چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : 29473
"امیدوارم در سال ۹۴ مسئله هسته‌ای و ‌مشکلات اقتصادی حل شود"

آیت‌الله مکارم شیرازی: مسئولان در راستای کاهش حوادث جاده‌ای در ایام نوروز تلاش کنند

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آمار بالای کشته‌ها در ایام نوروز در جاده‌های کشور گفت: مسئولان سالانه مدعی هستند که آمار کشته‌شدگان حوادث جاده‌ای کاهش‌یافته است اما باید به‌جایی برسیم که هیچ فردی حتی دچار آسیب‌دیدگی نشود.
آیت‌الله مکارم شیرازی: مسئولان در راستای کاهش حوادث جاده‌ای در ایام نوروز تلاش کنند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه انسان نباید به واسطه دنیا از آخرت غافل شود، اظهار داشت: خداوند به انسان وعده رزق را داده است اما این موضوع نباید سبب شود انسان از فعالیت خود بازبماند و بدون کار و تلاش زندگی کند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به شرایطی که در روزی دادن خداوند به بندگان وجود دارد افزود: تلاش و کار یکی از این شرایط است و شرط دیگر این بوده که نباید از انجام واجبات دین غافل شد.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه انسان باید ساعات عمر خود را در سه بخش تقسیم کند، خاطرنشان کرد: باید بخشی از ساعات روز صرف معاش، بخشی صرف مناجات و ارتباط با پروردگار و بخش دیگری نیز به استراحت و سرگرمی سالم اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه وجود تفریحات سالم برای داشتن ارتباط بهتر با خداوند و مناجات با او لازم است، گفت: اسلام واقعی به وجود تفریح سالم تأکید دارد اما برخی گمان می‌کنند اسلام با استراحت و سرگرمی مخالف است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه برخی افراد به دلیل سوء استفاده‌های کلان به دادگاه احضار شده‌اند گفت: این‌ها افرادی هستند که فقط به مال دنیا توجه دارند و افراد حریصی هستند که از آخرت غافل شده‌اند و در دنیا نیز بی‌آبرو شده‌اند.

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه رزق حرام به‌آسانی از دست می‌رود، افزود: مال حرام آسان به دست می‌آید و آسان هم از دست می‌رود و نگه‌داشتن آن دشوار است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به حوادث رخ‌داده در چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: از این اتفاقات متأسف شدم ‌زیرا بسیاری از آسیب دیدگان این حوادث جوانان هستند که به خود آسیب‌زده‌اند اما باید بدانیم برخی در خارج نشسته‌اند و جوانان را به این کارها و اقدامات پرآسیب تشویق می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های چهارشنبه‌سوری هرسال در حال کاهش نسبت به گذشته است، عنوان کرد: در مراسم نوروز باید برنامه‌ریزی صحیحی صورت گیرد تا شاهد این‌گونه حوادث در میان جوانان و جامعه نباشیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به آمار بالای کشته‌ها در ایام نوروز در جاده‌های کشور افزود: مسئولان سالانه مدعی هستند که آمار کشته‌شدگان حوادث جاده‌ای کاهش‌یافته است اما باید به‌جایی برسیم که هیچ فردی حتی دچار آسیب‌دیدگی در این حوادث نشود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آغاز سال جدید خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال جدید مسئله کم‌آبی و خشک‌سالی برطرف شود و همچنین شاهد حل مسئله هسته‌ای و حل مشکلات اقتصادی در کشور باشیم.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcexe8w.jh8ofi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما