چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب : 29729
"امام (ره) با انقلاب اسلامی عزت و آبرو را برای کشور فراهم کرد"

آیت‌الله مکارم شیرازی: همه برنامه‌های نظام باید در راستای عزت‌آفرینی باشد‌

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه باید همه برنامه‌های ما عزت آفرین باشد، گفت: عزت نظام جمهوری اسلامی به اندازه‌ای است که ۶ وزیر خارجه از ۶ کشور بزرگ در برابر وزیر خارجه ما می‌نشیند و ماه‌ها مذاکره می‌کنند.
آیت‌الله مکارم شیرازی: همه برنامه‌های نظام باید در راستای عزت‌آفرینی باشد‌
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در درس جلسه خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به فرارسیدن میلاد حضرت زهرا (س) اظهارداشت: مقامات آن حضرت بر‌تر از آن است که ما درباره آن می‌اندیشیم، بنا به روایات اهل بیت (ع) خدا راضی به رضای فاطمه و خداوند خشمگین نسبت به خشم فاطمه است که این موضوع نشان دهنده جایگاه فاطمه زهرا (س) است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه اسراری در وجود حضرت است که سبب بالابردن مقام آن شده گفت: مسئله ولایت حضرت نیز مسئله‌ای است که نشان می‌دهد خلقت، خلقت ممتازی است و این شخصیت فوق العاده باارزش است.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر لزوم حمایت از حق و دوری از جبهه باطل عنوان کرد: باطل دوامی ندارد، بهترین تشبیه متعلق به قرآن بوده که باطل را به کف روی آب تشبیه می‌کند که تو خالی و بیهوده است و عمر کوتاهی دارد چراکه حرکت و جریان آب آرام شود آن کف‌ها هم از بین می‌رود اما آب که مایه حیات است باقی می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه هر ملتی از باطل طرفداری کند نابود می‌شود، تصریح کرد: تمام رذایل در باطل می‌گنجد و سبب عزت نمی‌شود؛ عدالت، تقوا، صداقت و وفای به عهد است که سبب عزت انسان و ملت می‌شود اگر انسان‌ها تابع باطل باشد ذلیل می‌شوند.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید براینکه امام (ره) با انقلاب اسلامی عزت و آبرو را برای کشور فراهم کرد افزود: این عزت به اندازه‌ای است که ۶ وزیر خارجه از ۶ کشور بزرگ در برابر وزیر خارجه ما می‌نشیند و ماه‌ها مذاکره می‌کنند، امروزه شاهدیم که در دنیا همه رسانه‌ها هر روزه خبری از ایران دارند و این نشان دهنده عزت ایران است.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdci3yar.t1a3r2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما