سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : 28922
مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم عنوان کرد

حرکت سریع قم بسوی شهر الکترونیکی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم گفت: افزایش روز افزون مشترکان شبکه دیتا، قم را در آستانه رسیدن به شهر الکترونیک رسانده است.
حرکت سریع قم بسوی شهر الکترونیکی
به گزارش قم نیوز ، سید اسدالله دهناد گسترش شبکه زیرساخت مخابراتی و ارتباطات دیتای استان قم را چشمگیر خواند و افزود: تاکنون حدود 1400 کیلومتر فیبر نوری در استان قم اجرا شده است.
 
وی افزود: خوشبختانه به واسطه وجود زیرساخت‌های قوی ارتباطی در استان، هم اکنون امکان ایجاد سریع هرگونه شبکه ارتباطی برای نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی ، حوزوی و دانشگاه‌های استان قم فراهم است و حتی این دستگاه‌ها می‌توانند از سرویس‌های ارتباطاتی استان و پهنای باند برای انتقال دیتا از هر نقطه استان به نقاط دیگر و یا به نزدیک‌ترین مراکز ارائه دهنده سرویس‌های ارتباطی استفاده کنند.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات قم در ادامه با اشاره به توانمندی‌های شرکت مخابرات استان قم برای انجام طرح‌های کلان زیرساختی گفت: تا کنون حدود 150 طرح اختصاصی و 11 پروژه کلان ارتباطی و زیرساختی توسط شرکت مخابرات استان قم انجام شده است.
 
وی در ادامه افزود: در راستای انجام امور، با مدیریت جهادی و با در نظر گرفتن جنبه‌های اقتصادی در حال حاضر در بیش از 95 درصد معابر اصلی بدلیل وجود کانال‌ها و شبکه‌های مخابراتی، امکان اجرای طرح‌های جدید مخابراتی در حداقل زمان و با کمترین هزینه فراهم است.
 
دهناد با بیان اینکه دولت و دستگاه‌های اجرایی استان خدمت‌رسانی به شهروندان خود را یکی از اولویت‌های مهم خود می‌دانند و در این راستا فناوری اطلاعات سهم قابل توجهی می‌تواند در ارائه خدمات داشته باشد افزود: مخابرات به عنوان اصلی‌ترین دستگاهی که باید زیرساخت‌های لازم را برای توسعه ارتباطات ایجاد کند آمادگی اساسی در این زمینه دارد تا راه را برای ارائه خدمات دستگاه‌های خدمت‌رسان به مردم عزیز استان هموار کند.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم برای مثال، راه اندازی مرکز مدیریت هوشمند ترافیک شهرداری را با استفاده از بسترهای مخابراتی را یکی از اقدامات بسیار خوب در راستای هوشمند سازی شهر عنوان کرد و گفت: این شرکت آمادگی کامل برای انجام چنین پروژه‌هایی را برای سایر دستگاه‌های خدمات رسان دارد.
 
وی همچین از انعقاد قرارداد خرید تجهیزات برای اجرای کامل پروژه مترواترنت با سرمایه گذاری بالغ بر 45 میلیارد ریال خبر داد و گفت: با راه اندازی این پروژه امکان خوبی برای ارائه سرویس‌های متنوع مخابراتی در راستای توسعه دولت الکترونیک در استان فراهم خواهد شد.
 
دهناد با اشاره به اینکه شرکت مخابرات بر اساس رعایت اصول قانون‌مندی در برخی موارد برای اجرای طرح‌های مورد درخواست، نیاز به اخذ مجوز دارد گفت: در صورت وجود مجوزهای لازم این شرکت هیچگونه مشکلی از نظر فنی و تجهیزات برای ارائه سرویس‌های مورد تقاضا ندارد.
 
وی همچنین تاکید کرد: اجرای شبکه‌های مجزا توسط ارگان‌های مختلف یقینا مصداق موازی کاری و اتلاف هزینه‌ها و سرمایه‌های ملی و استانی است.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات استان قم در پایان از آمادگی این شرکت برای ارائه مشاوره سرویس‌های ارتباطی خبر داد و از مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان خواست در این زمینه مشاوره‌های لازم را از کارشناسان این شرکت دریافت کنند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdccioqi.2bq4i8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما