دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : 30290

نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۲۸

قم نيوز : قم نیوز: نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۲۸پس از انتشار در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در دسترس است.
نشریه خبر روز جامعه مدرسین مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
به گزارش قم نیوز، نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت روزانه در اختیار خوانندگان قرار می‌گیرد. این نشریه از این لینک و فایل ضمیمه این خبر قابل دریافت است.

تیترهای مهم نشریه خبر روز جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مورخ ۱۳۹۴/۰۲/۲۸به شرح زیر است:

آیت الله سبحانی: برنامه های حوزه در راستای تقویت نظام اسلامی و تشیع است
دبیرکل حزب الله لبنان: آل سعود در وحشی‌گری و جنایت از اسرائیل پیشی گرفت
آيت‌الله ‌هاشمي‌شاهرودي: مذاکره‌کنندگان خواستار راستي‌آزمايي در لغو تحريم‌ها شوند
حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی : وظیفه شعرا و مداحان، در این برهه از انقلاب، سنگین است
دکتر ولایتی: خطوط قرمز هسته‌ای هیچ تغییری نکرده است
وزیر امور خارجه: با آمریکا درباره ‌ بهبود روابط حرف نمی‌زنیم


** جام جم ۹۴/۲/۲۸
* رادیو صدای آمریکا تعطیل می‌شود
رادیو فارسی صدای آمریکا وابسته به وزارت امور خارجه این کشور پس از ۳۶ سال فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم استقبال مخاطبان به کار خود پایان می‌دهد.
ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی صدای آمریکا نوشت که این رادیو ۲۹ اردیبهشت به فعالیت خود پایان می‌دهد.

** همشهری ۹۴/۲/۲۸
* ورود پیگر ۲۷۰ شهید دفاع مقدس
فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکرهای مطهر، ۲۷۰ شهید دفاع مقدس امروز از طریق مرز شلمچه وارد کشور خواهند شد.
به گفته سید محمد باقرزاده پیکرهای این شهدا در جنوب عراق، فاو، ابوفلوس، شلمچه، مجنون و زبیدات کشف شده‌اند.
* حمله انتخاری در نزدیکی فرودگاه کابل
دیروز در حمله‌ای انتحاری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کابل ۳ نفر کشته و ۲۱ نفر زخمی شدند.
طالبان در بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

** کیهان ۹۴/۲/۲۸
* خطوط قرمز هسته‌ای هیچ تغییری نکرده است
علی اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل تصریح کرد: آمریکا به یک «دُن کیشوت» تبدیل شده که فقط در «توهم ابرقدرتی» است و با تکیه به گذشته‌اش، دیگران را تهدید می‌کند.
اگر به تناقضات آمریکای‌ها، آن تهدیدها هم اضافه شود، یکی از نتایجش این است که «اصل مذاکرات» به خطر می‌افتد.
تاکید می‌کنم که خط قرمزهای اعلام شده «قطعی» هستند و به هیچ وجه این خطوط نباید از طرف مذاکره کنندگان نادیده گرفته شود.
کسانی که مذاکره می‌کنند و در متن جریان مذاکرات هسته‌ای هستند، جز اینکه خطوط قرمز را رعایت کنند، چاره دیگری ندارند.
آمریکایی‌ها حتی به آنچه در «فکت شیت» خودشان در مورد فردو آورده بودند هم عمل نکردند و در دفعه بعدی که سر میز مذاکرات حاضر شدند؛ خلاف «فکت شیت» خودشان حرف زدند!
دوره محدودیت‌ها ۱۰، ۱۵ و ۲۵ سال که از سوی آمریکایی‌ها عنوان می‌شود، مورد تایید ایران نیست.
ما اساسا تردید داریم آژانس تحت تاثیر بعضی از اعضای ۱+۵ نباشد و منصفانه قضاوت کند.
جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه و متحد استراتژیک عراق، اجازه نخواهد داد خواب شیطانی آمریکا برای تجزیه این کشور تعبیر شود.
* آل سعود در وحشی‌گری و جنایت از اسرائیل پیشی گرفت
دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که امت اسلامی با نکبت جدیدی به نام پروژه تکفیری روبه رو است که آمریکا آن را برای تقسیم و تضعیف امت اسلامی ایجاد کرده است . سید حسن نصرالله در یک سخنرانی که از شبکه المنار به صورت زنده پخش شد درباره تجاوز عربستان سعودی به یمن نیز گفت:عربستان در تجاوز به یمن دست به جنایاتی زد که اسرائیل هم مرتکب آن نشده بود.آن ها به تمام امور ممنوعه دست زدند.
* نشست «کمپ‌دیوید» نمایشگاه تسلیحاتی بود نه دیپلماسی
مجله آمریکایی فارین‌پالیسی در مطلبی درباره نشست باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا با مقامات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و پیشنهادات واشنگتن برای فروش سلاح‌های پیشرفته به آنها در تیتر روز پنجشنبه خود نوشت: «این دیپلماسی نیست، نمایشگاه تسلیحات است.»
«ویلیام‌هارتانگ»، نگارنده این یادداشت قراردادهای میلیارد دلاری برای فروش سلاح‌های پیشرفته را ابزار انتخابی اوباما در این روزها برای حل مشکلات مختلف دانسته است. تبعات این امر، به نوشته وی، خون‌آلود هستند.
* اجازه آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی برای مصرف ثلث سهم امام در جهت کمک به مردم مظلوم یمن
استاد درس خارج حوزه با صدور پیامی ضمن همدردی با مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن، اجازه مصرف یک سوم سهم امام برای کمک به مردم این کشور را صادر کرد.

** شرق ۹۴/۲/۲۸
* هیچ دانش‌آموز افغانی از تحصیل بازنماند
مقام ‌معظم‌ رهبری چندی پیش دستور داده‌اند که همه کودکان افغانستانی، چه آنها که دارای شرایط قانونی حضور در ایران هستند و چه آنها که مدارک قانونی حضور در ایران را ندارند، باید در مدارس دولتی ثبت‌نام شوند.
* عراق تقسیم نمی‌شود
فؤاد معصوم، رئیس‌جمهوری عراق، تأکید کرد: هیچ رهبر کُردی وجود ندارد که خواهان مقابله با دولت عراق باشد؛ پیش‌نویس و طرحی برای تقسیم عراق وجود ندارد و آنچه مطرح است، برداشت‌های شخصی از اظهارات سیاسی پیرامون این مسئله است.

** ایران ۹۴/۲/۲۸
* مخالفت ۱۸ تشکل اصولگرا با «خانه احزاب»
چهار روز مانده به برگزاری مجمع عمومی «خانه احزاب»، جبهه پیروان خط امام و رهبری با انتشار نامه‌ای برای حضور خود در این تشکل، شرط گذاشت. این جبهه که از ۱۸ حزب اصولگرا از جمله مؤتلفه اسلامی و جامعه اسلامی مهندسین تشکیل شده است، پنجشنبه ۱۷ اردیبهشت درباره بازگشایی خانه احزاب به وزارت کشور نامه نوشته بود که روز گذشته آن را رسانه‌ای کرد.
جبهه پیروان در این نامه حضور خود را به «تغییر نام» همچنین «تغییر کامل اساسنامه خانه احزاب» مشروط و در عین حال تهدید کرده است در صورت تحقق نشدن مطالباتش، از حضور در این تشکل خودداری می‌کند.

** جمهوری اسلامی ۹۴/۲/۲۸
* حکم اخراج شیخ «خجسته» اوج وقاحت رژیم آل خلیفه است
مرکز حقوق بشر بحرین با صدور بیانیه‌ای، صدور حکم دادگاه نمایشی این کشور مبنی بر اخراج شیخ «محمد خجسته» عضو شورای علمای بحرین و دکتر «مسعود جهرمی» استاد دانشگاه را اوج وقاحت رژیم آل خلیفه و توهین به حقوق شهروندی و بی‌اعتنایی آشکار به منشور حقوق بشر دانست.
* اعلام حالت فوق العاده و آماده باش امنیتی در مصر در پی صدور حکم اعدام محمد مرسی
وزارت کشور مصر پس از صدور حکم اعدام برای رئیس جمهور سابق، حالت فوق العاده و آماده باش امنیتی برای کل کشور اعلام و تمام مرخصی‌‌های نیروهای پلیس را لغو کرد.
روز شنبه دادگاه جنایی قاهره «محمد مرسی»، «خیرات شاطر» و «محمد بدیع» سه تن از رهبران برجسته اخوان را به اعدام محکوم کرد و حکم نهایی در این زمینه را به مفتی مصر ارجاع داد. بلافاصله پس از اعلام این حکم، سه قاضی مصری در استان العریش در صحرای سینا در حمله تروریستی کشته شدند.

** وطن امروز ۹۴/۲/۲۸
* مسلمان‌کشی با فتوای مبلغ وهابی سعودی
پایگاه اینترنتی النخیل نوشت: براساس مستندات کشف‌شده در محل استقرار اعضای داعش که از الانبار عراق فرار کرده‌اند، محمد العریفی، مبلغ تندرو وهابی سعودی نامه‌هایی به اعضای این گروه فرستاده و از آنها خواسته است به کشتار شیعیان ادامه دهند و در صورتی که اهل سنت عراق و حتی علمای سنی عراقی نیز با نیروهای عراقی همکاری کنند یا در تحصن علیه نیروهای عراقی مشارکت نکنند با آنها مدارا نکنند.

** جوان ۹۴/۲/۲۸
* پاسخ هسته‌ای پوتین به تحریم‌های غرب
میخائیل یولیاتف، رئیس بخش کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه گفت: «تحریم‌هایی که آمریکا علیه مسکو در نظر گرفته و اعمال کرده، شاید کشور را به سمت ساخت زرادخانه اتمی سوق دهد. تا کنون این مسائل بخشی از برنامه‌های ما نبودند اما آنچه آمریکایی‌ها علیه ما اعطا می‌کنند بسیار بغرنج و پیچیده است و هیچ شانسی را برای برداشتن گام‌های بعدی در خلع سلاح اتمی بر جای نمی‌گذارد.
* دفاعیات توکلی در دومین جلسه دادگاه
دومین جلسه رسیدگی به اتهامات احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی و مدیر مسئول سایت الف روز گذشته با حضور اعضای هیئت منصفه مطبوعات برگزار شد.در این جلسه که در شعبه ۷۸ دادگاه کیفری استان تهران به صورت علنی برگزار شد و ریاست آن را قاضی جلالی برعهده داشت، شاکیان توکلی، شامل سید رضا صالحی امیری، وکیل سعید مرتضی و نماینده دادستان، اتهامات وارده به وی را تشریح کردند.
بر اساس این گزارش، حمید بقایی، اسفندیار رحیم مشایی و علی اکبر جوانفکر نیز از شکایت خود از توکلی انصراف دادند.

** آفتاب یزد ۹۴/۲/۲۸
* ۱۰۰ هزار نفر از بومیان انگلیس مسلمان شده اند
حجت‌الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به آمارهای منتشر شده در خصوص گرایش بومیان انگلیس به اسلام، اظهار داشت: طبق برخی از آمارهایی که در این زمینه ارائه شده، در طول ۱۰ سال گذشته فقط در انگلیس ۱۰۰ هزار نفر از بومیان، مسلمان شده‌اند و این میزان گرایش به اسلام می‌تواند منافع نظام سلطه را از جهت تسلطی که بر منابع مختلف اقتصادی، نظامی، فرهنگی و فناوری در سطح جهان دارند، تهدید نماید.
* خطری کربلا و بغداد را تهدید نمی‌کند
وزیر کشور عراق با اشاره به حوادث الانبار و تحرکات داعش، بر لزوم مقابله با شایعات و جنگ روانی دشمنان تاکید کرد و گفت: به دنبال حوادث الانبار، خطری بغداد و کربلا را تهدید نمی‌کند.
محمد سالم الغبان گفت: آنچه در الانبار رخ داد آنگونه که برخی از رسانه‌ها نمایش داده‌اند فروپاشی امنیتی نیست و نیروهای امنیتی آماده مقابله هستند.

** رسالت ۹۴/۲/۲۸
* دکتر محمد جواد لاریجانی:‌ مسلک دولت درباره حل تحریم‌ها جواب نمی‌دهد.
* جلسات شوراي هماهنگي اصولگرايان رويکرد انتخاباتي ندارد
مسئول شوراي هماهنگي اصولگرايان گفت: جلسات شوراي هماهنگي اصولگرايان رويکرد انتخاباتي ندارد و تنها به منظور ايجاد وحدت ميان اصولگرايان برگزار مي‎شود.
حجت‌الاسلام رضا تقوي درباره آخرين فعاليت‌هاي اين شورا به منظور ايجاد وحدت ميان اصولگرايان اظهارکرد: در حال حاضر تمامي نشست‌ها و جلسات شوراي همگرايي اصولگرايان در سراسر کشور با هدف ايجاد وحدت بين اين مجموعه برگزار مي‌شود.
* مذاکره‌کنندگان خواستار راستي‌آزمايي در لغو تحريم‌ها شوند
آيت‌الله سيد محمود‌هاشمي‌شاهرودي در جلسه درس خود اظهار کرد: دشمن حق ندارد از ايران اسلامي راستي‌آزمايي را درخواست کند، چراکه ايران هيچ‌گاه دروغ نگفته است، در صورتي که کارنامه دشمن در اين سال‌ها پر از دروغ و نيرنگ است.
نايب‌رئيس اول مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه ايران اسلامي بايد از طرف مقابل راستي‌آزمايي را خواستار شود، ادامه داد: زماني که رهبر معظم انقلاب فرمان مي‌دهند که سلاح هسته‌‌اي حرام است، مردم و مسئولان تبعيت مي‌کنند نيازي به راستي‌آزمايي نيست.

** مردم سالاری۹۴/۲/۲۸
* تظاهرات روز نکبت
صدها فلسطيني از استان‌هاي مختلف نوار غزه در اين راهپيمايي که در مرکز شهر غزه برگزار شد، شرکت کردند. شرکت‌کنندگان در اين راهپيمايي سپس راهي مقر سازمان ملل در غرب غزه شده و مراسم‌هاي اصلي خود را آنجا برگزار کردند.
* تماس تلفني ظريف با همتايان روسي و چيني درباره يمن
وزير امور خارجه کشورمان با همتايان چيني و روسي خود درباره بحران يمن تلفني گفت‌وگو کرد.

** آرمان ۹۴/۲/۲۸
* احتمال لغو تحقیق و تفحص از سازمان زندان‌ها
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از احتمال لغو بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان زندان‌ها و بازداشتگاه‌های کشور خبر داد.
میرهادی قره‌سید رومیانی با اشاره به جلسه دیروز این کمیسیون گفت: در این جلسه رئیس سازمان زندان‌ها به همراه معاونین‌شان، مسئولین دفتر امور هماهنگی حفاظت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح، دادگاه ویژه روحانیت، وزارت اطلاعات، پلیس ناجا و سپاه پاسداران حضور داشتند.
* با آمریکا درباره‌ بهبود روابط حرف نمی‌زنیم
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با نشریه اشپیگل تاکید کرد: ایران و آمریکا دیدگاه‌های جهانی متفاوتی دارند. بنابراین دو کشور با یکدیگر اختلاف خواهند داشت.
محمد جواد ظریف تصریح کرد: واضح است که هیچ کشوری اجازه دسترسی آزاد به تاسیسات محرمانه‌اش را نمی‌دهد و تمام معاهدات بین‌المللی به این مساله که شما چگونه با مسائل محرمانه کشورتان برخورد می‌کنید توجه دارند. این دیپلمات ارشد ایرانی ادامه داد: ما درباره‌ بهبود روابط حرف نمی‌زنیم. ما با آمریکا اختلافاتی خواهیم داشت که مهم نیست چه چیزی هستند. ایران و آمریکا دیدگاههای جهانی متفاوتی دارند و ما از این دیدگاه‌هایمان دست بر نمی‌داریم. این بخشی از هویت ماست که لزوما به معنی جنگ نیست.

** فرهیختگان ۹۴/۲/۲۸
* حجت الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه، محاکمه مفسدان اقتصادی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این قوه عنوان کرد و گفت: «بدون تعارف هر مفسدی را محاکمه می‌کنیم.»
* احتمال تمدید آتش‌بس در یمن
ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان از هفته گذشته در این کشور آتش‌بس «انسانی» به مدت پنج روز اعلام کرد و دیشب به پایان رسید؛ این در حالی است که منابع نزدیک به ائتلاف عربی از احتمال تمدید آتش‌بس خبر دادند.

** آفرینش ۹۴/۲/۲۸
* داعش در آستانه نابودي يكي از بزرگترين شهرهاي باستاني تاريخ بشر
داعش در آستانه تصرف کامل شهر باستاني "تدمر" در سوريه است. پيش بيني می‌شود در صورت اشغال اين شهر باستاني، داعش بناهاي تاريخي اش را تخريب کند.
* انتقاد آمريکا از حکم اعدام محمد مرسي
آمريکا از محکوم شدن محمد مرسي، رئيس جمهور پيشين مصر و بيش از يکصد فعال ديگر اين کشور به اعدام به شدت ابراز نگراني کرد.بر اساس اين گزارش، يک ديپلمات آمريکايي که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد : ما پيوسته اعتراض خود را به محاکمه‌ها و محکوميت‌هاي جمعي که مغاير تعهدات بين المللي مصر و قوانين بين المللي است، اعلام کرده ايم.

** ابتکار ۹۴/۲/۲۸
* پاپ، محمود عباس را “فرشته صلح” خواند
به دنبال اقدام واتیکان در به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان کشور مستقل، محمود عباس و پاپ فرانسیس با یکدیگر دیدار کردند.
دیدار پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واتیکان ۲۰ دقیقه‌ به طول انجامید و دو طرف هدایایی را رد و بدل کردند.پاپ فرانسیس در این دیدار محمود عباس را “فرشته صلح” خواند.
* عربستان می‌خواهد از پاکستان سلاح‌ هسته‌ای بخرد
روزنامه ساندی تایمز گزارش داد که عربستان سعودی “تصمیم استراتژیکی” را مبنی بر خرید سلاح‌ هسته‌ای از پاکستان گرفته است که این امر هشدار رقابت تسلیحاتی جدیدی در خاورمیانه را می‌دهد.
این تصمیم عربستان که میزان زیادی از برنامه‌های هسته‌ای اسلام آباد را در سه دهه گذشته حمایت مالی کرده است در میان توافق آمریکا و ایران بر سر توانمندی هسته‌ای تهران صورت می‌گیرد.

** قدس ۹۴/۲/۲۸
* تغییر سرپرست ربطی به حادثه شیراز ندارد
محمود موسوی، مشاور عالی استاندار فارس با اشاره به اینکه خبر درج شده در یکی از سایت‌ها مبنی بر اینکه حمایت فرماندار شهرستان جهرم از علی مطهری باعث برکناری او شد صحت ندارد، تصریح کرد: این خبر تنها به منظور تخریب دولت منعکس و از قول فرماندار نیز خبر درج نشده بلکه به گفته یک منبع است.

** خراسان ۹۴/۲/۲۸
* در ايران حدود ۳۰۰ کليسا داريم
علي جنتي، وزير ارشاد در ديدار پاتريارک کليساي آشوري کاتوليک جهان گفت: از ۳۰۰ کليسايي که در ايران وجود دارد، حدود يکصد کليسا متعلق به هموطنان آشوري ماست که ۲۰ هزار نفر از جمعيت ايران را تشکيل می‌دهند.
* عطریانفر: عارف با شوراي راهبردي هماهنگ نشود رقيب اصلاح طلبان می‌شود. اگرخرازي يا عارف بخواهند ساز استقلال بزنند، شکست خواهند خورد.
* ۷۰ نماينده طرح استيضاح وزيرآموزش وپرورش را امضاکردند
حجت الاسلام والمسلمين مهدي موسوي نژاد نماينده مردم دشتستان در مجلس گفت: تاکنون حدود ۷۰ نماينده مجلس، طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش را امضا کرده‌اند.

** اعتماد ۹۴/۲/۲۸
* پيشنهاد تشكيل كميته بررسي قوانين دست وپاگير استانداران به دولت
معاون حقوقي رييس جمهور گفت كه موضوع افزايش اختيارات استانداران در دولت مطرح است.
الهام امين زاده افزود: به هيات دولت پيشنهاد كرده ام كميته‌اي تحت نظارت معاونت حقوقي براي بررسي قوانين مزاحم و دست و پاگير استانداران كه مانع ترقي و توسعه استاني می‌شود، تشكيل شود.
* رايزني اميرعبداللهيان با نماينده ويژه دبيركل در امور‌يمن
در تماس تلفني معاون عربي و آفريقاي وزارت امور خارجه با اسماعيل ولد الشيخ احمد، نماينده ويژه دبيركل در امور يمن در خصوص آخرين تحولات يمن رايزني و تبادل نظر شد.
حسين اميرعبداللهيان با اشاره به موارد متعدد نقض آتش بس پنج روزه و تداوم تجاوزات عليه مردم بي دفاع يمن، بر ضرورت تسريع در امر كمك رساني به ويژه كمك‌هاي غذايي و دارويي براي مردم بي گناه يمن تاكيد و اظهار داشت: سازمان ملل و نهادهاي امدادرسان لازم است برنامه گسترده، فوري و منظمي براي ارسال كمك‌ها به يمن براي جلوگيري از وخامت اوضاع انساني داشته باشند و نقش نماينده ويژه دبيركل در اين زمينه مهم است.

** کلید ۹۴/۲/۲۸
* هواپیمای جدید طراحی می‌کنیم
مدیر عامل شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا، زیر مجموعه وزارت دفاع) از طراحی و ساخت یک هواپیمای مسافربری ایرانی در آینده نزدیک خبر داد.
محمد سیرتی تصریح کرد: شرکت همسا پس از آنکه هواپیمای تولیدی قبلی این شرکت یعنی ایران ۱۴۰ به مشکل برخورد کار ساخت یک هواپیمای ایرانی دیگر را آغاز کرده که احتمالا در آینده نزدیک نهایی خواهد شد.
* تکذیب ادعاهای واهی گزارشگر حقوق بشر
ستاد حقوق بشر قوه قضائیه جمهوری اسلامی با صدور بیانیه‌ای نسبت به اتهامات تکراری مطرح شده از سوی گزارشگر ویژه سازمان ملل و گزارشگر اعدام‌های فراقضایی واکنش نشان داد.
در بخشی از بیانیه ستاد حقوق بشر آمده است: «بیانیه مطبوعاتی اخیر متضمن ادعاهای واهی وبی‌اساسی است؛ زیرا با استفاده از اطلاعات نادرست و منابع مجعول صادر شده و در خصوص راستی‌آزمایی مطالب آن، هیچ مکاتبه‌ای با جمهوری اسلامی ایران به عمل نیامده و در واقع مقررات شرح وظایف ماموریت داران شورای حقوق بشر (موضوع قطعنامه ۲/۵) رعایت نشده است.

** شهروند ۹۴/۲/۲۸
* آغاز کنفرانس بحران یمن در ریاض بدون حضور حوثی‌ها
کنفرانس ٣ روزه پیرامون بحران یمن در ریاض روز گذشته درحالی آغاز شد که جنبش‌ حوثی‌های یمن غایب بزرگ این نشست به شمار می‌رود. به گزارش پرس.‌تی.‌وی، این کنفرانس روز گذشته در پایتخت عربستان و با حضور کشورهای عربی و خارجی آغاز شد اما حوثی‌ها و علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری سابق یمن در آن حضور ندارند. همزمان با برگزاری این نشست «اسماعیل ولد شیخ»، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن خواهان تمدید آتش‌بس به مدت دست‌کم ٥ روز دیگر شد.
* دمشق حمله جنگنده‌های ترکیه به بالگرد سوری را تکذیب کرد
دولت سوریه سرنگونی هواپیما یا بالگرد این کشور توسط جنگنده‌های ترکیه را تکذیب کرد.
«عصمت ایلماز» وزیر دفاع ترکیه روز شنبه مدعی شده بود که هواپیماهای این کشور یک بالگرد نظامی سوریه را در خاک ترکیه هدف قرار داده و سرنگون کرده‌اند.
* نامه سناتورهای آمریکایی به جان کری درباره ایران
در حالی که مذاکره‌کنندگان ایران و ١+۵ درحال مذاکره برای رسیدن به راه‌حل جامع هسته‌ای هستند، ۶ نفر از سناتورهای تندرو آمریکا در نامه‌ای به وزیر خارجه کشورشان درخصوص تأخیر در انتشار گزارش مربوط به حقوق بشر ایران اعتراض کردند.

** اخبار خبرگزاری ها و سایت های اینترنتی

حوزه‌ها بر اساس نیازهای زمان خود را تجهیز کنند
حوزه/ آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار اعضای شورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان بر لزوم تحول در حوزه های علمیه با توجه به شرایط زمان تاکید کردند وگفتند: حوزه ها باید نیازهای زمان را برطرف کرده و بر اساس مشکلات زمان، خود را تجهیز کنند.
ایشان بابیان اینکه حوزه علمیه خراسان بعد از حوزه علمیه قم، مهم ترین حوزه است تصریح کردند: همیشه بزرگانی از حوزه علمیه خراسان برخاستند که آثار آن ها در همه نقاط وجود دارد و بنابراین تلاش مدیران حوزه خراسان باید این باشد که این شجره طیبه همانند سابق پربارترشود.

استعدادهای لازم برای رسیدن به مرجعیت، شناسایی و تقویت شوند

حوزه/ آیت الله جوادی آملی در دیدار اعضای شورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان گفت: امروز شناسایی استعدادها، تربیت محقق و تربیت استعدادهای درخشان برای مرجعیت، یکی از اولویت های مهم حوزه های علمیه است؛ لذا باید کسانی که دارای استعدادهای لازم برای رسیدن به مرجعیت هستند شناسایی ، تربیت و تقویت شوند تا آینده مرجعیت حوزه ها از هر لحاظ تأمین شود.

برنامه های حوزه در راستای تقویت نظام اسلامی و تشیع است
حوزه/ آیت الله سبحانی در دیدار اعضای شورای برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان بر لزوم تقویت علوم عقلانی در حوزه تاکید کردند و گفتند: باید مباحث عقلی، فکری و کلامی مطرح شود و افکار خود را در این مسائل بالا ببریم.ایشان با اشاره به اینکه حوزه‌های‌علمیه‌باید نیازهای امروز را درک کنند و درمسیر رفع نیازها گام بردارند، اظهار داشتند: برنامه‌ریزی ها باید در راستای هدف حفظ اسلام و تشیع صورت گیرد و خروجی فعالیت های حوزه مشهد و قم بتواند ضامن و نگهبان فرهنگ اسلامی و تشیع باشد.

وظیفه شعرا و مداحان، در این برهه از انقلاب سنگین‌است
اختصاصی/صبح امروز اعضای شورای مرکزی کانون شعرا و مداحان قم با معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین دیدار کردند. حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی در این دیدار حمایت و صیانت از اصل انقلاب و نظام اسلامی و توفیق خدمتگزاری برای مردم را از نعمتهای الهی دانستند که اگر مسئولان و مردم قدر این نعمات را ندانند، جبران از دست دادن آن سخت خواهد بود. وی همچنین نکاتی را درخصوص وضعیت امروز ایران و جهان، همچنین نقش و جایگاه شعرا و مداحان در جامعه بیان کردند. سپس دکتر مجاهدی، رییس کانون شعرا و مداحان استان قم و سایر اعضای کانون، نکاتی را در مورد دغدغه های خود و وضعیت شعرا و مداحان استان مطرح کردند.

ادعای معاون سابق سیا درباره ایران
قارس/مایکل مورل معاون سابق مدیر سیا مدعی شد که ایران و عربستان در یک جنگ نیابتی برای تسلط‌برخاورمیانه درگیرند و در این جنگ، آمریکا بایدکنار سعودی‌ها بایستد.وی موضع‌گیری نظامیان و‌امنیتی‌های آمریکا در خصوص این -جنگ را هم تشریح کرد و گفت:‌ «من دید سیاسی (سازمان سیا) را علنی می گویم که ما باید تمام قد پشت عربستان‌ بایستیم.

اهانت یک شهردار فرانسوی به دین اسلام
فارس/یکی از شهرداران فرانسه به دلیل اهانت آشکار‌به‌دین مبین اسلام از عضویت در حزب سیاسی‌وابسته به آن اخراج شد. «رابرت چاردون» شهردار شهر ونلس در جنوب فرانسه و عضو حزب «اتحاد برای جنبش مردمی " به خاطر ارسال پیام‌های توئیتری ضد اسلامی به طور موقت از این حزب اخراج‌شد.
کمیته تدوین «طرح جامع الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای ایران» تشکیل شد
فارس / در نشست دیروز کمیسیون امنیت ملی‌وسیاست‌خارجی مجلس کمیته‌ ۶ نفره تدوین طرح‌جامع‌مورد نظر مجلس در الزام دولت به حفظ‌حقوق‌ودستاوردهای هسته‌ای ملت ایران تشکیل‌شد.دراین زمینه مقرر شد اعضا این کمیته‌به‌ریاست دکتر بروجردی به تدوین این طرح بپردازند.

دستور وزیر کشور به استانداران برای تقویت زیرساخت های مدارس علمیه
حوزه/ مشاور وزیر کشور در امور روحانیت دستورالعمل ابلاغی وزیر کشور به استانداری ها در راستای تقویت زیر ساخت های حوزه های علمیه را تبیین کرد.حجت الاسلام والمسلمین نمازی گفت: وزیر کشور خطاب به استانداران تصریح کرده است، نظر به ضرورت تحقق و اجرای رهنمودها و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت و گسترش فرهنگ اسلامی، تحقق تمدن اسلامی و توسعه مراکز فرهنگی و دینی، خصوصاً حوزه های علمیه و همچنین به منظور حمایت از توسعه و پیشرفت حوزه به عنوان کانون ترویج و تبلیغ فرهنگ دینی و آموزش علوم و معارف اسلامی در سطح ملی و استانی به اقدامات اعلام شده اهتمام جدی داشته باشند.

امتيازدهی غرب به تهران در ازای توافق هسته ای
باشگاه خبرنگاران/الرفاعی یکی از سران مخالفان سوری گفت: غرب به ازای کوتاه آمدن ایران در مسئله هسته ای، حاضر است در سوریه امتیاز دهد.

عربستان حق بازرسی کشتی نجات را ندارد
باشگاه خبرنگاران، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: عربستان، ائتلاف و هیچ کس دیگر حق بازرسی کشتی ایرانی در یمن را ندارد که حتی نماینده سازمان ملل بر این مسئله تصریح دارد. بروجردی در ادامه در رابطه با سابقه عهدشکنی‌های آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای بیان داشت: اگر آمریکایی‌ها در جریان مذاکرات به اصطلاح دبه کنند ما هم دبه می‌کنیم و این توافق بدون شک جاده دوطرفه است.

عربستان، کشتی های یونیسف راهدف قرار دادند
ایرنا/ شبکه خبری المسیره اعلام کرد که جنگنده های عربستان کشتی های امداد رسانی سازمان ملل برای مردم یمن را هدف قرار دادند.

هشداراتحادیه اروپا به رژیم صهیونیستی
تسنیم/ همزمان با تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی به‌ریاست نتانیاهو، اتحادیه اروپا تهدید کرد این رژیم را در صورتی که روند صلح با فلسطینی‌ها را از سر نگیرد هدف مجازات‌های اقتصادی و دیپلماتیک قرار می‌دهد.

ایران بازاری جذاب و ویژه برای اروپا
فارس/ سفیر سابق سوئیس در تهران در اظهاراتی ضمن جذاب ارزیابی کردن بازار ایران، از ویژه بودن آن سخن گفت و اعلام کرد ایرانی‌ها به واسطه تحریم‌های بین‌المللی به خوبی آموخته‌اند چگونه از عهده امور برآمده و به پیش بروند. آگوستی که بمنظور بررسی راه‌های گسترش همکاری تجاری و اقتصادی با ایران به تهران سفر کرده بود، اعلام کرد: «هدف ما از سفر به تهران بررسی روابط اقتصادی موجود میان سوئیس و ایران و ارزیابی زمینه ارتقا روابط در آستانه توافق قطعی میان قدرت های بزرگ با تهران بود.

پنتاگون سقوط الرمادی را تکذیب کرد
مهر/ وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که درگیریها میان ارتش و تروریستهای داعش در الرمادی همچنان ادامه دارد. پنتاگون سقوط الرمادی را رد کرد.

انگليس تروريست‌هاي سوري را آموزش مي‌دهد
العالم/ انگليس اعلام كرد ۸۵ نفر از نظاميان خود را براي آموزش گروه‌هاي معارض سوري، به تركيه و اردن اعزام كرده است.اين اقدام در ادامه سياست‌هاي انگليس، مبتني بر دنبال كردن اقدامات هم پيمان خود يعني آمريكا در خصوص حمايت از تروريست ها در سوريه صورت گرفت.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdzx0s.yt0zn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما