يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب : 27744
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم :

رفتار نمونه پیامبر (ص) زمینه ساز جذب مردم به اسلام شد

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر رفتار نمونه پیامبر (ص) که زمینه جذب مردم به اسلام شد، گفت: رفتارو کردار پیامبر (ص) انسان ساز بود و سبب شد تا مردم به اسلام روی آوردند.
رفتار نمونه پیامبر (ص) زمینه ساز جذب مردم به اسلام شد
 به گزارش قم نیوز، آیت الله محسن فقیهی در گفت‌و‌گو با تسنیم در قم، با اشاره به سال‌روز رحلت پیامبر (ص) اظهار داشت: پیامبر (ص) بالا‌ترین شخص عالم است که با وجود آن همه شکنجه‌ها صبر را پیشه کردند و دین اسلام را نشر دادند.
 
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: خداوند در قرآن از رسول الله (ص) به عنوان شخص با ایمان و بااخلاق نام برده است که اسوه و الگوی مناسبی برای همگان است.
 
آیت الله فقیهی با تاکید بر شکل گیری اخلاق اسلامی در جامعه دینی بیان کرد: باید اخلاق مردم نبوی شود، نماز، خمس، زکات و روزه راه رسیدن به اخلاق متعالی است کسی که روزه می‌گیرد این صبر را پیدا می‌کند که به اخلاق اسلامی برسد.
 
استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: نشراحکام اسلام توسط پیامبر (ص) برای این است که اخلاق در جامعه شکل بگیرد پیامبر (ص) احکام اسلام را برای مردم آورد تا اخلاق حسن و خوبی در جامعه ایجاد شود یکی از اخلاق‌های حسن و نیکو در امام حسن مجتبی (ع) بود.
 
وی با اشاره به صبر و تحمل امام حسن (ع) تصریح کرد: حتی افرادی که به وی توهین می‌کردند در منزل امام حسن مجتبی (ع) می‌رفتند و ایشان به آن‌ها کمک می‌کرد اخلاق نیکو وظیفه ائمه (ع) بود که در امام حسن مجتبی (ع) ظهور پیدا کرد.
 
آیت الله فقیهی با تاکید بر اهمیت صبر در جامعه دینی اظهار داشت: یکی از وظایف بزرگ انسان این است که صبور باشد روایات زیادی از ائمه (ع) در باره صبر آمده است و گفته شده که صبور باشید خیلی از مشکلات جامعه به دلیل کم صبری است شخصی که شکیبایی ندارد قتل و فساد انجام می‌دهد چون صبوری در انجام کار‌هایش ندارد.
 
عضو جامعه مدرسین با اشاره به شکیبای پیامبر (ص) و ائمه (ع) گفت: ائمه (ع) و پیامبر (ص) اسوه کامل صبر بودند، در احادیث ائمه (ع) آمده است که باید صبر و شکیبایی پیامبر (ص) را اسوه قرا دهیم پیامبر (ص) هنگامی که از کوچه رد می‌شدند توسط افراد جاهل و نادان بر سر مبارک ایشان آشغال می‌ریختند اما ایشان صبر می‌کردند و اعتراضی به آن افراد نمی‌کردند و همین شکیبایی سبب شد افراد بسیاری جذب دین اسلام شوند.
 
استاد حوزه علمیه با تاکید بر رفتار نمونه پیامبر (ص) که زمینه جذب مردم به اسلام شد بیان کرد: رفتارو کردار پیامبر (ص) انسان ساز بود و سبب شد تامردم به اسلام روی آوردند مهم‌ترین چیزی که جامعه ما به آن نیاز دارد و مسئولان ما باید آن را رعایت کنند عمل به احکام اسلام است و احکام اسلامی را برای حل مشکلات مردم پیاده سازند.
 
وی با اشاره به مباحث دینی و اسلامی موجود در جامعه عنوان کرد: صحبت‌هایی که در جامعه مطرح می‌شود بسیار خوب است اما باید به آن عمل شود افرادی که الگو و شاخص مردم هستند باید خودشان ابتدا به صحبت‌های دینی که مطرح می‌کنند عمل کنند تا مردم هم صحبت‌هایی که او در جامعه می‌زند جامه عمل بپوشانند.
 
آیت الله فقیهی با تاکید بر اهمیت یکی بودن حرف و عمل در میان مسئولان خاطر نشان کرد: زندگی مسئولان ما باید به گونه‌ای باشد که برای مردم جامعه الگو شود ما باید توجه داشته باشیم که اگر حرفی بزنیم و خودمان به آن عمل نکنیم نتیجه معکوس دارد و سخن ما بی‌ارزش می‌شود.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcdo50x.yt05o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما