شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب : 28845
آیت الله صافی گلپایگانی:

معماری اسلامی و سنتی در پروژه‌های عمرانی و شهری مورد توجه باشد

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله صافی گلپایگانی گفت: باید هویت دینی کاملاً محفوظ باشد و در کارهای عمرانی و بنا‌ها، مسائل دینی و معماری اسلامی و سنتی رعایت شود.
معماری اسلامی و سنتی در پروژه‌های عمرانی و شهری مورد توجه باشد
به گزارش قم نیوز ، آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی در دیدار با شهردار تهران با تقدیر از فعالیت‌های قالیباف و دست اندر کاران شهرداری تهران اظهار داشت: امیدوارم توفیقات شما در خدماتی که شروع کرده‌اید بیشتر شود و همه مورد توجّه حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف قرار بگیرد.
 
مرجع تقلید شیعیان خدمت به مردم را نعمت بزرگ خداوند دانست و افزود: خدماتی که توانسته‌اید انجام دهید و رضایتمندی مردم را کسب کنید، همه نعمت بزرگ خداست که باید آن را قدر بدانید و تلاش نمایید که این رضایتمندی بیشتر از پیش شود.
 
استاد برجسته حوزه علمیه ابعاد خدمات شهرداری را بسیار بالا‌تر از خدمات عمرانی دانست و بیان کرد: فعالیت‌های شهرداری تنها مسائل عمران و آبادانی نیست، همین که شما در کار‌هایتان همه ابعاد عمرانی و فرهنگی و مذهبی را با هم پیش می‌برید بسیار قابل تقدیر است.
 
آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به برخی اقدامات فرهنگی انجام شده در شهرداری تهران گفت: اگر اشخاصی باشند که از این کارهای مهمّ دینی ناراحت هستند، این‌ها از باب عدم التفات و یا نادانی است. شما باید کار خودتان را انجام دهید. بسیاری از کارهایی را که دیگران نتوانستند قبلاً انجام دهند شما با شجاعت انجام دادید.
 
وی با توجه به لزوم حفظ هویت اسلامی کشور به ویژه شهر تهران بیان کرد: باید هویت دینی کاملاً محفوظ باشد و در کارهای عمرانی و بنا‌ها، مسائل دینی و معماری اسلامی و سنتی رعایت شود.
 
آیت الله صافی گلپایگانی، با اشاره به فعالیت شهرداری تهران در مراسم اربعین حسینی خاطرنشان کرد: رفتن شما به کربلا و خدمت به مراسم باشکوه اربعین حسینی علیه السلام بسیار قابل تقدیر و اسباب خوشحالی است. انشاء الله مانند این برنامه‌ها ادامه پیدا کند و بتوانید الگویی برای سایر ارگان‌ها در خدمت به دین باشید.
 
مرجع تقلید شیعیان ضمن مسألت توفیق بیشتر برای شهردار تهران گفت: سعادتی بهتر از این نیست که خداوند و امام زمان علیه السلام از انسان راضی باشند. قدر فرصت خدمت رسانی به مردم را بدانید و به فعالیت‌های ارزنده‌تان ادامه دهید. من بخاطر کارهای مفید و دینی شما، به حضرتعالی علاقه دارم و امیدوارم که همیشه در این امور پیشقدم باشید.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcgn79x.ak97t4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما