سه شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : 2871
آیت‌الله نوری‌همدانی:

صدور انقلاب خواب مستکبران را پریشان کرد

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: صدور انقلاب اروپا و آمریکا را به وحشت انداخت و خواب مستکبران در کشورهای انگلستان، آمریکا، فرانسه و کشورهای استعمارگر را پریشان کرد.
صدور انقلاب خواب مستکبران را پریشان کرد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از نیروهای مرکز نیروهای مسلح، مرکز کوثر، نیروی انتظامی، فرماندهان و مدیران هوا و فضای سپاه و کارکنان وزارت دفاع با بیان اینکه حکومت مهم‌ترین مسئله زندگی بشر است، اظهار کرد: حکومت نقش فراوانی در زندگی انسان‌ها ایفا می‌کند و در درجه نخست مهم‌ترین، کارسازترین و نقش‌آفرین‌ترین مسئله حکومت است.

وی خاطرنشان کرد: زندگی انسان‌ها دارای ابعاد مختلف تعلیم و تربیت، سیاست، مدیریت، اقتصاد، فردی و اجتماعی است و اگر حکومت صالح باشد در تمام ابعاد صلاح و سعادت مردم تامین است.

این مرجع تقلید عنوان کرد: پیامبران و ائمه اطهار(ع) در گام نخست برای ایجاد حکومتی صالح و مبارزه با مستبدان و مستکبران حرکت می‌کردند و باید از این امر درس بگیریم.

وی با بیان اینکه انقلاب را یکی از نعمت‌های بزرگ الهی معرفی کرد و افزود: امام خمینی(ره) با مطالعه تاریخ استبداد و استعمار مستکبران در کشور به پا خاست و در نهایت انقلاب را به پیروزی رسانید.

‌نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: مردم پیش از انقلاب دچار فقر مالی و فرهنگی بودند و استعمارگران برای خود کاخ‌هایی می‌ساختند.

وی به وضعیت کشور ایران پیش از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: عامل عقب‌ماندگی مردم ایران استبداد داخلی و فرمانروایان دیکتاتور بودند که با نادانی و غفلت بر مردم حکومت می‌کردند و مردم تاوان خوشگذرانی آنها را پرداخته و بار سنگین استبداد را به دوش می‌کشیدند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: کشورهای روسیه و انگلستان پیش از پیروزی انقلاب بر مردم حکومت می‌کردند و جوانان را شست و شوی مغزی داده و نسبت به روحانیت و دین بدبین می‌کردند اما مردم ایران زیر پرچم بنیانگذار جمهوری اسلامی حرکت کردند و توانستند استبداد را از مملکت بیرون کنند.

وی با اشاره به بیداری مردم از سوی امام خمینی(ره) گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان فقیه، فرزانه، زمان‌شناس و جهان‌شناس وارد میدان شد و مردم را از خودباختگی نجات داد و خودباوری و شهامت به وجود آورد.

‌نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) توانستند با فکر و اندیشه خود کشور را از دست نامحرمان نجات دادند و وصیتنامه ایشان حاصل تجارب این فقیه بزرگ است که مطالعه آن مفید است.

وی مردم را یکی از ارکان انقلاب ذکر کرد و افزود: امام خمینی(ره) فرمودند: مردم زمان ما نسبت به مردم زمان پیامبر برتر هستند و هشت سال به جهاد و شهادت پرداختند و رعب مردم در دل آمریکا و اروپاست.

این مرجع تقلید تصریح کرد: اسلام و ولایت فقیه از دیگر ارکان انقلاب بوده و امام خمینی(ره) اسلام ناب را به عرصه زندگی مردم بازگرداند و اکنون ولی فقیه، مدیر و مدبر آیت‌الله خامنه‌ای در راس کشور قرار دارند.

وی با اشاره به امواج ایجاد شده در انقلاب گفت: انقلاب استبداد و استکبار را در کشور ریشه‌کن کرد و آزادی و استقامت را به ارمغان آورد.

نوری‌همدانی بیان کرد: صدور انقلاب از دیگر امواج انقلاب بود و امام خمینی(ره) فرمود «این انقلاب باید به کل دنیا صادر شود و اسلام جغرافیا نمی‌شناسد بلکه عقیده در اسلام اهمیت دارد و اسلام می‌گوید دشمن ظالم باشید و از مظلوم در هر کجا دفاع کنید.»

وی خاطرنشان کرد: صدور انقلاب اروپا و آمریکا را به وحشت انداخت و خواب مستکبران در کشورهای انگلستان، آمریکا، فرانسه و کشورهای استعمارگر را پریشان کرد.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: بیداری اسلامی سومین موج انقلاب بود که سبب بیداری مصر، تونس، یمن، لیبی، اردن، عربستان و بحرین شد و تمام کشورهای اسلامی را به حرکت درآورده است.

وی عنوان کرد: اکنون این بیداری از مرز کشورهای اسلامی گذشته و کشورهای اسپانیا، اروپا و جنبش وال استریت را دربرگرفته است.

‌نوری‌همدانی بیان کرد: اسلام دین حرکت و شور است و بی‌تفاوتی و سکون را دوست ندارد و در سیره ائمه اطهار(ع) افراد فریادگر دین‌دار و اسلام‌شناس مورد علاقه بودند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcj.ae8fuqeovsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما