شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۴
کد مطلب : 28557
استاندار قم:

قم جزو استان‌های پیشرو در صنعت فاوا است

قم نيوز : قم نیوز:استاندار قم با اشاره به ظرفیت‌های قم در فناوری اطلاعات گفت: قم جزو استان‌های پیشرو در صنعت فاوا است.
قم جزو استان‌های پیشرو در صنعت فاوا است
به گزارش قم نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی‌منش در همایش ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری که به همت نهاد ریاست جمهوری و با مشارکت وزارت کشور، استانداری قم و تعدادی از وزارتخانه‌ها و نهادهای بخش دولتی و خصوصی در سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی به تشریح اهمیت روزافزون صنعت فاوا در توسعه و پیشرفت کشورها پرداخت.
 
وی با اشاره به جایگاه فناوری اطلاعات در کشور گفت: توسعه صنعت فاوا و اقتصاد دانش‌بنیان از تاکیدات مقام معظم رهبری است که در اسناد بالا دستی از جمله سند چشم‌انداز 1404 و برنامه پنجم توسعه به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.
 
استاندار قم با اشاره به رشد سریع تکنولوژی‌های حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات و کاربرد روزافزون آن در عرصه‌های مختلف به ویژه در حوزه اشتغالزایی و کارآفرینی گفت: فناوری اطلاعات و ارتباطات از ظرفیت‌های زیادی برای توسعه در تمامی ابعاد گوناگون اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی برخوردار است.
 
وی همچنین به جایگاه و ظرفیت‌های ویژه قم در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره و تصریح کرد: استان قم به واسطه قطب تولید و انتشار محتوای دیجیتالی و زیرساخت‌های ارتباطی بسیار مناسب، نزدیکی به پایتخت و همچنین وجود شهرک‌های تخصصی فناوری اطلاعات، چاپ و نشر، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و مجاورت با فرودگاه بین‌المللی و همچنین پایگاه مراجع عظام شیعی و حوزه‌های علمیه و موسسات بسیار زیاد پژوهشی یک استان پیشرو در صنعت فناوری اطلاعات شناخته می‌شود.
 
استاندار قم با بیان اینکه در استان قم این بخش به دلیل مزیت‌های فراوان آن، در سال‌های اخیر مورد توجه ویژه قرار گرفته است، افزود: تولید ده‌ها ترابایت محتواهای دیجیتالی آماده تبدیل به محصولات نرم‌افزاری در حوزه دین و فرهنگ توسط موسسات دینی و حوزوی در قم، زمینه و فرصت مناسبی را برای توسعه صادرات این نوع محصولات فرهنگی فراهم کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه صنعت فاوا به عنوان یک منبع مهم اشتغالزایی و کارآفرینی و موتور محرک توسعه باید در سطح ملی مورد توجه قرار گیرد، بر ضرورت تلاش و برنامه‌ریزی جدی برای برطرف کردن موانع و مشکلات پیش روی توسعه این صنعت تاکید کرد.
 
صالحی‌منش ایجاد انگیزه و مشوق‌های مناسب برای تولیدکنندگان و منتشرکنندگان محتواهای الکترونیکی به ویژه در حوزه دین و فرهنگ را ضروری خواند و گفت: باید سهم ویژه‌ای از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای توسعه فناوری اطلاعات و فعال‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های کوچک و بزرگ اختصاص پیدا کند.
 
وی همچنین وجود شهرک‌های تخصصی از جمله شهرهای رسانه‌ای به اصطلاح مدیا سیتی در دنیا و نقش آنها در تجمیع و یکپارچه‌سازی صنایع و تولیدات و مدیریت جامع در حوزه رسانه را مورد توجه قرار داد و گفت: مقدمات راه‌اندازی این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و پراهمیت در استان قم در حال شکل‌گیری است.
 
استاندار قم با بیان اینکه برگزاری چنین همایش‌هایی کمک شایانی را به رشد روزافزون این صنعت و معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های آن خواهد داشت، بر ضرورت استمرار اینگونه نشست‌ها تاکید و از زحمات و تلاش‌های دست‌اندرکاران این همایش از جمله نهاد ریاست جمهوری، وزارت کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و بخش‌های دولتی و غیر دولتی دخیل در این زمینه تقدیر کرد.
 
گفتنی است یکی از بخش‌های جانبی این همایش امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با کنسرسیوم ایریانا در زمینه احداث شهرک‌ها و توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در قم بود.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcgun9x.ak97n4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما