چهارشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب : 27951
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره):

امام حسن عسکری(ع) در شرایط خفقان امامت حضرت مهدی(ع) را حفظ کردند

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: پیشوای یازدهم در شرایط سخت محاصره نظامی بودند، ولی تقدیر و لطف خداوند به گونه‌ای رقم خورد که حضرت مهدی(عج)، پنهان از دیده بدخواهان به دنیا آید.
امام حسن عسکری(ع) در شرایط خفقان امامت حضرت مهدی(ع) را حفظ کردند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام ابراهیم حسینی امروز در گفت‌وگو با فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: شرایط دوران امام حسن عسکری(ع) مانند دوران حضرت موسی ابن جعفر(ع) خفقان شدید حکمفرما بود.
 
وی خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر روایات فراوانی از شیعیان و اهل سنت به نقل از پیامبر اکرم(ص) بیان شده بود که در آخرالزمان، از نسل امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) کسی برمی‌خیزد که ستمکاران را ریشه‌کن می‌کند و آن را با امام حسن عسکری(ع) مطابقت می‌دادند.
 
وی ادامه داد: به همین دلیل پیشوای یازدهم را در محاصره نظامی قرار می‌دادند تا اگر فردی از نسل آنها به دنیا بیاید او را از بین ببرند، خداوند تقدیر و لطفش به گونه‌ای بود که حضرت مهدی(عج)، پنهان از دیده حاکمان به دنیا آمد.
 
عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به شرایط دوران امام حسن عسکری(ع) گفت: حاکمان به شدت امام را در محاصره قرار دادند تا با کسی ارتباط برقرار نکنند، ولی ایشان با شبکه ارتباطات با عنوان نهاد وکالت و نیابت با مردم ارتباط برقرار می‌کردند و از آن طریق پیام خود را انتقال می‌دادند.
 
وی یادآور شد: اداره جامعه شیعی، پاسخ به سئوالات شرعی و تنظیم رابطه و رفتار از جمله مواردی بود که رابطان در آن حوزه فعالیت داشتند.
 
حسینی خاطرنشان کرد: پس از امام حسن عسکری(ع)، امام مهدی(عج) به امامت رسیدند، البته شرایط خفقان دوران گذشته وجود داشت و این امام بزرگوار ابتدا از طریق نایبان خاص با مردم ارتباط داشتند و سپس از نظرها غایب شدند.
 
 انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcdfn0x.yt05k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما