سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۱
کد مطلب : 28126
آیت الله صافی گلپایگانی:

مسلمانان باید اختلافات را کنار گذاشته و در برابر دشمنان متحد شوند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید گفت: در این اوضاع که دشمنان مشغول اسلام هراسی و ایجاد تفرقه بین امّت اسلام هستند ، مسلمانان باید اختلافات را نادیده گرفته و با هم در برابر آنها متحد شوند.
مسلمانان باید اختلافات را کنار گذاشته و در برابر دشمنان متحد شوند
به گزارش قم نیوز ، وی روز سه شنبه در دیدار رییس مجلس اعلای اسلامی عراق درقم افزود: درشرایط کنونی لزوم حفظ وحدت بین همه مسلمانان بویژه بین مسلمانان بیش از پیش احساس می شود.
 
وی با اشاره به اوضاع سیاسی امنیتی عراق و وجود گروه خطرناک و تروریستی داعش گفت: به لطف خداوند و توجّهات خاصّه حضرت ولی عصر(عج) ، مردم و دولت عراق توانسته اند با پیروی از مرجعیت به پیروزی های مهمی در مقابله با گروه های افراطی تکفیری دست یابند.
 
آیت الله صافی گلپایگانی افزود: انشاء الله بزودی این فتنه ازسر ملت عراق رفع خواهد شد.
 
وی درادامه ارتباط بین دو حوزه عظیم قم و نجف را باعث مباهات و افتخار برای عالم اسلام و دلگرمی دو ملّت بزرگ ایران و عراق دانست.
 
وی همچنین ضمن بی نظیر خواندن مراسم اربعین امسال در عراق بیان داشت: به فضل الهی، امسال مراسم اربعین حضرت سیّد الشهدا(ع) در عراق ، همه دنیا را تکان داد و به تعجب واداشت.
 
آیت الله صافی گلپایگانی افزود: این جمعیت که در نهایت امنیت و صلح به کربلا آمده بودند، اسباب عزّت اسلام و موجب معرّفی تشیع و اهداف قیام حضرت اباعبد الله الحسین (ع) شدند.
 
وی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازسازی حرم امامین عسکریین (ع) در عراق گفت: اگر هر چه زودتر با همکاری بیش از پیش دولت عراق، مسأله تملیک اراضی اطراف حرم مطهّر امامین عسکریین(ع) صورت بگیرد، کار بازسازی و توسعه این مکان مقدّس سریعتر پیش خواهد رفت و آماده پذیرایی بیشتر از زوّار اهل البیت (ع) می شود.
 
آیت الله صافی گلپایگانی درادامه با تشکّر از خدمات ارزنده خاندان مرحوم آیت الله العظمی حکیم، گفت: الحمدلله توفیقات بیت مرحوم آقای حکیم اعلی الله مقامه بسیار زیاد است و حقیر از خداوند متعال مسألت دارم روز به روز بر عزّت و عظمت این خاندان افزوده شود.
 
در پایان این دیدار، آقای سید عمّار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق ،ضمن اهدای تربت مطهر مرقد منوّر امامین عسکریین (ع) به آیت الله صافی گلپایگانی ، دعوت مرجعیت، دولت و مردم عراق برای تشرّف وی به عتبات عالیات را ابلاغ کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی نیز در پاسخ ، گفت: بنده خاک پای همه زوّار عتبات عالیات هستم و افتخار می کنم که عتبه بوس آن مشاهد مشرفه شوم.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdciqzar.t1avr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما