يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : 30548
گزارش قم نیوز از جلسه علنی شورای شهر قم؛

مناقصه تکمیل میدان امام خمینی (ره) قم با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم امروز با بررسی لایحه مربوط به مناقصه تکمیل میدان امام خمینی (ره) قم با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برگزار شد.
مناقصه تکمیل میدان امام خمینی (ره) قم با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، یکصدوبیست و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم صبح امروز در سالن اجلاس این شورا برگزار شد.

در این جلسه که ولی‌الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم، عباس ذاکریان سخنگوی شورا و سید محمد آتش‌زر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در آن حاضر نبودند، لوایح و مسائل مختلفی مانند مناقصه تکمیل میدان امام خمینی (ره) قم با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی مطرح شد.

مصطفی سعادت‌طلب نخستین لایحه را که مربوط به اخذ مجوز انجام توافق با حسین آژند در پلاک ۱۰۴۸۷/۳۵ بود را مطرح کرد که به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون امورزیربنایی با اشاره به اینکه ۳ مورد پرونده وجود دارد که در اولویت‌های ۱۲ گانه قرار داشتند، اظهارداشت: تاکنون این پرونده‌ها به شورا نیامده اند و نیازی هم به این موضوع وجود نداشته است اما باید مسیر قانونی این پرونده‌ها طی شود بنابراین باید لوایح به شهرداری ارجاع شود.

عودت این لوایح به شهرداری بحثی بود که نیاز به رأی اعضا داشت و به تصویب رسید.

ناصر رعیت پور عضو شورای اسلامی شهر قم در غیاب آتش زر لوایح مربوط به کمیسیون برنامه و بودجه را در جلسه عنوان کرد.

شورای شهر مصوبات ماده ۵ را بررسی می‌کند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم طرحی را در جلسه اعلام کرد که بر اساس آن همه مصوبات کمیسیون ماده ۵ از این به بعد باید در کمیسیون زیربنایی بررسی شده باشند.

وی گفت: این تصمیم برای اطلاع شورای شهر از تصمیمات مالی شهرداری است تا در شرایطی قرار نگیریم که از انجام امور بی اطلاع باشیم.

حسن بختیاری نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه در گذشته مشاهده شده است برخی طرح‌ها بدون اطلاع شورای شهر انجام شدند اظهارداشت: اعضاء این گونه تصمیم گرفتند که با این طرح روند انجام طرح‌ها در شهر تحت نظارت بیشتری از شورا قرارگیرد.

امیرعلی احمدی عضو شورای اسلامی شهر قم لایحه مربوط به ابلاغ رأی هیئت حل اختلاف شوراهای اسلامی استان در مورد تعرفه خدمات شهری را مطرح کرد.

بختیاری گفت: در لایحه قبلی کارشناسی و تعرفه‌های آتش نشانی برای ساختمان‌های چهار طبقه در نظر گرفته شده بود که فرمانداری این لایحه را رد و به پنج طبقه بودن ساختمان‌ها تاکید کرده است و اکنون این لایحه اصلاح می‌شود.

وحید شایسته نیک عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه شورا باید در همه زمینه‌ها قانونی رفتار کند بیان کرد: آتش نشانی با امنیت مردم در ارتباط است و باید آتش نشانی به سمت نظارتی شدن برود و کارشناسی آتش‌نشانی در ساختمان‌ها موازی‌کاری با سازمان نظام مهندسی است.

این لایحه با نظر اعضا به کمیسیون تلفیق بازگشت تا پس از اعمال نظر شورای حقوقی و نظارت دوباره در صحن علنی مطرح شود.

۳۰ پرتابل جدید در اختیار مرکز بهداشت قم قرار می‌گیرد
احمدی با اشاره به نامه ای از دانشگاه علوم پزشکی قم در مورد درخواست نصب ۳۰ پرتابل در سطح شهر گفت: پیش از این پرتابل‌ها جهت اطلاع رسانی مرکز بهداشت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داشته است اما به دلیل عدم استفاده صحیح از آن‌ها سازمان زیباسازی جمع آوری آن‌ها و جایگزینی با پرتابل‌های در اختیار شهرداری و به صورت موقت را درخواست کرده است.

اسماعیل فتحی در این باره گفت: ۳۰ عدد پورتابل در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بوده است که مدیریت ضعیفی بر آن‌ها وجود داشته و در سطح شهر نگه داری مناسبی از آن وجود نداشته است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم افزود: تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه علوم پزشکی داشته‌ایم و بر اساس آن فضاهایی را برای اطلاع رسانی در اختیار مراکز بهداشت قرار داده‌ایم اما از آنجایی که در نگه داری این پرتابل‌ها نظارت لازم را نداشته‌اند بنابراین بحث جمع آوری را مطرح کرده‌ایم.

بختیاری با اشاره به اینکه این طرح باید لایحه شود گفت: این طرح بار حقوقی و مالی برای شهرداری دارد که باید به همین دلیل تبدیل به لایحه شود.

در نهایت این نامه با نظر اعضای شورای شهر قم تصویب شد.

احمدی با اشاره به طرح ادغام سازمان‌های وابسته شهرداری بیان کرد: وزارت کشور ابلاغیه جدیدی در زمینه سیاست سازمان شهرداری‌ها دارد که با توجه به آن در این لایحه تصمیم گرفته می‌شود ادغام سازمان‌ها به مدت ۶ ماه مسکوت بماند.

محمدرضا ملکی عضو شورای شهر قم با اشاره به اینکه سرفصل این ابلاغیه چابک سازی شهرداری‌ها را مطرح کرده است، بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم این کار زودتر و تا قبل از صدور ابلاغیه انجام شود چون به صلاح شهرداری است.

سپس نظر کمیسیون مبنی بر مسکوت ماندن ۶ ماهه بحث ادغام سازمان‌ها به رأی گذاشته شد که رد شد و و بر اساس تصمیم، اعضای شورا شهرداری ملزم به اجرای طرح ادغام سازمان‌ها شد.

اخذ مجوز اعمال ماده ۹ در مسیر بلوار مرجعیت با پلاک ۱۱۶۳۷ لایحه دیگری از کمیسیون امور زیربنایی بود که به رأی اعضا گذاشته و مصوب شد.

حجت الاسلام سعید روحانی رئیس کمیسیون امور فرهنگی شورای شهر قم با اشاره به طرح بازبینی شیوه نامه مشارکت و حمایت از مراکز و فعالیت‌های فرهنگی از اعضای شورا در خصوص این لایحه درخواست رأی کرد که تصویب شد.

روحانی با اشاره به لایحه شهرداری مربوط به کمک به موسسه سیره شهدا به مبلغ ۲۰ میلیون تومان اظهار داشت: این مرکز به آموزش افراد و تهیه محتواها می‌پردازند و با توجه به اهمیت این سفرها و تربیت نسل جوان این پیشنهاد در کمیسیون پذیرفته شده است.

تهاتر بدهی‌ شهرداری قم با خرید سهم الشراکه پروژه مرکز تجاری سالاریه
رعیت پور با اشاره به لایحه مربوط به خرید سهم الشراکه پروژه مرکز تجاری سالاریه برای واگذاری به بانک ملی برای تهاتر بدهی‌های اوراق مشارکت مترو گفت: فرمانداری ایراداتی را به این لایحه گرفته است که این ایرادات به شورای حقوقی ارسال شده و بررسی‌ها نیز همین نظرات را تأیید کرده است.

بختیاری با اشاره به اینکه باید قرارداد سه جانبه ای بین شهرداری، مالک و بانک انجام شود و به شورا بیاید تا بررسی مجدد انجام شود گفت: با توجه به اینکه زمان اصرار بر این لایحه گذشته است باید دوباره لایحه شود.

سپس مقرر شد این طرح دوباره تبدیل به لایحه و در شورا بررسی شود.

اخذ مجوز افزایش هزینه‌های بها خدمات جمع آوری و انبارداری وسایل جمع آوری شده از متخلفان سد معبر لایحه دیگری بود که نظر کمیسیون در مورد آن عودت به شهرداری و تعیین تکلیف اموال موجود در انبارها بود.

عباس محمدی عضو شورای شهر قم با اشاره به اینکه اقلام جمع آوری شده توسط شهرداری نگه داری می‌شود گفت: از شهرداری خواسته‌ایم این اموال و اقلام را تعیین تکلیف کند و نباید هزینه اضافی بر عهده شهرداری در این زمنیه ایجاد شود.

سپس این لایحه به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید.

لایحه اخذ مجوز دریافت وام قرض الحسنه از سازمان شهردای به مبلغ یک میلیارد تومان جهت بازیافت لایحه‌ای بود که توسط رعیت پور در جلسه بیان شد.

میرابراهیمی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در این مورد اظهار داشت: بخش خصوصی قرار است کارخانه تفکیک زباله خشک و تر را احداث کند و این مبلغ در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.

اخذ مجوز اختصاص ۴۰ میلیون تومان به اردوهای راهیان نور و پرداخت مبلغ ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به دلیل هزینه ای که شهرداری برای پذیرایی از ۸۰۰ زائر مشهدی راهیان نور در قم کرده بود دو لایحه ای بود که به تصویب رسید.

اخذ مجوز فراخوان عمومی مشارکت با بخش خصوصی جهت احداث مجتمع تحاری مسکونی در بلوک d بلوار روحانی لایحه دیگری بود که اعضای شورا با رأی موافق خود آن را مصوب کردند.

مناقصه تکمیل میدان امام خمینی (ره) با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برگزار می‌شود
اخذ مجوز برگزاری مناقصه پروژه تکمیل میدان بزرگ امام خمینی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی مسئله دیگری بود که در جلسه امروز بررسی شد.

این لایحه که هفته گذشته هم در شورا مطرح شده بود همراه با ابهاماتی بود که شورای شهر برای حل این ابهامات وحید شایسته نیک را به عنوان نماینده ای برای حل این ابهامات معرفی کرده بود.

حسن بختیاری در رابطه با این لایحه اظهارداشت: ابتدا باید تصمیم گیری درمورد این لایحه در کمیسیون امورزیربنایی انجام و سپس در جلسه علنی مطرح می‌شد.

شایسته نیک با اشاره به اینکه این لایحه را بررسی کرده و نماینده شهرداری در کمیسیون توضیحاتی در این خصوص ارائه داده است بیان کرد: با توجه به برآورد هزینه و محل هزینه کردهایی که اعلام شده است هزینه درخواستی ۳۰ میلیارد تومانی برای این پروژه توجیه دارد.

وی با اشاره به اینکه به تعویق افتادن این پروژه هر روز برای شهرداری مبلغ سنگینی جریمه بانکی دارد گفت: ما نباید به خودمان ضربه بزنیم چرا که بخش مهمی از بودجه از فروش اموال تأمین می‌شود.

شایسته نیک با بیان اینکه در هیچ جای ایران ساختن پارکینگ توجیه اقتصادی ندارد افزود: ما به دلیل مشکلات اجتماعی که داریم باید در این زمینه هزینه کنیم و از آنجایی که پارکینگ میدان بزرگ امام خمینی (ره) از بهترین پارکینگ‌های کشور است هزینه ای هم که برای آن می‌شود قطعاً بالاست.

سپس این لایحه به رأی گذاشته و تصویب شد.

اعمال مساعدت عوارض پروانه کسب مددجویان تحمت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) به میزان ۸۰ درصد لایحه دیگر از کمیسیون برنامه و بودجه بود که به تصویب رسید.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjoiet.uqeyxzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما