يکشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۱
کد مطلب : 30559
آیت‌الله نوری همدانی:

طلاب از ایام تعطیلات برای تحقیقات فقهی بهره ببرند‌

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان گفت: در فرصت تعطیلی، طلاب باید تحقیقات فقهی خود را ادامه داده و به مباحثه و تمرین بپردازند تا پس از تعطیلات با کوله‌باری از تحقیقات فقهی به حوزه علمیه بازگردند.
طلاب از ایام تعطیلات برای تحقیقات فقهی بهره ببرند‌
به گزارش قم نیوز، ‌آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به همزمانی ایام نیمه شعبان امسال و سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار داشت: باید در این ایام به موضوع غیبت امام زمان (عج) توجه ویژه داشته باشیم.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه طلاب در زمان تعطیلی حوزه‌ها نباید از فعالیت طلبگی دور شوند افزود: طلبگی به‌ویژه در زمینه فقه کاری است که دارای اهمیت زیادی بوده و از عبادات برگزیده است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان این که توجه طلاب در ایام تعطیل باید به فقه باشد، بیان کرد: در فرصت تعطیلی، طلاب باید تحقیقات فقهی خود را ادامه داده و به مباحثه و تمرین بپردازند تا پس از تعطیلات با کوله‌باری از تحقیقات فقهی به حوزه علمیه بازگردند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه اساتید حوزه باید علم فقه را مورد توجه ویژه قرار دهند عنوان کرد: طلبه‌ها باید به مسائل روز آگاه باشند. امروز زمان این نیست که در جهل سپری شود و طلاب باید به مسائل روز آشنا باشند تا نقشه‌های دشمن را بشناسند و با این کار مردم را هم از وظایف خود آگاه کنند.

وی با بیان اینکه مسلمانان نباید در برابر اتفاقات اطراف خود بی تفاوت باشند، گفت: در اختلاف نظرهای سیاسی نباید به گونه‌ای رفتار شود که سوژه به دست دشمن بدهد و دشمنان تصور کنند کشور دچار اختلافات داخلی شده است.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: طلاب باید در ماه رمضان به تبلیغ و ضرورت آن توجه داشته باشند و در حد توان خود مؤثر بوده و دین و ارزش‌های ناب اسلام را برای جامعه تبیین کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه در تبلیغ باید به قرآن و نهج البلاغه توجه شود، تصریح کرد: استفاده از این دو دارای اهمیت ویژه در تبلیغ است و باید بر اساس این دو و مطالب متقن به تبلیغ دین پرداخت.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb9sbf.rhbgspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما