چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب : 27957
رئیس مرکز تخصصی نماز:

امام حسن عسکری(ع) با تدبیر زمینه پذیرش غیبت را فراهم کردند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: تدبیر امام حسن عسکری(ع) سبب شد که جامعه امام غایب را بپذیرد و پس از شهادت ایشان جامعه امامت را قبول کرد.
امام حسن عسکری(ع) با تدبیر زمینه پذیرش غیبت را فراهم کردند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام صادق کفیل امروز در گفت‌وگو با فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: امام حسن عسکری(ع) بیشتر عمرشان را در سامرا بودند و در مدت امامت زیر نظر و تعقیب به سر می‌بردند و با توجه به این وضعیت امام با تدبیر عمل کردند.
 
وی خاطرنشان کرد: پیشوای یازدهم شیعیان دارای دوران سختی بودند و این امام بزرگوار باید وجود نورانی امام عصر(عج) را مخفی نگاه می‌داشتند، تا کسی متوجه امام نشود و از آن طرف باید امام را به جامعه معرفی می‌کردند.
 
رئیس مرکز تخصصی نماز ادامه داد: این امام بزرگوار با زیرکی، تدبیر و برنامه این کار را انجام دادند و پس از شهادت ایشان جامعه امام را پذیرفت و در حقیقت این تدبیر امام حسن عسکری(ع) سبب شد تا جامعه امام غایب را بپذیرد.
 
 وی با اشاره به آغاز امامت امام عصر(عج) گفت: جامعه کنونی باید بداند که ما امت پیامبر اکرم(ص) هستیم و بر اساس تعبیر امام سجاد(ع) در دعای دوم صحیفه سجادیه امت پیامبر بودن فضیلتی است که خدا به ما داده و به امت‌های گذشته این امر را نداده است.
 
کفیل با بیان اینکه شیعیان دوران غیبت بر اصحاب پیامبر اکرم(ص) فضیلت دارند گفت: اصحاب، پیامبر اکرم(ص) را قبول کردند ولی شیعیان، امام را در غیبت پذیرفتند و با یقین به آیات و روایات رهرو امام شدند و به دنبال آن وظیفه سنگین بر عهده منتظران است.
 
وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین اتفاق عالم، ظهور حضرت مهدی(عج) است، زیرا در ظهور عدالت و امنیت جهانی روی می‌دهد و وظیفه سنگینی بر عهده ما قرار دارد که بر همین اساس باید برنامه‌ریزی لازم برای فرج را داشته باشیم.
 
رئیس مرکز تخصصی نماز یادآور شد: نهم ربیع‌الاول میثاق و عهد با امام عصر(عج) است و هر فرد باید این سئوال را از خود بپرسید که برای مهم‌ترین اتفاق عالم و سعادت جامعه چه کرده‌ و در این موضوع به طور جدی به تفکر بپردازد.
 
وی عنوان کرد: عهد و پیمان با امام زمان(عج) به این معنا است که برای ظهورش گام برداریم و گام نخست برای ظهور افزایش معرفت خودمان است و اینکه خودمان مهدوی شویم و نسبت به خانواده تربیت مهدوی داشته باشیم.
 
کفیل با بیان اینکه امام تجلی محبت خداست، گفت: اگر بخواهیم منتظران محبوبی باشیم، باید معرفت خود را افزایش دهیم و نسبت به اطرافیان بی‌تفاوت نباشیم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcjahe8.uqeaizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما