کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس مرکز تخصصی نماز:

امام حسن عسکری(ع) با تدبیر زمینه پذیرش غیبت را فراهم کردند

خبرگزاری فارس , 10 دی 1393 ساعت 11:10

قم نیوز: رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: تدبیر امام حسن عسکری(ع) سبب شد که جامعه امام غایب را بپذیرد و پس از شهادت ایشان جامعه امامت را قبول کرد.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام صادق کفیل امروز در گفت‌وگو با فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) بیشتر عمرشان را در سامرا بودند و در مدت امامت زیر نظر و تعقیب به سر می‌بردند و با توجه به این وضعیت امام با تدبیر عمل کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: پیشوای یازدهم شیعیان دارای دوران سختی بودند و این امام بزرگوار باید وجود نورانی امام عصر(عج) را مخفی نگاه می‌داشتند، تا کسی متوجه امام نشود و از آن طرف باید امام را به جامعه معرفی می‌کردند.
 
رئیس مرکز تخصصی نماز ادامه داد: این امام بزرگوار با زیرکی، تدبیر و برنامه این کار را انجام دادند و پس از شهادت ایشان جامعه امام را پذیرفت و در حقیقت این تدبیر امام حسن عسکری(ع) سبب شد تا جامعه امام غایب را بپذیرد.
 
 وی با اشاره به آغاز امامت امام عصر(عج) گفت: جامعه کنونی باید بداند که ما امت پیامبر اکرم(ص) هستیم و بر اساس تعبیر امام سجاد(ع) در دعای دوم صحیفه سجادیه امت پیامبر بودن فضیلتی است که خدا به ما داده و به امت‌های گذشته این امر را نداده است.
 
کفیل با بیان اینکه شیعیان دوران غیبت بر اصحاب پیامبر اکرم(ص) فضیلت دارند گفت: اصحاب، پیامبر اکرم(ص) را قبول کردند ولی شیعیان، امام را در غیبت پذیرفتند و با یقین به آیات و روایات رهرو امام شدند و به دنبال آن وظیفه سنگین بر عهده منتظران است.
 
وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اتفاق عالم، ظهور حضرت مهدی(عج) است، زیرا در ظهور عدالت و امنیت جهانی روی می‌دهد و وظیفه سنگینی بر عهده ما قرار دارد که بر همین اساس باید برنامه‌ریزی لازم برای فرج را داشته باشیم.
 
رئیس مرکز تخصصی نماز یادآور شد: نهم ربیع‌الاول میثاق و عهد با امام عصر(عج) است و هر فرد باید این سئوال را از خود بپرسید که برای مهم‌ترین اتفاق عالم و سعادت جامعه چه کرده‌ و در این موضوع به طور جدی به تفکر بپردازد.
 
وی عنوان کرد: عهد و پیمان با امام زمان(عج) به این معنا است که برای ظهورش گام برداریم و گام نخست برای ظهور افزایش معرفت خودمان است و اینکه خودمان مهدوی شویم و نسبت به خانواده تربیت مهدوی داشته باشیم.
 
کفیل با بیان اینکه امام تجلی محبت خداست، گفت: اگر بخواهیم منتظران محبوبی باشیم، باید معرفت خود را افزایش دهیم و نسبت به اطرافیان بی‌تفاوت نباشیم.
 
انتهای پیام/136


کد مطلب: 27957

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/27957/امام-حسن-عسکری-ع-تدبیر-زمینه-پذیرش-غیبت-فراهم-کردند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir