چهارشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۴
کد مطلب : 29085
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس:

انسجام ساختاری قوانین تولید ملی نیاز ضروری امروز است

قم نيوز : قم نیوز: معاون پژوهشی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس گفت: انسجام ساختاری و نظام مند قوانین تولید ملی نیاز ضروری امروز است .
انسجام ساختاری قوانین تولید ملی نیاز ضروری امروز است
به گزارش قم نیوز،سید احمد حبیب‌نژاد قبل از ظهر چهارشنبه در همایش اقتصاد مقاومتی که در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار داشت: در مباحث اقتصادی یک رویکرد سنتی داریم که با نگاه حقوقی به موضوعات اقتصادی نگاه کنیم مانند حقوق نفت، حقوق بیمه و حقوق انرژی.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با بیان اینکه نگاه دیگر در مباحث اقتصادی اینست که با دستور العمل‌های اقتصادی به مباحث حقوقی نگاه می‌کنیم، افزود: ارتباط حقوق و اقتصاد لازم و ناگزیر است، تا زمانی که هست‌های علم اقتصاد تبدیل به بایدهای حقوقی نشود فقط در حد یک نظریه باقی می‌ماند.

حبیب‌نژاد عنوان کرد: قوانینی وجود دارند که حمایت از تولید ملی در آن‌ها پیش بینی شده اما اجرا نمی‌شود، در برخی موارد هم قانون باید اصلاح شود و در بعضی موارد هم خلأ قانونی وجود دارد که باید رفع شود.

وی با بیان اینکه قانون ۱۵۳ برنامه پنجم توسعه صراحت دارد که نظام مهندسی صنعت را راه اندازی کند در حالیکه این قانون اجرا نشده است، تصریح کرد: چون دربرخی قوانین به دولت اختیار و مجوز داده شده و دولت از صلاحیت تاخیری استفاده کرده است مشکلاتی بوجود آمده، در صورتیکه دولت باید قوانین را اجرا کند.

 معاون پژوهشی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس خاطر نشان کرد: خروج دولت از اقتصاد باید با برنامه و قانون باشد، قوانینی داریم که با یکدیگر تعارض دارند و باید این تعارضات برطرف شود.

حبیب نژاد با بیان اینکه انسجام ساختاری و نظاممند قوانین تولید ملی نیاز امروز است، ادامه داد: قوانین پراکنده زیادی در حوزه حمایت از تولید ملی داریم و پراکندگی قانون ضعف بزرگی است.

وی با بیان اینکه در اقتصاد باید اولویت بندی مشکلات داشته باشیم، گفت: قوه مجریه باید در اجرای قوانین اقتصادی اراده جدی داشته باشد، همچنان که قوه مقننه هم بطور جدی‌تر باید پیگیری کند.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcdkz0x.yt0nj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما