شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۴
کد مطلب : 28550
همزمان با سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)

جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی همزمان با سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در قم برگزار می‌شود.
جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز ، معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم با اشاره به برگزاری جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی در قم اظهار کرد: جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی با هدف ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و ارتقای هنر ساخت نمادهای ماندگار برای فضاها و اماکن شهری برگزار خواهد شد تا امکان بروز و ظهور خلاقیت هنرمندان در آفرینش آثار بدیع با نگرش به فرهنگ دینی و اسلامی به ویژه شهدا و انقلاب اسلامی با الهام از آموزه‌های رضوی و اهل بیت‌(ع) را فراهم کند.
 
سید رسول موسوی‌نژادیان خاطرنشان کرد: اولویت ارزیابی با آثاری است که موضوعاتی مانند توجه به ترویج فرهنگ قرآن و عترت برگرفته از محتوای آیات، روایات و احادیث، توجه به سیره و زندگی پیامبران و اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع)، توجه به موضوع انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت و نوآوری و خلاقیت در ایده‌پردازی و روش‌های اجرایی و کاربرد مواد و مصالح جدید، را محور اصلی کار خود قرار دهند.
 
وی با بیان اینکه جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی در دو بخش حجم و نقش برجسته برگزار می‌شود، گفت: امیدواریم هنرمندان ارزشی با حضور چشمگیر یاریگر برگزار کنندگان این جشنواره باشند.
 
 لازم به ذکر است جشنواره ملی نمادهای شهری رضوی همزمان با ایام میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) در شهریور 94 برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم از دهم تا پانزدهم اردیبهشت 94 نسبت به تکمیل فرم و ارسال آثار اقدام کنند.
 
اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه امام رضا(ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده‌تر این آثار از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره خواهد بود.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcjyie8.uqeoizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما