دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : 27602
آیت‌الله سبحانی:

علمای اسلام در کنفرانس‌های بین‌‎‌المللی، جنایت تکفیری‌ها را محکوم کنند

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان گفت: متاسفانه امروز گروه‌های تروریستی در منطقه با حمایت مالی دشمنان دست به کشتار مردم بی‌گناه می‌زنند و محکومیت این جنایت‌ها در کنفرانس‌های مهم با حضور علمای اسلام بسیار مفید است.
علمای اسلام در کنفرانس‌های بین‌‎‌المللی، جنایت تکفیری‌ها را محکوم کنند
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار با احمد مبلغی نماینده کشورمان در کنفرانس بین المللی الازهر مصر اظهار داشت: متاسفانه هنوز در عالم اسلام کتاب‌هایی با گرایش تکفیری در برخی مدارس تدریس می‌شود که خروجی آنها اختلاف و کشتار است و باید علمای اسلام برای اصلاح این وضعیت فکر اساسی کنند.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: تا زمانی که پیش زمینه‌های تکفیر در کشورهای اسلامی از بین نرود ما شاهد چنین وضعیتی خواهیم بود و علما در این زمینه رسالت سنگینی بر دوش دارند.
 
این مرجع تقلید همچنین از علمای اسلام خواست برای اصلاح متون و مواد کتب درسی که اکنون در برخی مدارس نیز تدریس می‌شود، تلاش جدی صورت دهند، اینکه هر کس برای خود معنای خاصی از توحید و شرک کرده باشد و آن را به مردم تلقین کند، نتیجه‌ای جز تکفیر ندارد.
 
وی همچنین با اهمیت دانستن کنفرانس‌های ضد تکفیر در قم و الازهر مصر گفت: متاسفانه امروز گروه‌های تروریستی در منطقه با حمایت مالی دشمنان دست به کشتار مردم بی‌گناه می‌زند و محکومیت این جنایت‌ها در کنفرانس‌های مهم با حضور علمای اسلام بسیار مفید است.
 
آیت‌الله سبحانی همچنین از نماینده کشورمان در کنفرانس بین المللی قاهره تقدیر و برای وی آرزوی توفیق کرد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مبلغی نیز در این دیدار گزارش مبسوطی از سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها، بازتاب‌ها و فضای حاکم بر کنفرانس الازهر مصر را ارائه داد و گفت: اگر الازهر مصر که در جهان اسلام از مشی اعتدال نیز برخوردار است، وارد جریان تقریب مذاهب اسلامی شود بسیار سودمند است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcgx39x.ak9uz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما