دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : 29288
آیت‌الله جوادی آملی:

طلاب در سایه توحید و خداشناسی به علم نامحدود دست یابند

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان گفت: ارزش و حرمت هر علم به معلوم آن است؛ اگر معلوم ارزشمند باشد علم نیز ارزش پیدا می‌کند و اگر معلوم از بین رفتنی و فانی باشد علم نیز علمی محدود و فناپذیر می‌شود، لذا هیچ علمی بالا‌تر از علم خدا‌شناسی و توحید نیست.
طلاب در سایه توحید و خداشناسی به علم نامحدود دست یابند
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از مرکز خبر حوزه، جمعی از بانوان طلبه غیرایرانی محصل در موسسه آموزش عالی بنت الهدی با حضور در محل بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با آیت‌الله جوادی آملی دیدار کردند.

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در این دیدار با اشاره به جایگاه رفیع علوم وحیانی در میان سایر علوم اظهار داشت: بهترین هدیه را خداوند به بهترین بنده خود یعنی حضرت رسول اکرم (ص) عطا کرده و آن علم به معارف توحیدی و الهی است.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: ارزش و حرمت هر علم به معلوم آن است؛ اگر معلوم ارزشمند باشد علم نیز ارزش پیدا می‌کند و اگر معلوم از بین رفتنی و فانی باشد علم نیز علمی محدود و فناپذیر می‌شود لذا هیچ علمی بالا‌تر از علم خدا‌شناسی و توحید نیست.

استاد برجسته حوزه علمیه عنوان کرد: علم توحیدی تنها علمی است که انسان می‌تواند آن را با خود به جهان ابدی ببرد، چرا که معلوم این علم، معلومی ابدی است واز آنجا که معلوم علم توحیدی در جهان دیگر شکوفا‌تر می‌شود در نتیجه علم شکوفا‌تر و عالم این علوم از جایگاه بالاتری برخوردار می‌شود.

آیت‌الله جوادی آملی با تاکید بر همراهی علم با عمل صالح بیان کرد: درست است که راه دین صراط مستقیم است؛ اما این اصلا به این معنا نیست که پیمودن این راه کار آسانی است، راحت و آسان بودن راه متفاوت از مستقیم بودن راه است. راه دین، گردنه‌هایی همچون گذشت، ایثار و انفاق و از خودگذشتگی دارد که پیمودن آن کار راحتی نیست و نیاز به ایمان محکم دارد.

وی خواهران طلبه را به جدیت در تحصیل و تحقیق توصیه فرمودند و خاطرنشان کرد: باید همواره شاکر خداوند باشیم که ما را در فضای علمی و حوزوی قرار داد، راه این قدردانی این است که باید به نحوی درس بخوانید که محققانه درس را بفهمید و بتوانید آن را به دیگران آموزش بدهید. وظیفه همه حوزیان این است که محققانه سخن بگویند و بدانند دنیا تشنه سخن دین است.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcivrar.t1a3v2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما