پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : 29220
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور:

تعامل راهبردی حوزه و دولت با کمک رئیس‌جمهور تقویت شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور و سخنرانی‌های وی در قبل از انقلاب در مسجد امام (ره) از اذهان پاک نمی‌شود، گفت: رئیس‌جمهور در تعامل راهبردی میان حوزه و دولت نقش مؤثری را ایفا کند.
تعامل راهبردی حوزه و دولت با کمک رئیس‌جمهور تقویت شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسینی بوشهری دیشب در دیدار رئیس‌جمهور با علما، فضلا و طلاب که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه امشب نقطه عطفی برای حوزه علمیه است، اظهار داشت: امشب فرزندی از حوزه پس از سالیان طولانی در لباس خدمتگذار به قم آمده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بابیان اینکه امام صادق (ع) در روایتی فرمودند خاک قم مقدس است و اهل قم از اهل‌بیت (ع) هستند، افزود: امروز در حوزه علمیه بیش از ۸۰ هزار محصل و محقق حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار استاد در موضوعات مختلف مانند فقه و اصول در حال فعالیت در حوزه علمیه هستند گفت: در حوزه علمیه قم بیش از ۱۵۰ مرکز تحقیقاتی وجود دارد.

آیت‌الله حسینی بوشهری بابیان اینکه درده‌ها مدرسه طلاب در حال تحصیل هستند، افزود: ۱۲۲ مجله علمی و پژوهشی و تخصصی در حال حاضر به‌وسیله حوزویان در حال انتشار است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بابیان اینکه ۲۵ مرکز رشته‌های تخصصی در حوزه علمیه وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۱۹ انجمن علمی با عضویت ۲۵۰۰ تن از صاحب‌نظران حوزوی از دیگر ظرفیت‌های حوزه علمیه قم است.

وی با اشاره به وجود مراکز مختلفی مانند مرکز پاسخگویی به شبهات افزود: در حوزه علمیه قم از ۱۰۰ کشور، طلاب غیر ایرانی در حوزه علمیه قم حضور دارند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به حضور طلاب خواهر در حوزه‌های علمیه افزود: این طلاب در بخش‌های فرهنگی حضور فعال و مؤثری دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بابیان اینکه رسیدگی به معیشت طلاب به‌وسیله مرکز خدمات حوزه‌های علمیه صورت می‌گیرد، گفت: با این کار در حال تلاش برای دلگرمی بیشتر طلاب برای ادامه تحصیل هستیم.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی مولد حوزه علمیه است، گفت: حوزه‌های علمیه توانایی پاسخگویی به نیازهای فکری و نظری را دارد و می‌تواند به‌عنوان یک پشتیبان قوی از نظام حفاظت و حمایت کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: حوزه علمیه نقش مؤثری در ابعاد بین‌الملل و دیپلماسی دارد و در بخش‌های مختلف در کنار نظام قرارگرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور و سخنرانی‌های وی در قبل از انقلاب در مسجد امام (ره) از اذهان پاک نمی‌شود گفت: رئیس‌جمهور در تعامل راهبردی میان حوزه و دولت نقش مؤثری را ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه مراجع و علما از دولت و نظام حمایت می‌کنند خاطرنشان کرد: تذکراتی که به دولت داده می‌شود در اثر خیرخواهی و نشانه استقلال حوزه‌های علمیه است.

آیت‌الله حسینی بوشهری بابیان اینکه جایگاه قم برای هیچ‌کسی پوشیده نیست گفت:. شهر قم محل تلاقی شهرهای مختلف است و زائران از همه کشور به قم می‌آیند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بابیان اینکه انتظار داریم کارهای بیشتری برای شهر قم انجام شود گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای خوبی در قم صورت گرفته است اما باید بیش‌ازپیش به این شهر توجه شود.

وی بابیان اینکه مشکلاتی مانند بیکاری، بهداشت، آب و مسکن در قم وجود دارد اظهار داشت: از رئیس‌جمهور درخواست داریم به این مسائل توجه کند و مشکلات را به حرمت کریمه اهل‌بیت (ع) کنیم.

آیت‌الله حسینی بوشهری بابیان اینکه دوست داریم رئیس‌جمهور به‌عنوان یکی روحانی در امربه‌معروف و نهی از منکر پیشگام باشد گفت: مردم بارأی خود به یک روحانی نشان دادند به چه میزان به روحانیت علاقه دارند و باید با خدمت بیشتر و صادقانه به مردم این اعتماد را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
به اشتراک بگذارید
افسران
https://qomnews.ir/vdce7w8w.jh8owi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما