چهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : 29895
منبع : روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

پیش بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم در سال جاری

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت غلات در استان قم، پیش بینی می کنیم در سال جاری حدود ۳۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت شود.
پیش بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم در سال جاری
به گزارش قم نیوز، محمد رضا طلایی با اشاره به اینکه وضعیت کشت پائیزه در استان مناسب است، اظهار داشت: با توجه با شرایط ویژه ای که به لحاظ کمبود آب و خشکسالی در استان قم با آن مواجه بودیم، با اندیشیدن تمهیدات لازم و اقدامات ترویجی، تلاش کردیم بخشی از این صدماتی که از ناحیه خشکسالی به کشاورزان وارد شده است را جبران کنیم.

وی افزود: به همین منظور و برای ایجاد هماهنگی های لازم جهت آغاز عملیات برداشت غلات، همایش کمباینداران استان قم به مانند سنوات گذشته به همت سازمان جهاد کشاورزی و با حضور نمایندگان شرکت نفت، سیلو و راهور برگزار شد.

وی در ادامه تاکید کرد: مبارزه با سن غلات نیز در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفت و تا کنون بیش از ۲۲ هزار هکتار از اراضی زراعی استان تحت پوشش عملیات مبارزه قرار گرفته و در حال ادامه است.

استخدام ۶۸ ناظر طرح گندم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از استخدام ۶۸ نفر از ناظرین طرح گندم در سال گذشته خبر داد و افزود: این افراد سالیان متمادی بود که در مزارع مشغول به کار بودند و با مساعدتی که مجلس انجام داد، اواخر سال گذشته تعداد ۶۸ نفر از این افراد استخدام و کلیه این ناظرین در مراکز بخش ها مستقر شدند و منشاء اثرات خوبی در مزارع هستند که تا کنون شاهد آن بوده ایم.

طلایی در ادامه سخنان خود گفت: توسعه باغات و تغییر الگوی کشت که در استان قم ضروری به نظر می رسد و مورد تاکید مدیریت عالی استان می باشد که به صورت جدی پیگیر هستیم و در سطح حدود ۲ هزار هکتار تغییر الگوی کشت را پیاده سازی نمودیم که این طرح همچنان ادامه دارد.

ثبت رکورد جدید

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: عملیات مبارزه با علف های هرز مزارع در سطح حدود ۷ هزار هکتار در استان قم اجرا شد که این سطح مبارزه تا کنون در قم بی نظیر بوده و یک رکورد جدید است.

وی با اشاره به اجرای عملیات آب و خاک در استان قم بیان داشت: در سال گذشته احیا و مرمت ۳۷ رشته از قنوات، پوشش انهار، سیستم آبیاری تحت فشار، لوله گذاری، تسطیح اراضی و ... را در سطح باغات و مزارع استان قم اجرا کرده ایم.

عنایت ویژه دولت به بخش کشاورزی


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه به عنایت ویژه دولت یازدهم به بخش کشاورزی قم اشاره کرد و گفت: در سفر هیات دولت به استان قم برای سال ۹۴ مبلغ ۱۱ میلیارد تومان اعتبار به اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در قم اختصاص پیدا کرد که عملیات اجرایی آن شروع و برای هر هکتار اجرای عملیات ۵/۶ میلیون تومان کمک بلا عوض پرداخت می شود.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdccp4qi.2bqoo8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما