جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۳۴
کد مطلب : 28980
مدیر دفتر فعالیت‌های قرآنی دانشگاه قم خبر داد

برگزاری سی امین دوره مسابقات قرآن دانشجویان در قم

قم نيوز : قم نیوز:مدیر دفتر فعالیت‌های قرآنی دانشگاه قم از برگزاری سی امین دوره مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه قم از چهارم تا ششم اسفندماه امسال خبر داد.
برگزاری سی امین دوره مسابقات قرآن دانشجویان در قم
به گزارش قم نیوز، محمدعلی اسدتاش امروز در گفت‌‌وگو با فارس در قم با اشاره به سی امین دوره مسابقات قرآن دانشجویان دانشگاه قم اظهار کرد: ثبت‌نام این دوره از مسابقات تا دوم اسفند ماه سال جاری ادامه دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: مرحله دانشگاهی این مسابقات چهارم، پنجم و ششم اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود، مرحله منطقه‌ای اواخر اردیبهشت ماه و مرحله کشوری شهریور ماه برگزار خواهد شد.
 
مدیر دفتر فعالیت‌های قرآنی دانشگاه قم عنوان کرد: بخش شفاهی این مسابقات شامل ترتیل، قرائت، حفظ پنج جزء، سه جزء، 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم، اذان و مداحی است.
 
وی ادامه داد: بخش کتبی شامل رشته‌های قرآن‌شناسی، ترجمه و مفردات قرآن کریم، فرازهایی از قرآن و عترت و سیره معصومان است و در بخش پژوهشی ارائه کتاب و مقاله پیرامون قرآن و عترت و در بخش هنری،‌ عرضه نقاشی، خوشنویسی، کلیپ، فیلم‌نامه‌نویسی، شعر و داستان صورت می‌گیرد.
 
اسدتاش با اشاره به فعالیت‌های بخش تبلیغ و ترویج گفت: در این بخش محفل قرآنی جلوه‌های نور روزهای چهارشنبه پس از نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود که هر هفته از یکی از قاریان ممتاز و برجسته کشوری و استانی استفاده می‌کنیم.
 
وی از برگزاری سی و چهارمین دوره تربیت مربی قرآن خبر داد و افزود: ثبت‌نام این دوره از اسفند امسال شروع شده و کلاس‌ها از 15 فروردین به مدت 45 روز در دو سطح مقدماتی و تکمیلی برگزار می‌شود که پس از پایان دوره گواهی‌نامه برای آنها صادر می‌شود.
 
مدیر دفتر فعالیت‌های قرآنی دانشگاه قم خاطرنشان کرد: جلسه قرائت قرآن به صورت مستمر هر هفته در سرای قرآن با حضور دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود.
 
وی به گذراندن یک واحد درسی پیش‌نیاز قرائت قرآن کریم به عنوان یکی از برنامه‌های‌ منحصر به‌فرد و ویژه دانشگاه قم اشاره کرد و افزود: بر اساس مصوبه شورای آموزش دانشگاه قم تمام دانشجویان مقطع کارشناسی پیش از فراغت از تحصیل باید واحد درسی پیش نیاز قرائت قرآن کریم را بگذرانند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcgzy9x.ak9774prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما