پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۸
کد مطلب : 27661
معاون مطبوعاتی ارشاد:

مجوز کانون های آگهی تبلیغاتی غیر فعال قم باطل می شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، از ابطال مجوز کانون های آگهی تبلیغاتی غیر فعال تا 10 روز آینده خبر داد.
مجوز کانون های آگهی تبلیغاتی غیر فعال قم باطل می شود
به گزارش قم نیوز ، \\\'مهدی توکلیان\\\' روز پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: برخی از این کانون ها به علت عدم فعالیت و یا عدم حضور در محل، بلاتکلیف هستند که نهایتا ظرف مدت 10 روز باید مشخصات کامل محل و نوع فعالیت را اعلام کنند تا بتوان از لغو مجوز آنان جلوگیری کرد.
 
وی افزود: در بازرسی های انجام شده کانون های آگهی و تبلیغاتی اعلایی، الف، الماس، ایده نگار نو، ایرانیان، آبرنگ، آراد، باران، بخشایش، برادران مومنی، بصیر، بوم سفید، بیکران، پارس قم، پارسه، پدیده آفرینان سیب، پرتو ایرانیان، پردیس هنر، پژواک، پیک امین، تبلیغ نشان، ترنج، تصور، توسعه تصویر، جهش رسانه و رسانه سپید از جمله کانون های غیر فعال هستند.
 
توکلیان ادامه داد: همچنین سیماگستران، سیمانقش امین، سیمای نور، شهروند، طوبی، عترت، عرفان کریمه، فراز همشهری، فرصت، ققنوس، قم جام جم، کاغذ سفید، کرانه، کلک هنر، کومه، گامی نو، ممیز، نجوای سروش، نقش اول، نگارینه، نگاه ماندگار، نیلوفر، هدهد، تسبیح، آریاپردیس پیام سبز، تماشا، خط خطی، سپیدار، شفق، شهر کشور، طه، نشانه و کرامت از دیگر این کانون ها به شمار می آیند.
 
وی خاطر نشان کرد: براساس ماده 19 آیین نامه تاسیس و نظارت بر نحوه کار و فعالیت کانون های آگهی تبلیغاتی، کانون هایی که به مدت یک سال غیرفعال باشند، مجوز آنان باطل خواهد شد.
 
توکلیان با اشاره به اعلام اخطاریه ها، تماس ها و ارسال نامه های مکرر به کانون های غیرفعال برای اعلام وضعیت، ابراز داشت: به منظور حفظ حقوق فعالان عرصه تبلیغات در استان، ضمن احترام به سوابق و فعالیت های این کانون های آگهی تبلیغاتی و با توجه به عدم اعلام فعالیت از سوی آنها و براساس اخطارهای کتبی مکرر و گزارش بازرسی این اداره کل، مجوز کانون های آگهی تبلیغاتی غیرفعال و بلاتکلیف قم باطل می شود.
 
وی با بیان اینکه کانون های آگهی و تبلیغاتی متقاضی تمدید پروانه باید سه ماه قبل از پایان اعتبار مجوز فعالیت اقدام به تمدید مجوز کنند و در غیر این صورت طبق قانون پروانه آنها ملغی می شود، اضافه کرد: با پالایش کانون های تبلیغاتی استان قم، کانون های فعال از غیر فعال شناسایی و خدمات رسانی به فعالان واقعی عرصه تبلیغات راحت تر می شود.
 
معاون مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ابراز داشت: طبق ماده 20 آیین نامه تاسیس و نظارت به نحوه کار و فعالیت های کانون های آگهی و تبلیغاتی کشور مراجع انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلفند به تقاضای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ادامه کار کانون های فاقد پروانه یا متخلف جلوگیری کنند.
 
توکلیان با اشاره به حساسیت ویژه فعالیت کانون های آگهی تبلیغاتی، اظهار داشت: این اداره کل بررسی و ارزیابی چگونگی عملکرد این واحدها را با جدیت بیشتری دنبال می کند و بر همین اساس بازرسان این اداره کل از کانون های آگهی تبلیغاتی استان بازرسی به عمل می آورند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقدامات لازم برای برخورد با فرد متخلف را انجام می دهند.
 
وی خاطرنشان کرد: مشارکت انجمن صنفی تبلیغات استان قم در بررسی وضعیت عملکرد و ارزیابی کانون های آگهی تبلیغاتی نیز موثر بوده است. ک/1
 
/8138/ 553
 
انتهای پیام /*
https://qomnews.ir/vdcb80b5.rhbz0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما