دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب : 28743
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص):

آیت الله جوادی آملی در اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث تجلیل می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) گفت: در جشنواره قرآن و حدیث به دنبال معرفی الگو برای هستیم و امسال با معرفی آیت الله جوادی آملی چهارمین سال است که این الگو را به طلاب معرفی می‌کنیم.
آیت الله جوادی آملی در اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث تجلیل می‌شود
به گزارش قم نیوز ، حجت الاسلام فاکر میبدی در نشست خبری بیستمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی که در سالن جلسات جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد با اشاره به بعد علمی جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی اظهار داشت: هدف کلی و نهایی از این جشنواره‌ ارتقا بعد علمی علاقه مندان به قرآن است و در یک جمع بندی بدوی مجموع مطالعاتی که در این جشنواره بر اساس منابع تعیین شده صورت گرفته حدود 25 هزار واحد درسی است.
 
رئیس کمیته علمی جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی با اشاره به اینکه این آمار معادل 80 هزار واحد درسی برای هر نفر است افزود: در یک حرکت علمی عده ای بسیج شده‌اند تا در مباحث قرآنی وارد شوند و این کار را به شکل علمی انجام دهند.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) با بیان اینکه احیا ثقلین و توجه به مباحث قرآنی در کنار مباحث حدیثی در این جشنواره انجام شده است خاطر نشان کرد: همه منابع معتبر قرآنی را به مسابقه گذاشته‌ایم که نشانه یک حرکت عظیم علمی برای طلاب جامعه المصطفی(ص) است.
 
وی با اشاره به اینکه جشنواره در سه بخش "مهارتی و شفاهی"، "بخش معارفی و کتبی" و بخش "آثار" اجرا می‌شود، افزود: معرفی یک الگوی قرآنی در مراسم تجلیل نیز از برنامه‌های ما است.
 
میبدی با بیان اینکه شعار اصلی ما ایجاد رویکرد به سوی سبک زندگی اسلامی است خاطر نشان کرد: در بخش مهارتی سه رشته حفظ کل، قرائت ترتیل و تحقیق و در تفسیر نیز مطالعات قرآنی تفسیری و مطالعات نهج البلاغه و صحیفه سجاده وجود دارد.
 
رئیس کمیته علمی جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) با اشاره به اینکه در بخش آثار تدوین مقاله، پایان نامه، تألیف کتاب و ترجمه کتاب وجود دارد، اظهار داشت: در این بخش آثاری که از قبل تدوین شده است در جشنواره شرکت داده می‌شود اما سایر بخش‌ها تدوین آثار همزمان با جشنواره صورت می‌گیرد.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) افزود: در بخش دکتری کتاب مفاتیح الحیاه اثر آیت الله جوادی آملی که فرهنگ و سبک زندگی قرآنی را مد نظر دارد به مسابقه گذاشته شده است.
 
وی با بیان اینکه سایر منابع از خود ستاد و در کمیته علمی جشنواره تبیین شده است افزود: در بخش دکتری مباحث مطرح شده از خارج از المصطفی(ص) و بقیه آن‌ها در داخل خود جامعه المصطفی(ص) تبیین شده است.
 
میبدی با بیان اینکه در مقطع کاردانی کتاب نسیم حیات برای مسابقه استفاده شده است، گفت: گزیده ای از تفسیر سوره‌های فرقان، نور و مؤمنون از قرآن در این کتاب وجود دارد و کتاب العشره اصول کافی نیز در مقطع کاردانی در مسابقه به کار گرفته شده است.
 
رئیس کمیته علمی جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) با بیان اینکه در مقطع کارشناسی کتاب بیان ناب با تفسیر سوره‌های آل عمران نسا و مائده به مسابقه گذاشته شده است افزود:  کتاب کلام ناب در بخش حدیثی گروه کارشناسی استفاده شده و شامل خطبه‌های 71 تا 160 نهج البلاغه است.
 
وی با بیان این مطلب که در مقطع کارشناسی ارشد کتاب تفسیر مجمع البیان ، بخش المعنا که شامل سوره‌های آل عمران، مائده و نسا در مسابقه وجود دارد افزود: در مقطع دکتری مباحث علمی تفسیر المیزان و کتاب مفاتیح الحیاه آیت الله جوادی آملی به مسابقه گذاشته شده است.
 
میبدی با اشاره به اینکه فراگیران المصطفی(ص) باید در حوزه قرآن و حدیث افق متعالی را در نظر بگیرند و نیازمند داشتن یک الگو موفق هستند افزود: به دنبال معرفی این الگو هستیم و امسال چهارمین سال است که این الگو را برای طلاب معرفی می‌کنیم.
 
رئیس کمیته علمی جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی المصطفی(ص) با اشاره به اینکه با وجود مطالعات یک طلبه نیاز به الگو  دارد، افزود: شخصیت آیت الله جوادی آملی شخصیت جامع علوم اسلامی و فیلسوف محدث، مفسر و فقیه جامع الشرایط هستند که به فراگیر ما نشان می‌دهد باید در همه علوم موفق باشند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcds50x.yt0jo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما