جمعه ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب : 28835
در دیدار شهردار تهران با آیت‌الله صافی گلپایگانی مطرح شد

لزوم حفظ هویت دینی در برنامه‌های عمرانی شهر تهران

قم نيوز : قم نیوز:آیت‌الله صافی گلپایگانی بر لزوم حفظ هویت دینی در برنامه‌های عمرانی شهر تهران تاکید کرد.
لزوم حفظ هویت دینی در برنامه‌های عمرانی شهر تهران
به گزارش قم نیوز ، محمدباقر قالیباف با حضور در بیت آیت‌الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار کرد.
 
شهردار تهران در ابتدای این دیدار، گزارشی از فعالیت‌های انجام گرفته توسط شهرداری و نیز برنامه‌های آینده خود ارائه داد.
 
وی با تقدیر از فعالیت‌های قالیباف و همکارانش گفت: بنده از جنابعالی و کسانی که با شما در این مقاصد بسیار بلند و با ارزش همکاری دارند، تشکر می‌کنم و امیدوارم که ان‌شاءالله توفیقات شما در خدماتی که شروع کرده‌اید بیشتر شود و همه مورد توجه حضرت ولی عصر (عج) قرار بگیرد.
 
آیت‌الله صافی گلپایگانی خدمت به مردم را نعمت بزرگ خداوند دانست و بیان کرد: خدماتی که توانسته‌اید انجام دهید و رضایت‌مندی مردم را کسب کنید، همه نعمت بزرگ خداست که باید آن را قدر بدانید و تلاش کنید که این رضایتمندی بیشتر از پیش شود.
 
وی ابعاد خدمات شهرداری را بسیار بالاتر از خدمات عمرانی دانست و بیان کرد: فعالیت‌های شهرداری تنها مسائل عمران و آبادانی نیست، همین که شما در کارهایتان همه ابعاد عمرانی، فرهنگی و مذهبی را با هم پیش می‌برید بسیار قابل تقدیر است.
 
استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به برخی اقدامات فرهنگی انجام شده در شهرداری تهران بیان کرد: اگر اشخاصی باشند که از این کارهای مهم دینی ناراحت هستند، اینها از باب عدم التفات و یا نادانی است. شما باید کار خودتان را انجام دهید. بسیاری از کارهایی را که دیگران نتوانستند قبلاً انجام دهند شما با شجاعت انجام دادید.
 
وی با توجه به لزوم حفظ هویت اسلامی کشور به ویژه شهر تهران گفت: باید هویّت دینی کاملا محفوظ باشد و در کارهای عمرانی و بناها، مسائل دینی و معماری اسلامی و سنتی رعایت شود.
 
آیت‌الله صافی گلپایگانی در ادامه با اشاره به فعالیت شهرداری تهران در مراسم اربعین حسینی ادامه داد: رفتن شما به کربلا و خدمت به مراسم باشکوه اربعین حسینی بسیار قابل تقدیر و اسباب خوشحالی است. ان‌شاءالله مانند این برنامه‌ها ادامه پیدا کند و بتوانید الگویی برای سایر ارگان‌ها در خدمت به دین باشید.
 
این مرجع تقلید در پایان ضمن مسئلت توفیق بیشتر برای قالیباف اظهار کرد: سعادتی بهتر از این نیست که خداوند و امام زمان(عج) از انسان راضی باشند. قدر فرصت خدمت رسانی به مردم را بدانید و به فعالیت‌های ارزنده خود ادامه دهید. من به خاطر کارهای مفید و دینی شما، به حضرتعالی علاقه دارم و امیدوارم که همیشه در این امور پیشقدم باشید.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcftcd0.w6dcmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما