سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : 28472
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

طرح تعالی فرهنگی در قم اجرا می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از اجرای طرح تعالی فرهنگی به صورت آزمایشی در دستگاه‌های اجرایی، مساجد و هیئت‌های مذهبی خبر داد.
طرح تعالی فرهنگی در قم اجرا می‌شود
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری بعدازظهر دوشنبه در هم اندیشی فرهنگی با حضور نمایندگان دستگاه‌های استان قم، پشتیبانی فکری و برنامه‌ای از فعالیت‌های فرهنگی حوزه دین در دستگاه‌های اجرایی را یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی ذکر کرد و اظهارداشت: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان دستگاه کار‌شناس در حوزه فرهنگ و تبلیغ دین این آمادگی را دارد که نیازهای برنامه‌ای و فکری و نظارتی دستگاه‌های اجرایی را برآورده کند.
 
وی با انتقاد از نادیده گرفتن این وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی توسط برخی دستگاه‌های اجرایی استان افزود: دستگاه‌های اجرایی امکانات خوبی برای فعالیت‌های فکری و فرهنگی دارند و دولت برای این گونه فعالیت‌ها اعتبار خاصی در نظر گرفته است، بنابراین باید از این ظرفیت‌ها استفاده بهینه‌ای شود.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: فعالیت‌های فکری و فرهنگی دستگاه‌های اجرایی برای کارکنان، خانواده‌های کارکنان و ارباب رجوع کافی نیست و باید بر اساس نیازمندی‌های این سه نوع مخاطب، برنامه ریزی فکری کرد.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین اسکندری تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی تنها به برپایی نماز جماعت و تبلیغات محیطی در مناسبت‌ها محدود نمی‌شود، بلکه با توجه به هجمه‌های گسترده‌ای که از سوی دشمنان می‌شود باید حرکت‌های عمیق‌تری برای ارتقای بنیه دینی و اعتقادی کارکنان و خانواده‌های آن‌ها و ارباب رجوع انجام شود.
 
وی برگزاری دوره‌های آموزشی را یکی از راهکارهای ارتقای فرهنگ دینی در جامعه برشمرد و در این راستا بر لزوم هم افزایی دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری این دوره‌ها تاکید کرد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان برخی طرح‌های فرهنگی این اداره کل عنوان کرد: طرح تعالی معرفتی در نیمه اول سال آینده به صورت آزمایشی در دستگاه‌های اجرایی، مساجد و هیئت‌های مذهبی به منظور ارتقای مباحث اعتقادی برگزار می‌شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری بر لزوم نیازسنجی مخاطبان برای جلوگیری از کارهای سلیقه‌ای تاکید کرد و افزود: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی حرکت‌های جهادی در ارتقای فرهنگ دینی جامعه صورت گیرد.
 
وی اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از ارائه هر گونه پشتیبانی فکری و برنامه‌ای و نظارتی به دستگاه‌های اجرایی دریغ نمی‌کند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcci0qi.2bq4m8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما