چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۲
کد مطلب : 27631
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم:

بیمارستان 110 تختخوابی دانشگاه آزاد در قم تاسیس می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: بیمارستان 110 تختخوابی دانشگاه آزاد اسلامی قم در پردیسان ساخته می‌شود.
بیمارستان 110 تختخوابی دانشگاه آزاد در قم تاسیس می‌شود
به گزارش قم نیوز ، محمد سالار کسرایی سه‌شنبه شب در مراسم گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد قم برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1365 تاسیس شد و در حال حاضر در این دانشگاه 11 هزار و 150 دانشجو در چهار دانشکده مشغول تحصیل هستند.
 
وی با اشاره به شمار رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: دانشجویان در این دانشگاه در 108 رشته گوناگون در چهار دانشکده علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم‌پایه و علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند که از این شمار 78 درصد بومی و 22 درصد غیربومی هستند.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم ادامه داد: 7 هزار و 511 دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های علوم انسانی به تحصیل اشتغال دارند که بالاترین آمار دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می‌دهند.
 
وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی قم در رده بندی دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور با 183 نفر هیئت علمی ثابت، یک واحد دانشگاهی جامع و تک ستاره‌دار محسوب می‌شود گفت: در سه ماه گذشته 15 نفر هیئت علمی جدید به واحد قم افزوده شده است.
 
کسرایی با اشاره به فضای عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی قم تصریح کرد: 59 هزار مترمربع فضای آموزشی، پژوهشی و ورزشی در این دانشگاه وجود دارد.
 
وی با اشاره به شمار اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 185 عضو هیئت علمی در این دانشگاه وجود دارد که سرانه استاد به دانشجو یک به 54 است و با تلاشی که داریم این رقم در دو سال آینده به زیر 40 خواهد رسید.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم با تاکید بر اینکه دانشکده علوم پزشکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می‌شود، تصریح کرد: این دانشکده به لحاظ کیفی نخستین دانشکده دانشگاه آزاد اسلامی قم محسوب می‌شود.
 
وی ادامه داد: در دانشکده علوم پزشکی در چهار رشته دانشجویان مشغول به تحصیل هستند که 367 نفر در رشته دکترای حرفه‌ای و 993 نفر در سه رشته دیگر در حال تحصیل هستند.
 
کسرایی اضافه کرد: دانشکده پزشکی برند دانشگاه آزاد اسلامی قم است و هدف ما این است که این دانشکده به عنوان یک بخش قدیمی و وزین تقویت شود.
 
وی در ادامه از تاسیس بیمارستان 110 تخت خوابی دانشگاه آزاد اسلامی قم خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شهر پردیسان فاقد هرگونه بیمارستان و مرکز درمانی است امیدواریم این بیمارستان در آینده ساخته شود.
 
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم ادامه داد: با تأسیس بیمارستان مشکلات آموزشی رفع خواهد شد و خدمات خوبی به همشهریان شهر پردیسان ارائه خواهد شد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcizqar.t1ayp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما