دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب : 29050
قائم مقام وزیر بهداشت:

کمبود 60 هزار تخت بیمارستانی درکشور

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 60 هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور کمبود داریم و برای ساماندهی این وضعیت 25 هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
کمبود 60 هزار تخت بیمارستانی درکشور
به گزارش قم نیوز،محمد هادی ایازی روز دوشنبه در مراسم کلنگ زنی بیمارستان تخصصی خیریه حضرت امیرالمومنین(ع) در قم اظهار  داشت: در حالی با این کمبود تختهای بیمارستانی مواجه هستیم که در سال ۹۳ اعتبارات عمرانی ما تنها یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است.

قائم مقام وزیر بهداشت افزود: نظام سلامت کشور در حوزه مسائل بهداشتی و درمانی با مسائل و مشکلات جدی مواجه است و علیرغم اقدامات خوبی که دولت و مجلس در حمایت از بهداشت و درمان مردم بویژه در سال ۹۳ انجام داده ایم هنوز با تنگناهای زیادی مواجه هستیم.

ایازی گفت: استان قم و شهر قم در مساله بهداشت و درمان درتنگنای بسیار زیادی به سر می برد و وضعیت درمانی آن از جهت تعداد تخت بیمارستانی در قیاس با بسیاری از استان های کم برخوردار کشور وضعیت بدتری دارد.

وی افزود: با توجه به وضعیت اعتبارات دولتی این تنگنا برطرف نمی شود مگر آن که شاهد حضور خیران باشیم و از این رو مجمع خیران استان قم تشکیل شده است و تمامی مدیران و نمایندگان بیوت آیات عظام در این جلسات حضور داشته و به رفع این تنگنا کمک می کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت اظهار داشت: امیدواریم که با حضور رییس جمهوری در استان قم شاهد آن باشیم که اقدامات جدی تری در زمینه رفع تنگناهای بهداشت و درمان قم انجام شود و برای این منظور تمهیداتی پیش بینی شده است.

ایازی افزود: با تمهیدات دولت و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و کمک خیران می توانیم مشکلات بخش بهداشت و درمان در قم را مرتفع کنیم.

وی هم چنین در پایان مراتب تقدیر وزارت بهداشت و دولت از آیت الله خوانساری را عنوان کرد.

بیمارستان حضرت امیرالمومنین(ع) موقوفه آیت الله حاج سید محمد باقر خوانساری است که با حضور این استاد برجسته حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیرحوزه های علمیه کشور، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره)، آیت الله مرتضی مقتدایی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه و حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق صالحی منش استاندار قم در محل بیمارستان شهید بهشتی قم کلنگ زنی شد.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcfxxd0.w6d1tagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما