پنجشنبه ۱ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : 2947
با حضور رئیس قوه قضاییه؛

دوره کارآموزی قضایی در قم آغاز شد

قم نيوز : قم نیوز: پنجاه و چهارمین دوره کارآموزی قضایی با حضور رئیس قوه قضاییه در قم آغاز شد.
دوره کارآموزی قضایی در قم آغاز شد
به گزارش قم نیوز، مراسم افتتاحیه پنجاه و چهارمین دوره کارآموزی قضایی استان قم ظهر امروز با حضور آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، آیت‌الله مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، حجت‌الاسلام امینی معاون آموزش قوه قضاییه در سالن همایش‌های اداره کارآموزی قضات روحانی استان قم برگزار شد.

آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در این مراسم با بیان اینکه دستگاه قضایی از شان و جایگاه بسیار والایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: در هیچ کجای دنیا شان و منزلتی که برای قوه قضاییه در ایران دیده شده است، در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران علاوه بر وظایفی که در شرع برای قوه قضاییه آمده است، اختیارات دیگری نیز در نظر گرفته شده است، بیان داشت: در جمهوری اسلامی برای دستگاه قضایی برخی اختیارات از قبیل نظارت بر دستگاه‌های مختلف اجرایی نیز دیده شده است.

رئیس دستگاه قضا گفت: در جمهوری اسلامی ایران هیچگاه رئیس جمهور نمی‌تواند دستوری به قوه قضاییه بدهد و هیچ قاضی را نمی‌تواند منصوب کند.

معاون آموزشی قوه قضاییه نیز در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر یک چهارم قضات قوه قضاییه از حوزویان هستند، بیان داشت: خوشبختانه رئیس دستگاه قضا اهتمام ویژه‌ای نسبت به بحث آموزش در دستگاه قضا دارند و این نشان از اهمیت ویژه‌ای است که این بحث دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵۰ کارآموز قضایی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: ۲۵۰ کارآموز در تهران، ۱۲۴ کارآموز در قم و ۵۴ کارآموز در مشهد در حال گذراندن دوره‌های آموزشی هستند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.o0x2yt0n5a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما