شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۱
کد مطلب : 29026
رئیس دانشگاه قم:

کنگره بزرگداشت شهدای دانشجو در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه قم از برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان قم در ۲۸ بهمن ماه در دانشگاه قم خبرداد.
کنگره بزرگداشت شهدای دانشجو در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز ، آیت‌الله عسکر دیرباز ظهر امروز در نشست خبری برگزاری کنگره شهدا دانشجو استان قم، اظهار داشت: وزارت علوم به سراسر کشور ‌ابلاغ کرده ‌که در همه استان‌ها کنگره شهدای دانشجو برگزار شود. در جلساتی با روسای دانشگاه‌های قم و استاندار در مورد چگونگی برگزاری این کنگره جلساتی داشته‌ایم.
 
رئیس دانشگاه قم با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی استان قم برگزاری این کنگره را به عهده دارد، افزود: نگاه ما نگاه کیفی به این کنگره بوده و به اثربخشی آرمان شهدا در بین قشر فرهیخته دانشجو توجه زیادی شده است؛ تلاش کردیم که برنامه‌ها به‌گونه‌ای باشد که ضمن تجلیل از شهدای دانشجو راه آن‌ها توسط دانشجویان ما ادامه یابد.
 
وی بابیان اینکه از نظر این کنگره، شهید دانشجو کسی است که در حین شهادت از دانشجویان بوده است، افزود: در این کنگره چند نفر از شهدا را به‌عنوان شاخص معرفی می‌کنیم.
 
دیرباز خاطرنشان کرد: دانشجویان فعلی وبلاگی را طراحی می‌کنند تا یاد و خاطره این شهدا بزرگ داشته شود، در واقع مسابقه‌ای است که از میان شرکت‌کنندگان بهترین را انتخاب می‌کنیم.
 
رئیس دانشگاه قم بابیان اینکه در بخش فرهنگی دانشگاه‌های استان مشخصات شهدای دانشجوی استان معرفی و خیابان‌هایی از قم به نام شهدا نام‌گذاری می‌شود، خاطرنشان کرد: این کنگره 28 بهمن ماه با دعوت از مراجع، استاندار، بنیاد شهید برگزار می‌شود.
 
وی بابیان اینکه کنگره شهدای دانشجو میزبان خانواده شهدا است، افزود: همه دانشجویان در برگزاری این کنگره شرکت می‌کنند و باهدف مشارکت حداکثری از آن‌ها استفاده می‌کنیم.
 
‌دیرباز با اشاره به اینکه شهدا دین بزرگی بر گردن ما دارند، افزود: شهدای دانشجو راه شهادت را باوجود همه تعلق‌خاطرها برای خود برگزیدند و در راه جهاد فی‌سبیل‌الله حرکت کردند و این موضوع در شهدای دانشجو بیشتر به چشم می‌آید.
 
رئیس دانشگاه قم اظهار داشت: این کنگره ادامه راه شهدا در جبهه فرهنگی را نشان می‌دهد و مشخص می‌کند کسانی که در این جبهه حضور دارند، ادامه‌دهنده این راه هستند.
 
وی با اشاره به اینکه 168 دانشجو شهید در استان قم داریم گفت: این کنگره در استان قم با توجه به ویژگی خاص استان برگزار می‌شود و امیدواریم این شرایط خاص تأثیرگذاری معنوی کنگره را بیشتر کند.
 
دیرباز بابیان اینکه یادمان شهدای دانشگاه قم در حال ساخت است، افزود: انجمن خیران دانشگاه ساز در قم به‌تازگی راه‌اندازی شده است و از آن‌ها دعوت کرده‌ایم در پیشرفت سریع کار به ما کمک کنند و امیدواریم این یادمان تا پایان خرداد به‌طور کامل ساخته شود.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdciquar.t1a3r2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما