چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب : 28146
معاون شهردار قم خبر داد

افتتاح بلوار مرجعیت در دهه فجر سال آینده

قم نيوز : قم نیوز: معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم از به بهره‌برداری رسیدن بلوار مرجعیت تا دهه فجر سال آینده خبر داد.
افتتاح بلوار مرجعیت در دهه فجر سال آینده
به گزارش قم نیوز، مسیح‌الله معصومی امروز گفت‌وگو با فارس در قم اظهار کرد: بلوار مرجعیت بخشی از بلوار جمهوری است که از پردیسان‌ آغاز شده و در کمربندی امام علی(ع) به منطقه دو وصل می‌شود و طول این بلوار حدود 10 کیلومتر و عرض آن 100 متر است.
 
وی با بیان اینکه باندهای تندرو، کندرو، پیاده‌رو و دوچرخه‌سواری در نقشه این بلوار تعریف شده است افزود: امیدواریم با استفاده از این پروژه هسته اصلی شهر را به پردیسان متصل کرده و حجم ترافیکی بلوار امین، 45 متری صدوق و میدان ارتش را کم کنیم.
 
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم ادامه داد: قرارداد این پروژه با بنیاد مسکن منعقد شده و 80 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است اما طبق پیش‌بینی‌های انجام شده هزینه اجرایی به بالای 100 میلیارد تومان خواهد رسید.
 
وی با تاکید بر اینکه تقاطع‌های غیر همسطح در سال‌های آینده و فازهای بعدی اجرایی خواهد شد گفت: تملک‌های این پروژه به منطقه شخصی در خیابان انسجام، اداره کل راه و شهرسازی استان قم، سپاه پاسداران و کمیته امداد بر می‌گردد.
 
معصومی مطرح کرد: تملک‌های مربوط به اشخاص، اداره کل راه و شهرسازی استان قم و سپاه برطرف شده اما معدن نرداقی کمیته امداد امام خمینی(ره) معارضی برای بلوار مرجعیت است که امیدواریم با ادامه پیگیری‌ها بتوانیم این مشکل را نیز برطرف کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه هدف شهرداری ایجاد راه دسترسی مردم پردیسان به هسته مرکزی شهر است بیان کرد: معدن سنگ نرداقی با توجه به آلاینده‌ها، نظر مسئولان استانی و طبق قوانین محیط زیست باید به خارج شهر منتقل شود.
 
معصومی به وضعیت پیشرفت فیزیکی فازهای بلوار شهید آوینی اشاره و عنوان کرد: میدان مفید به سمت شهرک قدس فاز اول پروژه شهید آوینی و از شهرک قدس به سمت پردیسان فاز دوم این بلوار است.
 
وی با بیان اینکه بخشی از تملک‌ها در بلوار شهید آوینی انجام شده است، متذکر شد:‌ معارض بودن شهرک مهدیه عملیات این بلوار را متوقف کرده است با این وجود هر زمانی که شهرک مهدیه این مجوز را بدهد فعالیت در این پروژه توسط شهرداری ادامه پیدا خواهد کرد.
 
معصومی خاطرنشان کرد: وضعیت پیشرفت پروژه‌هایی که پردیسان را به مرکز شهر متصل می‌کند برای مسئولان استانی حائز اهمیت است به همین علت شهرداری قم در این زمینه چهار مسیر را در نظر گرفته و تاکنون نیز توانسته بلوار غدیر راه به بهره‌برداری برساند.
 
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم یادآور شد: بلوار زائر نیز از مسیرهای مورد نظر است که تقاطع شکروی تا پل انقلاب فاز اول، پل انقلاب تا پادگان امام صادق(ع) فاز دوم و از این پادگان تا پردیسان فاز سوم این پروژه را تشکیل می‌دهد.
 
وی از افتتاح فاز سوم پروژه بلوار زائر در سال 94 خبر داد و گفت: زیرسازی‌ها و آسفالت فاز دوم این پروژه انجام شده است و به زودی افتتاح خواهد شد.
 
معصومی از هزینه 6 میلیاردی برای فاز اول بلوار زائر یاد کرد و ادامه داد: تملکی در این بخش نداشته‌ایم و این موضوع سبب کاهش هزینه‌ها شده است.
 
وی تصریح کرد: امیدواریم با انجام هماهنگی‌های لازم در این پروژه مشکلی نداشته باشیم و بتوانیم زودتر از زمان مورد نظر فازهای بعدی این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.
 
معاون شهردار قم اتمام بلوار زائر را نیازمند 20 میلیارد تومان اعتبار دانست و مطرح کرد: پروژه بلوار مرجعیت که سبب سهولت دسترسی مردم پردیس به هسته مرکزی شهر خواهد شد در دهه فجر سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcai6nu.49nay15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما