سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب : 27623
مدیر عامل بیمه سلامت کشور:

چتر حمایتی بیمه سلامت بر تمامی مردم ایران گسترانیده شده است

قم نيوز : قم نیوز : مدیر عامل سازمان بیمه سلامت کشور، گفت: چتر حمایتی بیمه سلامت بر تمامی مردم ایران گسترانیده شده است.
چتر حمایتی بیمه سلامت بر تمامی مردم ایران گسترانیده شده است
به گزارش قم نیوز ، \'انوشیروان محسنی بند پی\' سه شنبه شب در دیدار با آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، اظهار داشت: دولت یازدهم طبق قانون اساسی و همچنین سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب همه افراد فاقد دفتر چه بیمه سلامت را بیمه می کند.
 
وی با بیان اینکه طبق برنامه پنجم توسعه بیمه سلامت کشور ،خریدار خدمات سلامت از وزارت بهداشت و درمان محسوب می شود،افزود: در این راستا با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید این سازمان با دستور ریاست جمهوری اقدام به شناسایی افراد فاقد هر گونه دفتر چه بیمه خدمات درمانی در نقاط مختلف کشور نمود.
 
وی با بیان اینکه طبق پیش بینی ها و برآوردها بیشتر این افراد ساکنان حاشیه های شهرها، سکونتگاه های غیر رسمی و مناطق محروم بودند،افزود: با فراخوان انجام شده تعداد هشت میلیون و 500 هزار نفر برای دریافت دفترچه در سایت سازمان ثبت نام کردند که برای هفت میلیون و 300 هزار نفر به عنوان افراد واجد شرایط دفترچه بیمه سلامت همگانی صادر شد.
 
بندپی گفت: دولت به منظور ایجاد انگیزه در پزشکان جهت کار در مراکز درمانی روستایی تعرفه های درمان و همچنین دستمزدها را افزایش داده که به همین خاطر تعداد پزشکان در این مراکز از 2به شش هزار نفر افزایش پیدا کرده است.
 
وی ، همچنین با اشاره به 200 هزار ثبت نام کننده در قم تعداد دفترچه های صادر شده طی 9 ماهه نخست امسال در این استان را 158 دفترچه عنوان کرد، و افزود: این تعداد دفتر چه در حالی در این مدت کم در ایران صادر می شود که در کشورهایی مانند مکزیک و برزیل به ترتیب در عرض 5 و 10 سال 3 و 5 میلیون نفر بیمه شده اند که از این نظر موفقیت بزرگی برای کشور محسوب می شود.
 
این مسوول کشوری با اشاره به تلاش های دولت برای ارتقای کمی و کیفی و همچنین گسترش تعهدات بیمه سلامت نسبت به بیمه شدگان، خاطر نشان کرد: این سازمان هم اکنون گستره خدمات خود را از بیماری های واگیر دار به بیماری های صعب العلاج و حتی درمان اعتیاد افزایش داده است.
 
وی با اشاره به تجمیع بیمه های کوچک و بیمه سلامت با یکدیگر، تصریح کرد: بیمه سلامت در یک اقدام بی سابقه با هدف جلوگیری از بیماری دندان امکان استفاده کلیه افراد زیر 14 سال از مزایای این بیمه برای درمان دندان خود را را فراهم نموده است.
 
وی با اشاره به ضرورت آگاهی بیمه شدگان از خدمات دریافتی از بیمه سلامت، تصریح کرد: به همین منظور بیمه سلامت طبق الگوی کشورهای پیشرفته و مترقی در این نوع بیمه مانند ترکیه و کره جنوبی اقدام به ارتقای سیستم و ساختار خود با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه نموده است.
 
بندپی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن 700 قلم داروی مداوای بیماری سرطان بوسیله بیمه سلامت خاطر نشان کرد: از آنجا که ناباروری زوجین بر خلاف تصورات یک بیماری محسوب می شود و نیازمند درمان است، 40 قلم داروی مداوای ناباروری برای دو میلیون و 500 زوج با هدف ممانعت از آسیب های اجتماعی ناشی از آن مانند طلاق تحت پوشش این بیمه قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه هر یک از سازمان های مختلف مانند وزارت بهداشت و درمان و همچنین تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه بیمه سلامت وظایف مشخصی دارند، افزود: با هماهنگی های صورت گرفته بین دولت و مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه وظایف هر کدام به صورت کاملا تفکیک از هم مشخص شده است.
 
وی همچنین با اشاره به ضرورت تحت پوشش قرار گرفتن همه افراد جامعه و برخوردداری همگانی از این دفترچه، تصریح کرد: به همین منظور دولت لایحه آیین نامه بیمه اجباری را به مجلس ارایه داد که مطابق آن انجام اقداماتی مانند صدور شناسنامه و یا کارت ملی مستلزم در اختیار داشتن دفترچه سلامت همگانی است.
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcjtme8.uqea8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما