يکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : 2757
موسی‌پور خواستار شد:

سیستم هوشمند اخذ عوارض جاده‌ای در قم راه اندازی شود

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم از مسئولان حمل و نقل جاده‌ای استان قم خواست تا سیستم هوشمند اخذ عوارض جاده‌ای را در قم راه اندازی کنند.
سیستم هوشمند اخذ عوارض جاده‌ای در قم راه اندازی شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد حسین موسی‌پور شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت هفته راهداری که در سالن همایش سازمان ملی جوانان قم برگزار شد، با تاکید بر استفاده از تکنولوژی و الکترونیک در بخش حمل و نقل درون شهری و برون شهری ابراز داشت: امروز کنترل هوشمند ترافیک باید مورد توجه قرار گیرد چرا که هم نیروی انسانی و هم هزینه کمتری را در بر دارد و در این راستا ۲۰۰ میلیون تومان برای مطالعه کنترل هوشمند ترافیک قم پیش بینی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه باید در جاده‌های برون شهری نیز این امر مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: در این راستا باید اخذ عوارض در عوارضی‌های استان به صورت هوشمند صورت گیرد.

موسی پور اضافه کرد: اخذ عوارض به صورت دستی در پیک ترافیک باعث بوجود آمدن مشکلات برای مردم و اصحاب حمل و نقل و همچنین افزایش مصرف سوخت می‌شود در حالی که با هزینه‌ای کم و نصب دستگاه هوشمند بر روی خودرو‌ها و محل عوارضی می‌توان این مشکلات را بر طرف کرد.

وی افزود: این امر نیازمند فرهنگ سازی و کار در سطح ملی است و مسئولان حمل و نقل استان باید این طرح را دنبال و در قم اجرایی کنند.

امکانات راهداری قم افزایش یابد
استاندار قم در ادامه با بیان اینکه باید تعداد راهدارخانه‌های استان افزایش یابد، افزود: در حال حاضر ۴۰ شرکت حمل و نقل کالا، ۳۰ شرکت حمل و نقل مسافر، ۵ هزار کامیون و ۶ هزار راننده در استان قم خانواده بزرگ حمل و نقل را تشکیل می‌دهند که باید تجهیزات و امکانات راهداری نیز به تناسب افزایش یابد.

حمل و نقل زیر بنای رشد، توسعه و پیشرفت کشوراست
موسی پور حمل و نقل را زیر بنای رشد، توسعه و پیشرفت کشور برشمرد و اظهار داشت: امروز حمل نقل جزء جدایی نشدنی زندگی بشری است.

وی عنوان کرد: از بخش‌هایی که کشور‌های اروپایی به آن توجه خاصی دارند بخش حمل و نقل است که چندین سال اعتبارات خود را به این زمینه سوق دادند چرا که حمل و نقل مناسب زیربنای کار در سایر بخش‌ها را فراهم می‌کند.

وی ابراز داشت: در ایران و بعد از انقلاب در راستای توجه به زیر ساخت‌های حمل و نقل کشور گام‌های خوبی برداشته شد که این اقدامات قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

استاندار قم با بیان اینکه در دولت نهم و دهم زیر ساخت‌های جاده‌ای و همچنین توسعه حمل و نقل ریلی و فرودگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت؛ افزود: کارهای بزرگی در عرصه حمل و نقل استان قم نیز رخ داده هر چند که با نیازهای استانی در تراز یک کشور اسلامی و الگو فاصله داریم.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcc.pqia2bqmmla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما