چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : 29214

آزادراه قم ــ گرمسار با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس‌جمهور در ادامه برنامه سفر خود به استان قم لحظاتی پیش آزادراه قم ــ گرمسار را افتتاح کرد.
آزادراه قم ــ گرمسار با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد
به گزارش قم نیوز،حجت‌الاسلام حسن روحانی در ادامه چهاردهمین سفر استانی خود لحظاتی پیش آزاد‌راه قم ــ گرمسار را افتتاح کرد.

قطعه اول این آزادراه با طول ۱۵۲ کیلومتر از امروز به‌طور رسمی زیر بار ترافیک می‌رود‌.

این آزادراه در ۴ قطعه تعریف شده است که قطعه دوم آزادراه از گرمسار تا سمنان به‌طول ۱۲۰ کیلومتر و قطعه سوم از نیشابور تا مشهد به‌طول ۸۰ کیلومتر طراحی شده و قطعه چهارم آزادراه حرم تا‌ حرم هم حدفاصل سمنان تا نیشابور به‌طول ۵۷۰ کیلومتر آماده سرمایه‌گذاری است.

ساخت آزادراه قم تا گرمسار در شش باند رفت و برگشت با اعتبار ۹۶۰ میلیارد ریال از سال ۹۱ شروع شد و قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) به‌‌عنوان پیمانکار آن توانست در کمتر از دو سال پروژه را به بهره‌برداری برساند‌.

این آزادراه در کاهش زمان سفر و میزان مصرف سوخت تأثیر قابل توجهی دارد، به‌طوری‌که ۸۵ کیلومتر کاهش طول مسیر، ۹۰ دقیقه کاهش مدت‌زمان سفر برای خودروهای سواری و ۱۵۰‌ دقیقه کاهش مدت‌زمان سفر برای خودروهای سنگین و همچنین در دوره ۲۰ساله بهره‌برداری ۵۰۰ میلیون لیتر صرفه‌جویی در میزان مصرف سوخت و دوهزار و ۲۰ میلیون لیتر در مصرف گازوئیل صرفه‌جویی سوخت مزیت تردد از این آزادراه است. این آزادراه در دوره بهره‌برداری چهارهزار و ۳۸۰ میلیارد تومان صرفه اقتصادی برای دولت دارد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchkini.23nwzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما