جمعه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : 30251
"توافق هسته‌ای نباید مانع راه تحقیقات هسته‌ای شود"

حسینی بوشهری: بیگانگان اجازه نزدیک شدن به مراکز نظامی ما را ندارند

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: بیگانگان اجازه نزدیک شدن به مراکز نظامی را ندارند و نباید توافق نامه هسته‌ای مانعی برای ادامه تحقیقات هسته‌ای در کشور باشد.
حسینی بوشهری: بیگانگان اجازه نزدیک شدن به مراکز نظامی ما را ندارند
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به بعثت اظهار داشت: بعثت یکی از عرصه‌های اعتقادی و احسانی الهی در حق بنده‌ها است. پیامبر (ص) در زمانی که آتش فتنه‌ها و جنگ‌ها شعله ور بود، برای پاره کردن زنجیرهای جهل و نادانی مبعوث شد.

رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: دلیل متلاشی شدن خانواده‌ها در جامعه این است که اعضای خانواده به وظایف دینی خود در برابر یکدیگر پایبند نیستند.

وی ۲۶ اردیبهشت ماه را شصت و هفتمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی دانست و افزود: از روز تاسیس این رژیم به عنوان یوم النکبه یاد می‌شود و رژیم صهیونیستی در بمباران یمن با رژیم آل سعود همکاری می‌کند. اسرائیل خط قرمز آمریکا است و اوباما این نکته را برای سران کشورهای حاشیه خلیج فارس تکرار کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به نمایشگاه کتاب گفت: این نمایشگاه یک پدیده فرهنگی است که هرساله در کشور برگزار می‌شود.

رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: کتابخوانی جزو فرهنگ ما است، البته باید در نگارش کتاب‌ها نیاز سنجی شود و مباحث به گونه‌ای در کتاب‌ها مطرح شود که مناسب سطح مخاطب باشد. همچنین نظارت بر محتوای کتاب‌ها باید در دستور کار مسئولان فرهنگی کشور قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: رژیم سعودی اخیرا آتش بسی ۵ روزه را اعلام کرده است، اما با این وجود بمباران یمن و کشتار کودکان این کشور ادامه دارد. البته سعودی‌ها این آتش بس را از روی دلسوزی اعلام نکرده‌اند، بلکه این به سبب فضاحتی بود که این رژیم در یمن به بار آورد.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: امیدواریم این آتش بس دائمی شود تا مردم یمن زجر نکشند. جمهوری اسلامی ایران برای التیام دردهای ملت یمن، یک کشتی امداد رسانی را به سوی این کشور اعزام کرده و اجازه بازرسی از این کشتی را به کسی نمی‌دهد.

امام جمعه قم با اشاره به سفر رئیس جمهور عراق به ایران بیان کرد: امنیت عراق، امنیت ما هم است و ما امیدواریم که این سفر دستاوردهای خوبی را برای دو کشور داشته باشد.

رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور رعایت خطوط قرمز را از سوی تیم مذاکره کننده ضروری دانست و افزود: حفظ صنعت هسته‌ای یکی از خط قرمزهای ما در این مذاکرات است؛ ما نباید به وعده‌هایی که آمریکا می‌دهد، اعتماد کنیم و باید توافق نامه به گونه‌ای تنظیم شود که به محض امضا در‌‌ همان روز، تحریم‌ها لغو شود.

وی تصریح کرد: بیگانگان اجازه نزدیک شدن را به مراکز نظامی ما ندارند و نباید توافق نامه هسته‌ای مانعی برای ادامه تحقیقات هسته‌ای در کشور ما باشد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdca6une.49nwm15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما