سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۹
کد مطلب : 27924

علت افزایش دوباره قیمت نفت مشخص شد

قم نيوز : قم نیوز: قیمت نفت در بازارهای جهانی به دنبال نگرانی در مورد بروز تنش‌ها در این کشور افزایش یافت و ۵۹.۹۵ دلار در هر بشکه فروخته شد.
علت افزایش دوباره قیمت نفت مشخص شد
به گزارش قم نیوز ؛ فارس به نقل از رویترز خبر داد، قیمت نفت برنت در معاملات امروز به علت بروز نگرانی در مورد اختلال در صادرات نفت لیبی به مرز ۶۰ دلار در هر بشکه افزایش یافت اما اشباع بازار همچنان مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، آتش‌سوزی ناشی از درگیری در یکی از پایانه‌های اصلی صادراتی لیبی سبب شد تا ۸۰۰ هزار بشکه نفت که برابر با بیش از دو روز تولید این کشور، از میان برود.
 
لیبی در حال حاضر ۳۸۵ هزار بشکه نفت در روز تولید دارد که با بالاترین میزان تولید این کشور در سطح یک میلیون بشکه در روز فاصله دارد.
 
هانس وان کلیف اقتصاددان ارشد انرژی در آمستردام در این‌باره گفت، تنش‌هایی در لیبی وجود دارد اما حجم معاملات و نقدینگی بسیار اندک است و به اندازه‌ای که برای حرکت درآوردن قیمت نفت نیاز است، نیست.
 
وان کلیف افزود، چشم انداز کلی برای نفت آشفته و کاهشی است و تاجران در جستجوی دلیلی برای فروش هستند.
 
هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۵۰ سنت افزایش ۵۹.۹۵ دلار در هر بشکه فروخته شد. این نوع نفت در معاملات امروز تا ۶۰.۴۰ دلار نیز بالا رفته بود.
 
قیمت نفت برنت از بالاترین قیمت امسال برابر با ۱۱۵ دلار در ماه ژوئن تاکنون ۴۸ درصد از ارزش خود را از دست داده است. این نوع نفت امسال به طور کلی ۴۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است و در مسیر ثبت بیشترین کاهش از سال ۲۰۰۸ و دومین کاهش بزرگ سالانه از دهه ۱۹۹۰ قرار دارد.
 
هر بشکه نفت خام آمریکا با ۵۲ سنت افزایش ۵۵.۲۵ دلار فروخته است.
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcdon0x.yt05x6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما