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما