چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : 27634
حجت‌الاسلام غرویان:

محتوای دروس حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر تدریس شوند

قم نيوز : قم نیوز : عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه تنها به برگزاری سمینارها و همایش‌ها نیست بلکه باید محتوای تدریس در حوزه علمیه و دانشگاه در کنار یکدیگر قرار بگیرد.
محتوای دروس حوزه و دانشگاه در کنار یکدیگر تدریس شوند
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام محسن غرویان امروز در گفت‌وگو با فارس در قم، با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه به دلیل زمینه‌سازی برای پیشرفت جامعه امروزی است.
 
وی افزود: اساتید، دانشجویان، طلاب و روحانیون دو بال علم و دین هستند که با پیشرفت تکنولوژی سعی در پیشرفت کشور دارند و این وحدت حوزه و دانشگاه یک امر ضروری و واجب به‌شمار می‌آید و اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه بر کسی پوشیده نیست.
 
عضو هیئت علمی جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه با اشاره به درخواست اصحاب دانشگاه و حوزه‌ علمیه گفت: از شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم می‌خواهیم تا متون علمی و دینی را به یکدیگر مرتبط کنند و رابطه‌ای میان علم و دین ایجاد کنند.
 
حجت‌الاسلام غرویان تصریح کرد: رابطه عقل و دین باید به صورت جدی در حوزه‌های علمیه مطرح شود تا به شبهات بتوانیم پاسخ درستی در حوزه دین و عقل بدهیم.
 
وی با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه یک مبحث علمی و فکری است، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه تنها به برگزاری سمینارها و همایش‌ها نیست بلکه باید محتوای تدریس در حوزه علمیه و دانشگاه در کنار یکدیگر قرار بگیرد تا شاهد وحدت میان این دو نهاد آموزشی کشور باشیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcba0b5.rhbzfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما