پنجشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : 30632
مدیر حوزه‌های علمیه‌ سراسر کشور:

امام خمینی (ره) با صفات اخلاقی خود روحیه خودباوری را در مردم تقویت کرد‌

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: امام خمینی (ره) خودباوری را در جامعه ما تقویت کرد و به مردم نشان داد که می‌توانیم روی پای خود بایستیم و این موضوع امروز به همه جهان ثابت شده است.
امام خمینی (ره) با صفات اخلاقی خود روحیه خودباوری را در مردم تقویت کرد‌
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسینی بوشهری ‌در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) شخصیتی است که مجدد حیات معنوی انسان معاصر است.

مدیرحوزه های علمیه سراسر کشور ‌افزود: باید بدانیم چرا بعد از ۲۶ سال که از ارتحال امام گذشته است، عده‌ای به‌قصد زیارت مرقد او با پای پیاده به مزار ایشان می‌آیند؛ این تنها مخصوص مردم ایران نیست و مشاهده می‌شود از همه کشورهای دنیا برای زیارت ایشان می‌آیند.

وی بابیان اینکه نکته اول ویژگی‌ها و صفات اخلاقی امام خمینی (ره) است که هرچه برای مردم بیشتر بازگو شود رهروان آن بیشتر می‌شوند، گفت: اولین ویژگی اخلاقی امام خمینی (ره) اخلاص بود که در اوج آن قرار داشت.

آیت‌الله حسینی بوشهری بابیان اینکه با اخلاص مراتب مؤمنان مشخص می‌شود، اظهار داشت: برتری افراد با اخلاص شناخته می‌شود و دارای جایگاه بسیار مهمی است به همین دلیل است که خداوند فرموده کسانی که در راه ما جهاد می‌کنند هدایتشان می‌کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه زندگی امام خمینی (ره) از ابتدای تحصیل تا پایان عمر با اخلاص همراه بوده است، بیان کرد: امام در مسائل مختلف بدون تعارف برخورد می‌کردند.

وی بابیان اینکه توکل، اطمینان و آرامش امام نکته مهم اخلاقی امام خمینی (ره) بود، افزود: امام (ره) معتقد بودند که تکیه‌گاه انسان خدا است، امام علی (ع) نیز فرمودند ایمان دارای چهار رکن است که رکن نخست آن توکل به خدا است که این ویژگی در امام خمینی (ره) وجود داشت.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه توکل امام به قدری زیاد بود که در جریان واقعه ۱۵ خرداد در مسیر قم و تهران امام به کسانی که او را منتقل می‌کردند و ترسیده بودند، دلداری می‌داد، گفت: امام (ره) در مقابل رژیم پهلوی با همین توکل مردم را به خیابان‌ها برای مقابله دعوت ‌و پیروزی انقلاب را زمینه‌سازی کرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه بُعد عبادی و معنوی امام خمینی(ره) بُعد برجسته دیگر ایشان بود، افزود: امام خمینی (ره) در آخرین لحظه‌های زندگی خود نیز در حال عبادت بود.

وی گفت: کسانی که اهل مبارزه هستند بُعد عبادیشان در اوج مبارزه کمرنگ می‌شود، اما امام در پاریس زمانی که خبرنگاران در مسئله مهمی برای مصاحبه با او می‌آیند، روز عبادت خود را رها نمی‌کند و کار آن‌ها را برای روز دیگری می‌اندازد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه خصوصیت دیگر امام خمینی (ره) جامعیت ایشان بود، گفت: امام خمینی (ره) کسی بود که هم عارف و هم فیلسوف و هم فقیه بود و کمتر کسی پیدا می‌شود که همه این ویژگی‌ها را داشته باشد.

وی با بیان اینکه آخرین ویژگی امام خمینی (ره) این بود که تکلیف مدار بود، تصریح کرد: امام خمینی (ره) بر اساس تکلیف خود عمل می‌کرد؛ در زمانی که کتاب اسرار هزار ساله نوشته شد امام (ره) به مدت چهل روز کتاب کشف‌الاسرار را نوشت تا به شبهات این کتاب پاسخ دهد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه امام خمینی (ره) در جریان سلمان رشدی بدون توجه به جامعه جهانی حکم خود را صادر کرد گفت: به همین دلیل بود که امام (ره) جایگاه خود را در قلب‌های جهانیان محکم کرد.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به همه ثابت کرد اسلام دینی است که هم به بُعد مادی و هم معنوی توجه دارد، گفت: امام (ره) نگاه بلندی در این زمینه داشت؛ او خودباوری را در جامعه ما تقویت کرد و به مردم نشان داد که می‌توانیم روی پای خود بایستیم و این موضوع امروز به همه جهان ثابت شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه امروز اگر صحبت از ظلم ستیزی است از آموزه‌های امام است، بیان کرد: امام خمینی (ره) نگاه جدیدی به مقوله انتظار فرج ارائه کرد و گفت انتظار فرج یعنی انتظار قدرت اسلام و این به معنای دعا کردن انفرادی و تلاش برای گسترش ناعدالتی در جهان نیست.

وی گفت: امروز جسم امام (ره) میان ما نیست اما اصول و خطوط امام توسط خلف صالح ایشان، یعنی مقام معظم رهبری وجود دارد؛ اگر امروز کسی می‌خواهد تبعیت خود از امام (ره) را به اثبات برساند، باید راه رهبری را ادامه دهد زیرا رهبری چراغ فروزان راه ما است.

‌مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بابیان اینکه مواضع مقام معظم رهبری امروز همان خطوط امام خمینی (ره) است، عنوان کرد: امام خمینی (ره) گفتند آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند که در روزهای گذشته مقام معظم رهبری در مورد زیاده‌خواهی آمریکا در بازجویی از دانشمندان و مراکز هسته‌ای فرمودند "با قدرت من اجازه نمی‌دهم."

وی با اشاره به اینکه جهان امروز روی تک تک جملات مقام معظم رهبری حساب می‌کند، افزود: وزیر خارجه اسبق آمریکا گفته بود گاهی ماه‌ها برنامه ریزی می‌کنیم اما به یک جمله رهبر ایران همه رشته‌های ما پنبه می‌شود.

آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: باید دعا کرد و وجود رهبری فقیه و با بصیرت را در این دنیای طوفان زده که می‌بینیم کشورهای مسلمان اطراف ما مانند یمن، عربستان و بحرین با مشکلات زیادی مواجه هستند، قدر دانست و به امنیت کشور افتخار کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdx90s.yt0zs6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما